Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. Vállalatunk
  3. Kik vagyunk?
  4. Történelmünk
  5. 1990 - 1999: Átalakulás és konszolidáció

1990 - 1999: Átalakulás és konszolidáció

Az új üzleti fókusz eredményeként a kategóriák száma, amelyben az Unilever versenybe száll, az évtized végére 50-ről csupán 13-ra csökken.

Cornetto árlista 1990-ből

A folyamat keretében több márkát eladnak vagy megszüntetnek, és csak a legnagyobb potenciállal rendelkezőkre koncentrálnak.

Az átalakulás eredményeként négy alapvető üzleti terület jön létre: Háztartási tisztítószerek, testápolás, élelmiszerek és különleges vegyi anyagok. Az új struktúra élére új csapat, a Végrehajtó Bizottság (Executive Committee/ExCo) kerül, és 12 üzleti csoportra oszlik, amelyek mindegyike földrajzi területekért és termékcsoportokért felelős.

Szintén ebben az évtizedben, a növekvő környezeti nyomás és az élelmiszerlánccal kapcsolatos fogyasztói aggodalmak fényében, az Unilever létrehoz egy fenntartható mezőgazdasági programot. Ezt további, a vízkészlet megőrzésére, illetve a halak fenntartható állományból történő beszerzésére irányuló kezdeményezések követik.

Fontosabb állomások

1992

Az Unilever belép a Cseh Köztársaság és Magyarország piacára, valamint Oroszországban létrehozza az UniRus vállalatot.

1993

Az Egyesült Államokban felvásárolja a Breyers jégkrémet, és Thaiföldön bevezeti az Organics sampont. 1995-re az Organics sampont 40 országban értékesítik.

1994

Befejeződik a United Africa Company, az Unilever hatalmas nyugat-afrikai kereskedelmi, sörfőző és textilgyártó vállalatának az eladása.

1995

Az Unilever kiadja Üzleti Alapelvek Kódexét .

Példa nélküli döntés születik a transzzsírok termelésből való kiiktatása gyors válaszként az új kutatási eredményekre, melyek szerint a transzzsírok koleszterinszintre gyakorolt hatása legalább annyira kedvezőtlen, mint a telített zsírsavaké.

1996

Az Unilever ambiciózus módon elkötelezi magát a halak kizárólag fenntartható állományból történő beszerzése mellett, és az WWF-fel együttműködve létrehozza a Tengergazdálkodási Tanács nevű, fenntartható halászterületek számára kialakított tanúsítványprogramot.

A Hindustan Lever és a Brooke Bond Lipton India összeolvadásával létrejön India legnagyobb magánszektorban működő vállalata, az Egyesült Államokban pedig az Unilever felvásárolja a hajápoló termékekkel foglalkozó Helene Curtis vállalatot .

Létrejön az Unilever Táplálkozási Központ.

Indiában piacra dobják az Annapurna jódozott sót, amely nagy szerepet játszik a jódhiány helyrehozatalában.

1997

Brazíliában felvásárolják a Kibon jégkrémet. Az Unilever eladja vegyipari üzleteit, a National Starchot és a Quest Internationalt.

1999

A részvényesek jóváhagynak egy 7,4 milliárd eurós speciális osztalékot és egy részvényösszevonást a részvények számának csökkentése érdekében kibocsátásonként.

Vissza az oldal tetejére