Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. Vállalatunk
  3. Unilever Alapítvány
  4. Az Unilever Alapítvány bemutatása

Az Unilever Alapítvány bemutatása

Az Unilever Alapítvány az életminőség javítását tűzte ki célul az alábbi területekre összpontosítva: higiénia, köztisztaság, biztonságos ivóvíz, alapvető élelmiszerek biztosítása és az önbizalom javítása.

Fenntarthatósági Tervünk célkitűzése, hogy miközben megkétszerezzük forgalmunkat, környezetterhelésünket a felére csökkentsük, és növeljük pozitív társadalmi hozzájárulásunkat. Az Unilever Alapítvány kulcsfontosságú szerepet tölt be abban, hogy elérjük ambiciózus célunkat, azaz több mint 1 milliárd embernek segítsünk egészségük és jólétük javításában.

Egy olyan gyorsan változó világban élünk, ahol a népesség növekszik, a vízkészletek fogyóban vannak és az élelmiszerbiztonság egyre nagyobb problémát jelent. Az Unilever olyan társadalmi igényeket céloz meg, ahol a megoldás megtalálásában fontos szerepet tölthet be. Ez különösen igaz azokon a fejlődő piacokon, ahol már régóta jelen vagyunk” – mondta Keith Weed, az Unilever Marketing és kommunikációs igazgatója.

Az Unilever Alapítvány öt vezető világszervezet, az Oxfam, a Population Services International (PSI), a Save the Children Alapítvány, az UNICEF és a Világ Élelmezési Program partnere. Együttműködéseinkkel olyan megoldásokat keresünk, amelyekkel jelentős társadalmi változásokat érhetünk el.

Ezek a globális szervezetek az elsődleges partnereink katasztrófák esetén is. A segítséget és a támogatást rajtuk keresztül juttatjuk el oda, ahol a legnagyobb szükség van rá, vagy akár hosszabb távú projektekben is együtt dolgozunk, közösen segítve az újjáépítési folyamatokat.

Napjainkban kivételesen összetett kihívások állnak a jövő generációi előtt:

• Közel egymilliárd ember nem jut biztonságos ivóvízhez.

• Évente több mint 3,5 millió öt év alatti gyermek hal meg hasmenéses vagy akut légúti megbetegedések következtében.

• Négy másodpercenként egy gyermek hal meg megelőzhető és gyógyítható betegségben – az alapvető egészségügy hiánya miatt. Becslések szerint 2,6 milliárd ember él nem megfelelő közegészségügyi állapotok között.

• Világszerte 925 millió ember éhezik.

Az Unilever Alapítvány célirányosan vesz részt a társadalmi felelősségvállalásban. Elsősorban a kritikus kérdésekre összpontosítunk annak érdekében, hogy valóban pozitív változást érjünk el az emberek életminőségében.

Habár erőforrásainkat elsősorban az 5 kiválasztott globális partnerünkkel folytatott együttműködésre összpontosítjuk, tisztában vagyunk azzal, hogy a helyi szervezetek is támogatásra szorulnak. Ezért az Unilever Alapítvány több mint 50 országban támogat más szervezet is. Ezek a hozzájárulások közvetlen pénzügyi, szaktudásbeli, termék és munkavállalói támogatást jelentenek, és az országok olyan speciális igényeit célozzák meg, amelyek összhangban állnak az Alapítvány elsődleges küldetésével.

Fenntartható jövő minden nemzedéknek

Az Unilever számára már a kezdetektől fogva kiemelten fontos volt a társadalmi felelősségvállalás – és ez ma sincs másként. Csak az elmúlt évtizedben, évente mintegy 397 millió embernek segítettünk társadalmi felelősségvállalási programjainkkal.

Az Unilever Alapítványon keresztül olyan társadalmi problémákra fókuszálunk, amelyek megoldásában valóban nagy eredményeket tudunk elérni. Több márkánk (pl.: Domestos, Dove, Lifebuoy) is elkötelezett a kritikus társadalmi problémák megoldása mellett, és saját programokon keresztül segíti az érintett csoportokat a problémák megoldásában. Vállalatunk növekedési és társadalmi felelősségvállalási programjában márkáink is jelentős szerepet töltenek be magatartásformáló és fogyasztói elkötelezettséget növelő kampányaikkal.

Ha erőforrásainkat a 21. század szociális problémáinak megoldásába fektetjük, az segíteni fog elérni célunkat, hogy egymilliárd ember életét tegyük jobbá és fenntartható jövőt teremtsünk az elkövetkező generációk számára.

Vissza az oldal tetejére