Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Unilever Alapítvány
  4. Save the Children: MINDENKI SZÁMÍT kampány

Save the Children: MINDENKI SZÁMÍT kampány

Az Unilever Alapítvány a Save the Children alapítvánnyal együttműködésben 2016-ig 2 millió gyermek és édesanya életminőségének javítását tűzte ki célul, az alapvető egészségügyi szolgáltatások biztosításával, az életmentő beavatkozások elérhetővé tételével, valamint az alapvető élelmiszerek biztosítása révén.

Eredmények és életmentés

A gyermekhalandóság 2012-re több mint 50 százalékkal csökkent. Míg 1990-ben évente mintegy 12 millió gyermek halt meg, ez a szám 2012-re 6,6 millióra csökkent. Ez azt jelenti, hogy 1990 óta összesen több mint 90 millió gyermek menekült meg a haláltól. Ez elképesztő fejlődés az emberiség történelmében. Mi lehetünk az első generáció, amely biztosítja, hogy egy gyermeknek sem kell meghalnia hasmenés vagy légúti megbetegedés következtében, nem kell éhen halnia vagy egy életen át éheznie. Jelenleg évente még mindig mintegy 18.000 gyermek hal meg gyógyítható és megelőzhető betegségben, vagy akár éhhalál miatt.

Egészségügyi dolgozók elérhetősége

Az Unilever Alapítvány egy hároméves együttműködés keretein belül 15 millió eurós adománnyal támogatja az EVERY ONE (MINDENKI SZÁMÍT) kampányt, amely a Save the Children szervezet legnagyobb globális kezdeményezése. Vezető globális partnerként az Unilever a Save the Children szervezettel működik együtt annak érdekében, hogy véget vessen több millió gyermek és édesanya szükségtelen halálának.

Prioritási listánk élén négy ország áll – Banglades, Kína, Nigéria és Kenya. Ezekben az országokban az egészségügyi dolgozók és az életmentő beavatkozások elérhetőségén kell javítanunk, valamint a rászoruló gyermekek számára egészségügyi és a táplálkozást segítő programokat kell biztosítanunk.

Az együttműködés platformként szolgál a közösségi és a politikai támogatásnak is. Azért dolgozunk, hogy a gyermekek túlélési esélyeit világszerte javítsuk, és gyermekek milliói kaphassák meg az esélyt a felnőtt életre és az álmaik megvalósítására. Világszerte arra ösztönözzük az embereket, hogy csatlakozzanak ügyünkhöz. Az Unilever Alapítvány, a Save the Children szervezet globális EVERY ONE kampánya mellett, helyi programokat is támogat Ausztráliában, Bolíviában, Brazíliában, Dominikán, Egyiptomban, Haitin, Olaszországban, Japánban, Mexikóban, Új-Zélandon, Peruban, Sri Lankán, Svédországban, a Fülöp-szigeteken és Angliában. Ezek az együttműködések a Save the Children nemzeti programjait támogatják, és az Unilever célkitűzéseiben érintett közösségek kulcsproblémáira fókuszálnak.

Támogatás vészhelyzetekben

De itt nem állunk meg. Az Unilever Alapítvány segíti a Save the Children szervezet munkáját a katasztrófák bekövetkezése előtt, alatt és után is. A Save the Children tevékenységét kiemelten támogatjuk Mianmarban, a Fülöp-szigeteken, Szomáliában, Dél-Szudánban és Szíriában.

Az Unilever a Save the Children humanitárius egészségügyi dolgozói programjához is segítséget nyújt. Ennek célja a helyi egészségügyi dolgozók létszámának jelentős növelése, amely biztosíthatja a legreménytelenebb helyzetű gyermekek számára a szükséges gondoskodást. Támogatásunkkal a Save the Children szervezet a legnagyobb vészhelyzetekre ugyanúgy képes reagálni, mint azokra, amelyek nem kerülnek a lapok címoldalára.

Fogyasztóink és munkavállalóink bevonása

A Wall’s (Algida) jégkrémmel, az Unilever egyik legnagyobb globális márkájával, fogyasztóinkat és kereskedelmi partnereinket is megszólítjuk. A márkán keresztül felhívjuk a figyelmét a Save the Children munkásságára, illetve lehetőséget biztosítunk az érdeklődők számára, hogy részt vegyenek az EVERY ONE kampányban, és adományokon keresztül támogathassák a szervezet helyi és globális munkáját.

A kampány 2013-ban sikerrel indult Angliában és Olaszországban, 2014-ben pedig Svédországban és a Fülöp-szigeteken. Az aktív részvétel lehetősége munkavállalóink számára is adott, csatlakozhatnak a szervezet munkájához, részt vehetnek a programokban, majd hazatérve a vállalaton belül és kívül is megoszthatják tapasztalataikat.

Az együttműködési programok első évének végére azt szeretnénk elérni, hogy megfelelő mennyiségű élelmiszer, és az alapvető egészségügyi ellátáshoz, valamint az életmentő orvosi beavatkozásokhoz való hozzáférés több mint 1 millió ember számára legyen biztosított. Elvárásaink szerint ennek tükrében nagyjából 5000 egészségügyi dolgozó kaphat képzést, és akár 550.000 asszony és gyermek lehet támogatásunk közvetlen haszonélvezője – ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy véget lehessen vetni gyermekek értelmetlen halálának.

“Az elmúlt években óriási előrelépést értünk el a gyermekhalálozás csökkentésében. Ez nagyon ösztönzően tud hatni. Mi lehetünk az első generáció, amely biztosítja, hogy egy gyermeknek sem kell meghalnia olyan egyszerűen megelőzhető megbetegedésekben, mint például a hasmenés vagy tüdőgyulladás. Ezt a folyamatot gyorsíthatja fel az Unileverrel közös életmentő együttműködés.” – mondta Justin Forsyth, a Save the Children UK vezérigazgatója.

Vissza az oldal tetejére