1970 - 1979: Diverzifikáció kedvezőtlen körülmények között

Az 1970-es években a kedvezőtlen gazdasági helyzet – többek között az 1973-as olajválságot követő magas infláció – alacsony eladásokhoz vezet.

A Flora margarin nyomtatott reklámja az 1970-es évekből

A nagyobb viszonteladók, többek között a szupermarketek elterjedése szintén csökkenti a gyárak hatalmát.

Így az Unilever továbbra is fogyasztási cikkekkel foglalkozó üzleteket épít, többek között a szállítás és a csomagolás területén, és a National Starch megvásárlásával nagymértékben megnöveli jelenlétét Észak-Amerikában. Az olajban gazdag Nigériában található United Africa Company leányvállalat szerencsére magas nyereséget hoz, ami segít kiegyenlíteni az európai és Egyesült Államok-beli üzlet költségeit.

Azonban, bár az Unilever diverzifikációja az 1970-es években is folytatódik, nem terjeszkedik tovább az ellátási lánc mentén, hiszen a harmadik fél szállítók egyre nagyobbá válnak és jobban fel vannak szerelve a nem alaptevékenységek átvételére.

Fontosabb állomások

1970

Az Unilever felvásárolja az Ossban található Zwanenberg's húsipari vállalatot, amely később az Unilever húsokért felelős csoportjává (UVG) válik.

1971

Az Unilever megszerzi a Lipton Internationalt, és a világ egyik legnagyobb teagyártójává válik.

Piacra dobják az Impulse dezodorokat, első lépésként Dél-Afrikában. 1985-re 30 országban kapható.

Ausztriában piacra dobják a Mentadentet forradalmi, fogínyvédő termékként.

1973

Az Unilever Spanyolországban felvásárolja a Frigo jégkrémet.

Az Unilever leányvállalatát, a United Africa Company-t – amely az 1920-as években történő alapítása óta jelentősen megnövekedett, és már 43 országban folytat kereskedelmi tevékenységet – az UAC International névre kereszteli át.

1977

Az Unilever ekkorra az Európai Gazdasági Közösség hét tagállamának 200 irodájában és gyárában közel 177.000 embert foglalkoztat, évente kb. 30 millió angol fontot fektet állóeszközökbe és kb. 1 milliárd angol fontot költ készletekre.

1978

Jelezve, hogy növelni kívánja jelenlétét az Egyesült Államokban, az Unilever felvásárolja a National Starch vállalatot, az ország egyik legnagyobb ragasztókat, keményítőt és speciális szerves vegyi anyagokat gyártó cégét. Ez a korszak legnagyobb európai cég általi felvásárlása Egyesült Államokban.

Vissza az oldal tetejére