1960 - 1969: A fejlődés ideje

Az 1960-as évek, a világgazdaság terjeszkedésével és az életszínvonal további emelkedésével, optimizmust és új ötleteket hoz.

A John Hewer által megformált Birdseye kapitány, egy 1960-as évekbeli hirdetésben

Eredményül az Unilever innovációval és új vállalatok megszerzésével tovább terjeszkedik és diverzifikálódik, reklámügynökségeket, piackutató cégeket és csomagolóüzleteket hoz létre. 1968-ban egy igazán ambiciózus vételi ajánlattal megkísérli az egyesülést az Allied Breweries vállalattal. A legjobban és legrosszabbul teljesítő vállalatok közötti különbség növekedésével azonban nehéz fenntartani a profit stabilitását, és az alacsony hozamú vállalkozások összegeket vonnak el.

A '60-as évek közepén lezajló átalakítás növeli a nemzetközi márkák fejlesztésének lehetőségét. Ezt követően a legnagyobb márkák irányítását és az európai profitfelelősséget az egyénileg működő vállalatok alól különböző kategóriákra összpontosító, Koordinátoroknak nevezett csapatok alá helyezik.

Fontosabb állomások

1960

Minden mosással kapcsolatos márkát egy vállalat a Lever Brothers and Associates irányítása alá helyeznek. Miután az orvosi közösség egy koleszterincsökkentő élelmiszertermék kifejlesztésére kéri fel az Unilevert, piacra dobják a Becel margarint, az „egészség” margarinok úttörőjét. A kezdetekben csak gyógyszertárakban kapható.

1961

Megszerzik a Good Humor jégkrémet az Egyesült Államokban.

1965

Az Unilever megalakítja saját szakosodott csomagolóüzletét, a 4P Groupot, és ezzel egy belső szolgáltatót változtat nyereséget termelő üzletté. Piacra dobják a Cif márkát, először Franciaországban.

1967

Iglo Kapitány először tűnik fel egy TV reklámban.

1968

Az Unilever sikertelenül próbál egyesülni az Allied Breweries vállalattal, az Egyesült Királyság legnagyobb sörfőzőjével.

1969

Az Unilever leadja az Egyesült Királyság legelső színes TV reklámját, amely a Birds Eye borsót népszerűsíti.

Vissza az oldal tetejére