Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. Vállalatunk
  3. Kik vagyunk?
  4. Történelmünk
  5. 1885 - 1899: Termékinnováció a 19. század stílusában

1885 - 1899: Termékinnováció a 19. század stílusában

A 19. század végén a hollandiai Brabant-beli Oss városában Jurgens és Van den Bergh – két, vajkereskedéssel foglalkozó családi vállalkozás – virágzó külkereskedelmet folytat az Egyesült Királysággal.

A Lever Brothers Sunlight szappanjának csomagolása 1889-ből

Az 1870-es évek elején érdeklődni kezdenek egy új, marhazsírból és tejből készült termék – a margarin – iránt, és felismerik, hogy a vaj elérhető árú alternatívájaként lehetne tömegesen gyártani azt.

Később, az 1880-as évek közepén Anglia északi részén a William Lever vezette sikeres nagykereskedő családi vállalkozás újfajta háztartási szappan gyártásába kezd. A termék kókusz- vagy fenyőmagolajat tartalmaz, amitől könnyebben habzik, mint a hagyományos, állati zsiradékból készült szappanok. A korszakban szokatlan módon Lever márkanévvel látja el a szappant – Sunlight (napfény) – és jellegzetes csomagolásban árulja.

Fontosabb állomások

1872

Hollandiában Jurgens és Van den Bergh megnyitják első margarint gyártó gyáraikat.

1884

Lever & Co a Sunlight szappan gyártásába kezd.

1886

A Knorr – ami később az Unilever része lesz – húskivonatot tartalmazó leveskockákat kezd árusítani, hogy tápanyagokban gazdag élelmiszert kínáljon az alacsony jövedelemmel rendelkező fogyasztók számára.

1887

Az év végére a Lever & Co 450 tonna Sunlight szappant gyárt hetente, és William Lever megvásárolja a telket, amire később a Port Sunlight épül – egy nagy gyár a Mersey folyó partján, Liverpoollal szemben, kifejezetten a munkásai számára épített szállókkal, amelyek magas színvonalú lakhatást, szolgáltatásokat és szabadidős létesítményeket biztosítanak számukra.

1888

Jurgens és Van den Bergh egy másik virágzó piacra tör be, és gyárakat építenek Németországban.

1890

A Lever & Co zártkörű részvénytársasággá válik – Lever Brothers Ltd.

1891

Van den Bergh új központba költözik Rotterdamba.

1894

A személyes higiénia iránti növekvő érdeklődés támogatására a Lever & Co egy új, megfizethető terméket hoz létre – a Lifebuoy szappant.

A Lever Brothers nyílt körű részvénytársasággá válik.

Az 1890-as évek közepe

A Lever Brothers évente közel 40 000 tonnányi Sunlight szappant értékesít az Egyesült Királyságban, és elkezd terjeszkedni Európában, Amerikában és a brit gyarmatokon gyárak, export tevékenység és ültetvények formájában.

1898

Ekkorra Van den Bergh már 750 tagú eladói gárdával rendelkezik, és piacra dobja új margarinját – a Vitello margarint.

1899

A Lever Brothers Sunlight Flakes szappanreszelékkel újfajta terméket vezet be, amivel könnyebb a házimunka, mint a hagyományos kemény szappanrudakkal. 1900-ban a Sunlight Flakes új nevet kap: Lux Flakes.

Vissza az oldal tetejére