Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. Vállalatunk
  3. Kik vagyunk?
  4. Történelmünk
  5. 1940 - 1949: Helyi szükségletek a középpontban

1940 - 1949: Helyi szükségletek a középpontban

A háború évei alatt az Unilever lényegében darabjaira hullik, hiszen gyárainak egy része Németország és Japán által elfoglalt, Londonból és Rotterdamból elérhetetlen területeken helyezkedik el.

Sorban álló gyerekek az ingyenes Lifebuoy illemhely előtt az 1940-es években

Ez egy olyan vállalati struktúra létrejöttéhez vezet, amelyben az Unilever helyi üzletei nagyfokú függetlenséggel rendelkeznek, és a helyi piac szükségleteire összpontosítanak.

A háború után, az államosítás és a Szovjetunió ellenőrzése alá kerülő területek miatt az Unilever elveszíti kelet-európai érdekeltségeit. A kínai piacon is hasonló a helyzet.

Ennek ellenére az 1940-es években az Unilever tovább terjeszkedik az élelmiszer-piacon. Különböző fajta termékeket gyártó vállalatokat vásárol fel, valamint új anyagok és termelési eljárások kifejlesztésére irányuló kutatásokba fektet.

Fontosabb állomások

1941

A villámháború alatt a Lifebuoy szappan ingyenes sürgősségi mosakodási lehetőséget biztosít a londoniak számára. A meleg zuhannyal, szappannal és törölközővel felszerelt Lifebuoy teherautók a főváros bombázott területeit látogatták, és mosakodási lehetőséget kínáltak az ott élők számára.

1943

Az Unilever többségi részvényessé válik a Frosted Foods vállalatban, amely a Birds Eye márka és a tömegpiacokon ekkor még újnak számító élelmiszertartósítási módszer, a mélyfagyasztás jogainak tulajdonosa. Évekkel ezután a fagyasztás népszerűsége újjáéled majd, amikor kimutatják, hogy az egyik legjobb természetes módszer a friss étel minőségének megőrzésére. Az Unilever kb. ekkor szerzi meg a fagyasztva szárított zöldségekre és konzervekre specializálódott Batchelor's vállalatot.

1945

A háború végén az Unilever visszaszerzi az irányítást a nemzetközi hálózata felett, de Kelet-Európa és Kína továbbra is elérhetetlen marad. A háború alatt elkerülhetetlenül bekövetkező decentralizáció tudatos irányelvként folytatódik tovább.

1946

A Birds Eye bevezeti az első fagyasztott borsó terméket az Egyesült Királyságban. A hús, a hal, a jégkrém és a konzervek ekkor az Unilever teljes forgalmának mindössze 9%-át teszik ki.

Vissza az oldal tetejére