1. Kezdőlap
  2. Rólunk

Rólunk

Az Unilever a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, amely közel 400 márkát értékesít több mint 190 országban.

Legyen elérhető a fenntartható életmód mindenki számára

Napról napra 2,5 milliárd ember használja a termékeinket, melyeknek köszönhetően jól érzik magukat a bőrükben és többet tudnak kihozni magukból. Ez azt jelenti, hogy a világ lakosságának mintegy harmada választ fogyasztási cikkeink közül, mint például a Lipton, a Knorr, a Dove és a Hellmann’s, valamint az olyan ikonikus helyi márkáink közül, mint a Baba vagy a Flóraszept. A világ 50 legnagyobb márkája közül 13 az Unilever termék portfóliójába tartozik.

A Föld nagy részét behálózó üzleti tevékenységünk páratlan globális jelenlétet biztosít számunkra, többek között egyedülálló helyzetbe hozva minket a feltörekvő piacokon, ahol a forgalom 58%-át mi állítjuk elő.

Üzleti tevékenységünk összetett, globális értékláncot hoz létre; több ezer beszállítóval dolgozunk együtt, és közel 34 milliárd eurót költünk árukra és szolgáltatásokra, ezen belül mintegy 13 milliárd eurót összetevőkre és nyersanyagokra, melyekből 69 ország több, mint 300 gyárában állítunk elő késztermékeket. Ezeket a termékeket ezt követően 25 millió kiskereskedőnek továbbítjuk a szupermarketektől kezdve a sarki kisboltokig, és más olyan gyorsan növekvő csatornákon keresztül, mint az online kereskedelem és a fogyasztóknak történő közvetlen értékesítés. A médiára fordított kiadásaink alapján mi vagyunk a világ második legnagyobb hirdetője.

190

országban vagyunk jelen

>160 ezer

ember dolgozik nálunk

1 milliárd Eurót

költünk minden évben kutatásra és fejlesztésre

Az ilyen mértékű gazdasági jelenlét felelősséggel is jár

Egyre bizonytalanabb és törékenyebb világban élünk. Az átlaghőmérséklet emelkedik, gyakoribbak az aszályok, egyre inkább akadozik az élelmiszerellátás, nő a szakadék a gazdagok és a szegények között és több milliárd embernek még mindig nincs hozzáférése az alapvető higiéniához és köztisztasághoz.

Emellett a társadalom is változóban van. Jelentős elmozdulás észlelhető a tudatos és fenntartható fogyasztás felé, ugyanis egyre többen érezik a személyes felelősséget a vásárlási döntéseik környezetre gyakorolt hatásában.

A célunk nagyon egyszerű: elérhetővé tenni egy fenntarthatóbb életmódot.

Egy olyan világ megteremtését szeretnénk elősegíteni, amelyben mindannyiunknak van lehetősége földünk természeti adottságait kihasználni.

Szélesebb értelemben vett közösségeinkkel – mint például partnereink, beszállítóink és a körülöttünk élő emberek – ebben folyamatos eredményeket érünk el.

Törekvéseink mögött ugyanaz az úttörő szellemiség áll, amelynek köszönhetően az 1890-es években egy szerény, de az általános tisztaságot az egész viktoriánus Angliában elősegítő szappannal maga az Unilever is megszületett.

A gazdasági növekedésünk mellett aktívan dolgozunk a következőkön is:

Egészség és jólét

Környezetre gyakorolt hatás

A környezetre gyakorolt hatásunk felére csökkentése

Életkörülmények javítása

Milliók életkörülményeinek javítása

Ezek az igen ambiciózus tervek alkotják az Unilever Fenntarthatósági Tervének magját. A 2010-ben indított program bebizonyítja, hogy a felelős üzlet jó üzlet; növekedést generál, bizalmat épít, mérsékeli a költségeket, és csökkenti a kockázatot.

70%-os

növekedés a fenntartható márkáink 2017-es forgalmában

44 országban

mi vagyunk a „legvonzóbb munkáltató”

több mint 490 millió

eurónyi energia költséget takarítottunk meg 2008 óta környezeti hatékonyságunknak köszönhetően

56%-a

a mezőgazdasági nyersanyagainknak fenntartható forrásból származik

A modern élet a bizalomra épül; e nélkül egyetlen társadalom sem virágozhat. Üzleti szempontból nézve is ez a legértékesebb, amit egy vállalat magáénak tudhat.

Paul Polman, vezérigazgató

A fenntarthatóság ösztönzi az innovációt

A vízhiány a világ számos részén hatalmas probléma, ezért alacsony vízigényű termékeket fejlesztünk ki, együttműködünk a beszállítókkal és a termelőkkel a hatékonyabb vízgazdálkodás érdekében és igyekszünk kevesebbet felhasználni gyárainkban is.

A hulladék mennyisége azonban egyre csak növekszik, ezért magunk is segítjük a körforgásos gazdaság létrehozását. Újra gondoljuk a műanyag csomagolásainkat, és energiát állítunk elő a gyártási hulladékunkból.

A tervünk az, hogy 2030-ra szén-dioxid-mérséklő vállalattá váljunk és az összes folyamatunk teljes energiaigényét 100%-ban megújuló forrásokból biztosítsuk, többek között környezetbarát jégkrémhűtők telepítésével és a közlekedésből származó kibocsátások csökkentésével.

Márkák nagy tervekkel

A fenntartható márkáink – melyeknek valamilyen egyértelmű, társadalmi vagy környezetvédelmi problémával kapcsolatos céljuk van, és melyek hozzájárulnak az Unilever Fenntarthatósági Tervéhez – inspirálják az embereket és valódi változást hoznak létre. A Dove például segíti a fiatalokat abban, hogy növeljék az önbecsülésüket, a Domestos iskolai mosdók felújítását végzi, a Knorr pedig azon dolgozik, hogy fejlessze, azt a folyamatot mely során az élelmiszer a farmoktól az étkezőasztalokig jut.

55 M

ember jutott biztonságos ivóvízhez 2005 óta

10 M

ember jutott higiénikusabb mellékhelyiséghez 2012 és 2016 között

kb. 78 M

embert értünk el szájhigiéniás programokkal 2010 óta

Partnerekkel még többre vagyunk képesek

A globális jelenlétünknek és a helyi kultúrában lévő mély gyökereinknek köszönhetően még nagyobb hatást érhetünk el. Ezt azonban egyedül nem tudjuk megtenni, ezért dolgozunk másokkal karöltve, olyan területeken, mint az erdőírtás megszüntetése, az emberek vízhez, köztisztasághoz és higiéniához való hozzáférésének javítása, valamint a kistermelők oktatása a fenntartható mezőgazdaságról. Kulcsfontosságú az együttműködés a nők szerepvállalásának erősítésében is, mert úgy véljük, önmagában ez az emberi fejlődés és a gazdasági növekedés legnagyobb elősegítője.

Elismeréseink

1. hely

a 2017-es Dow Jones Fenntarthatósági Index „Szépségápolási termékek” kategóriájában

1. hely

a GlobeScan/SustainAbility 2017-es éves felmérésben a fenntarthatóságban vezető globális nagyvállalatok között

Kiváló

elismerés az éghajlatváltozásban, vízkezelésben, erdőgazdálkodásban és beszállítói bevonásban a CDP 2018-as Globális szállítási lánc című jelentésében

Az ilyen elismerések ösztönöznek minket arra, hogy még többet tegyünk, valamint az igyekezetünket is mutatják, különösen az olyan területeken, amelyek az emberek többségének a legfontosabbak, mint például az emberi jogok, a sófogyasztás csökkentése és a pálmaolaj területén.

Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat