Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. Vállalatunk
  3. Kik vagyunk?
  4. Történelmünk
  5. 1980 - 1989: Hangsúly az alapvető termékeken

1980 - 1989: Hangsúly az alapvető termékeken

Az 1980-as évek elején az Unilever a világ 26. legnagyobb vállalata.

Stork reklám az 1980-as évekből

Érdekeltsége kiterjed többek között a műanyagok, a csomagolások, a trópusi ültetvények és a szállítás területére, valamint élelmiszeripari, háztartási és testápoló termékek széles körére.

Az évtized elején merész stratégiaváltással úgy dönt, hogy az erős piacokkal és ugyancsak erős növekedési potenciállal rendelkező alapvető termékekre helyezi át a hangsúlyt. Ennek kivitelezése nagy felvásárlásokhoz vezet, és a befektetett összegek hasonlóan nagy mértékű kivételéhez is, vagyis többek között állati takarmányokkal, csomagolással, szállítással és haltenyésztéssel foglalkozó üzletek eladásához.

1989-re azonban nyilvánvalóvá válik az eredmény: az alapvető üzletek fejlődése.

Fontosabb állomások

1982

Piacra dobják a Viennetta jégkrémtortát, elsőként Nagy Britanniában, karácsonyi különlegességként.

1983

Piacra dobják az Axe férfidezodort (az Egyesült Királyságban Lynx néven), elsőként Franciaországban.

1984

Az Unilever bejelenti az alapvető üzletekre irányuló stratégiáját, amit a következő évtizedben nagy felvásárlások és eladások követnek.

Az Unilever első ellenséges átvételével megszerzi a Brooke Bond vállalatot.

1985

Az Unipath Clearblue néven piacra dob egy otthon végezhető terhességi tesztet, amelyet Nagy Britannia-szerte gyógyászati üzletekben értékesítenek.

1986

A Naarden felvásárlása megduplázza az Unilever forgalmát a parfümök és élelmiszer-aromák terén. Az Egyesült Államokban az Unilever felvásárolja a Chesebrough-Pond's vállalatot, a Pond's és a Vaseline márkák tulajdonosát.

1987

Újra piacra dobják a Dove márkát Európában, elsőként Olaszországban.

1989

Az Unilever felvásárolja a Calvin Klein és az Elizabeth Arden/Fabergé márkát, és Németországban piacra dobja a Magnum jégkrémet.

Vissza az oldal tetejére