Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Kutatás-fejlesztés az Unilevernél
  4. A kutatás-fejlesztéssel foglalkozó szakemberek

A kutatás-fejlesztéssel foglalkozó szakemberek

Több mint 6.000 szakember dolgozik kutatás-fejlesztési központjainkban, a kutatóktól a termékfejlesztő szakembereken át a mesterfodrászokig és séfekig, akik megfelelő szakértelemmel értékelni tudják új termékeinket. A siker kulcsa a szoros együttműködés a különböző K+F csapatok, valamint az Unilever más területein dolgozó – marketinges vagy logisztikus – kollégái között.

Valódi termékelőnyök

A kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos küldetésünk az, hogy olyan új termékeket fejlesszünk ki, amelyek valódi termékelőnyhöz juttatják fogyasztóinkat, és valódi igényeken alapulnak. Ha ezt a munkát jól végezzük, az egyben az Unilever fenntartható növekedéséhez is hozzájárul majd.

K+F csapatainak főbb feladatai

Jövőbe tekintés – Kutatócsoportjaink naprakészek a legújabb tudományos és technológiai újítások terén, így lépést tudunk tartani a főbb biológiai és fizikai fejlesztésekkel. Munkatársaink mindig 3-5 évvel előrébb gondolkodnak, így a legtöbbször elsőként tudunk jelentkezni újításainkkal a piacon.

Termékfejlesztés – Az Unilever termékeket négy fő kategóriába sorolhatjuk: háztartás-vegyipari, kozmetikai és élelmiszeripari termékek, valamint frissítők. K+F csapataink mind a négy kategóriában hozzájárulnak a termékfejlesztéshez, a felfedezés fázisától a designon át az új termék bevezetéséig. Az Unilever felelős termékfejlesztési munkájáról itt olvashatsz bővebben.

Innováció-támogatás – Értékeljük a kutatóink által elért, áttörő innovációkat, és azt akarjuk, hogy ezek vonzóak, biztonságosak és versenyképesek legyenek a piacon – ezért támogatjuk, hogy a különböző területekre specifikálódott csapataink is megvizsgálják a termékeket. Többek között táplálkozástudományi-, csomagolástechnikai- és klinikai kutatások, valamint a Termék- és Környezetbiztonsági Központunk ellenőrzése alá is bekerülnek az újítások.

Integrált megközelítés – A K+F munkánk során átfogó képet láthatunk a különböző területeken dolgozó csapataink munkáiról. Szakembereink szorosan együttműködnek marketing és a logisztika területén dolgozó kollégáinkkal, így az egész innovációs folyamat zavartalanul működhet.

Regionális és helyi fejlesztés

A regionális és országos fejlesztő csapataink felelősek az innovációk bevezetéséért az egyes régiókban, országokban és gyárakban. Csapataink a helyi sajátosságokra – például fogyasztói preferenciák, jogszabályi előírások, versenytárs termékek – alapozva készítik elő az adott terméket a piaci bevezetésre. A marketing és a logisztika területén dolgozó kollégákkal együttműködve úgy alakítják a bevezetésre szánt termékeket, hogy azok minél jobban kielégítsék a helyi fogyasztók igényeit.

Együttműködés külső szakemberekkel

A kutatás-fejlesztés minden fázisában szorosan együtt dolgozunk akadémiai intézetekkel és más külső partnerekkel, például beszállítókkal annak érdekében, hogy mind az Unileveren kívül, mind azon belül elérhető legjobb tudományos vívmányokat és technológiát hasznosítani tudjuk. Példaként szolgálhat a Molekuláris Informatikai Központ, amelyet a Cambridge-i Egyetemmel közösen működtetünk. Az ehhez hasonló közös munkák jól mutatják, hogy mind a tudomány, mind a vállalat, mind a fogyasztók számára előnyös lehet az együttműködés.

Vissza az oldal tetejére