Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Történelmünk
  4. 2000 - 2009: Új utakon

2000 - 2009: Új utakon

Ahogy az üzletek kihívásokkal szembesülnek, a környezet és a közösségek fejlődnek, az Unilever szervezetileg és stratégiailag átalakul annak érdekében, hogy fenntartható üzletként működhessen tovább.

Ben & Jerry's Fairtrade Chunky Monkey jégkrém hirdetés 2008-ból

A vásárlási szokások változnak, a fogyasztók társadalmi, környezetvédelmi és polgári szempontból egyre motiváltabbá válnak, melyre válaszul az Unilevernél is változtatunk üzleti struktúránkon és gondolkodásunk módján. A Növekedés Felé Vezető Út stratégiánk további felvásárlásokhoz, valamint a gyártási és termelési telephelyek korszerűsítéséhez vezet, kiválósági központok kiépítése érdekében. Az Egy Unilever program egyetlen stratégia mögé sorakoztatja az egész szervezetet, leegyszerűsíti üzletünk szerkezetét és lehetővé teszi méretünk hatékonyabb kihasználását.

Tovább folytatjuk nagy múlttal rendelkező társadalmi célunkat is, és még inkább beépítjük a fenntartható gondolkodást a mindennapi tevékenységeinkbe.

2002-ben a Lifebuoy márka útjára indítja higiéniás oktató programját, a Swasthya Chetnát, amely 120 millió, India vidéki területein élő ember életébe hoz jelentős változást, 2004-ben pedig alapító tagjává válunk a Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztalnak (RSPO). 2008-ban az erdőírtás megállítására tett erőfeszítésként bejelentjük elkötelezettségünket amellett, hogy 2015-re kizárólag tanúsított, fenntartható forrásból szerezzük be a pálmaolajat.

Az évtized vége felé az egész világ példa nélküli gazdasági és környezeti bizonytalanságban él. Az Unilever által bevezetett változtatások eredményeként 2009-ben meghirdetjük Az Iránytű nevű stratégiánkat, amely egy valóban fenntartható üzleti modellel vértez fel bennünket a következő évtizedre: üzletünk méretének megduplázása a cél a környezeti hatásunk csökkentése mellett.

Fontosabb állomások

2000

A Bestfoods csatlakozik az Unileverhöz a történelem második legnagyobb készpénzes felvásárlásában. További felvásárlások következnek: többek között a Slim-Fast Foods, a Ben & Jerry’s és az Amora-Maille gasztronómiai üzletek megszerzése Franciaországban.

Létrejön az Unilever Egészségügyi Intézet – egy táplálkozással, egészséggel és életerővel foglalkozó kiválósági központ.

2001

2001-re az Unilever márkáinak száma 1.600-ról 900-ra csökken. Sor kerül a DiverseyLever, az Elizabeth Arden és az Unipath eladására.

2002

Felvásárlások és 87 üzlet eladása révén átalakítjuk és fejlesztjük márkaportfóliónkat, amely 6,3 milliárd eurós eladásból származó bevételt eredményez.

2003

Az Unilever Egészségügyi Intézet megnyitja regionális központját a thaiföldi Bangkokban és a ghánai Accrában.

Elindítjuk Táplálkozási irányelvünket, valamint Táplálkozási és Egészségügyi Akadémiánkat.

2004

Elindítjuk Életerő missziónkat, és létrehozzuk az új Unilever márkát, melynek új logója az Unilever, termékeink és alkalmazottaink sokszínűségét jelképezi.

2005

Az Unilever eladja az Unilever Cosmetics International (UCI) üzletet a Coty Inc vállalkozásnak az Egyesült Államokban. Az eladásra az Unilever új stratégiájának keretén belül kerül sor, amely az alapvető kategóriákra összpontosít.

Lezárul a Táplálkozásjavító programunk, amely során 16.000 termékben mértük fel a transzzsírok, a telített zsírok, a nátrium és a cukrok szintjét, valamint adott esetekben meghoztuk a szükséges lépéseket.

2006

Antony Burgmans több mint 35 év vállalatnál eltöltött után leköszön elnöki tisztségéről. Michael Treschow lép helyébe az Unilever igazgatótanácsának első független elnökeként.

Egy új technológia segítségével létrejön a Small & Mighty,az első szuperkoncentrált folyékony tisztítószer, amelynek előállításához a hígított mosószerekhez képest harmad annyi csomagolásra, harmad annyi vízre és harmadannyi szállítási költségre van szükség.

2007

Az Unilever bejelenti szándékát Indonéziában a Buavita energiaital-márka, valamint Oroszországban az Inmarko, a vezető jégkrémmárka megszerzésére.

Az Unilever elkötelezi magát a tea fenntartható, etikus forrásból való beszerzésére, és felkéri az Esőerdő Szövetséget tea-beszállítóinak azonnali hatállyal történő ellenőrzésére.

2008

Bejelentjük számos üzletünk eladását, többek között az észak-amerikai mosoda üzletünk, a Côte d'Ivoire-i étolajüzletünk, a helyi pálmaültelvényekben való érdekeltségeink, a Palmci és a PHCI, valamint a Bertolli olívaolajjal és ecettel foglalkozó üzletünk eladását a Grupo SOS-nek.

Elkötelezzük magunkat amellett, hogy 2015-re fenntartható pálmaolajra váltunk, és novemberben megvásároljuk az első adagot a tanúsított, fenntartható pálmaolajból.

A Dow Jones Fenntarthatósági Index egymás után tizedszerre helyezi az Unilevert az élelmiszer szektor élére, s ezzel az egyetlen olyan vállalattá válunk, aki ebben az elismerésben részesült.

2009

Január 1-jén Paul Polman veszi át a vezérigazgatói szerepet, Patrick Cescaut követve, aki 35 évet töltött a vállalatnál.

Az Unilever 185.000 tonna GreenPalm tanúsítvánnyal rendelkező fenntartható pálmaolajat vásárol, amely teljes szükségletének kb. 15%-át fedezi.

A Nyugat-Európában árusított Lipton Yellow Label és PG Tips teafilterek kb. 80%-a származik tanúsítvánnyal rendelkező gazdálkodásokból. A Rainforest Alliance (Esőerdő Szövetség) által tanúsított tea elérhetővé válik az Egyesült Államokban, Japánban és Ausztráliában is.

A Világélelmezési Programmal való együttműködésünk keretén belül közel 17 millió adag iskolai ételt juttatunk el 80.000 gyermekhez.

Az év vége felé az Unilever bevezeti megújult vízióját: üzletünk méretének megduplázása a cél a környezetre gyakorolt hatás csökkentése mellett.

Vissza az oldal tetejére