1950 - 1959: Fogyasztói boom a háború után

A '40-es évek végén és az '50-es évek elején a fogyasztási cikkek számára létrejövő új tömegpiacok – többek között Afrikában és Ázsiába – új lehetőséget kínálnak a terjeszkedésre.

Egy Blue Band reklám része Indiában

Az Unilever United Africa Company (Egyesült Afrika Vállalat) nevű vállalata, amely az újonnan függetlenné váló afrikai államok számára gyárt termékeket, gyorsan növekszik, és így elősegíti az új helyi gyártási ipargak létrejöttét. Ezalatt Európában a háború utáni jólét, amelyet tovább fokoz az Európai Közösség megalakulása, fogyasztói boomhoz és emelkedő életszínvonalhoz vezet.

A tudomány rohamléptekkel fejlődik, és az Unilever egyre inkább a technológiára összpontosít. A Port Sunlight Kutatólaboratóriumot Kutatási Osztállyá alakítják át, amely az Egyesült Királyságban és a Hollandiában lévő laboratóriumokért is felel. Hollandiában létrehoznak egy táplálkozással foglalkozó kutatócsoportot is, a későbbi Unilever Élelmiszer- és Egészségtudományi Kutatóintézetet (Unilever Food and Health Research), egy táplálkozással foglalkozó kiválósági központot. 

Válaszul az olyan tápanyagokban gazdag élelmiszerek iránti szükségletre, amelyek a háborút követő jegyrendszer ideje alatt is elérhető alapanyagokkal készülnek, az 1950-es években újfajta élelmiszereket fejlesztenek ki. Ezek közül a leghíresebb a halrudacska. Néhányat ezek közül az ígéretes új csatornán, a kereskedelmi TV-n keresztül reklámoznak.

Fontosabb állomások

1954

Bevezetik az Egyesült Királyságban a Sunsilk sampont, mely később az első számú samponmárkánkká válik, és 1959-re világszerte 18 országban lesz elérhető.

1955

Szeptember 22-én az Unilever leadja az Egyesült Királyság kereskedelmi televíziózásának legelső hirdetését, amely a Gibbs SR fogkrémet reklámozza.

Bevezetik az Egyesült Királyságban a halrudacskákat, amelyek egy évtizeddel később a brit halfogyasztás 10%-át teszik ki.

Piacra dobják a Dove szappant az Egyesült Államokban.

1956

Az Unilever Kutatóintézet létrehozza Biológiai Részlegét, amely az 1980-as évekre a Biotudomány, Táplálkozás és Biztonság egységgé alakul.

A PG Tips teamárka csimpánzai először tűnnek fel az Egyesült Királyság újonnan indított kereskedelmi televízióállomásán. A reklámot karácsony napján adták le, és a Londoni Állatkert csimpánzainak teapartija ihlette. Eredményeként a PG Tips válik az Egyesült Királyság legnépszerűbb teamárkájává.

Megkoronázzák az első Miss Pearst, a Pear's szappan szépségversenyének nyertesét, amelyet a természetes, hibátlan arcbőr szépségének ünneplésére hoztak létre.

1958

Hollandiában az Unilever belép a fagyasztott élelmiszerek és jégkrém piacára a Vita NV megszerzésével, amiből később megalakul az Iglo Mora Group.

1959

Az Unilever piacra dobja első tégelyes margarinját, felváltva ezzel a hagyományos zsírpapírba csomagolt rudat, Németországban a Blueband márkával, amit később a Flora követ Nagy Britanniában.

Vissza az oldal tetejére