2010 - jelen: Fenntartható életmód

Felismerve, hogy fordulóponthoz érkeztünk, kifejlesztjük új stratégiánkat, mely lehetővé teszi márkáink jövedelmező növekedését, miközben csökkentjük a környezeti hatásunkat és növeljük az Unilever társadalmi hozzájárulását.

Tegyük a fenntartható életmódot életünk részévé

Füvön fekvő férfiak a Dove Men+Care bevezető kampányban

A klímaváltozás és az instabilitás következtében, valamint a 20. század folyamán az életszínvonal emelésének terén bekövetkezett előrehaladást fenyegető tényezőkkel szemben, az Unilever elindítja az Unilever Fenntarthatósági Tervet, fenntartható üzleti modellünk vázlatát.

Az Unilever Fenntarthatósági Terv több száz célt tűz ki, és több száz elv mellett kötelezi el magát, melyek három fő kategóriára oszlanak:

  • Több mint egy milliárd embernek segítünk majd egészségük és jólétük javításában
  • Megfelezzük a termékeink előállításából és használatából eredő környezeti hatásunkat
  • Az ellátási láncunkban dolgozó több ezer ember megélhetését fogjuk javítani.

2010-es indulása után azUnilever Fenntarthatósági Tervet több független újságíró is elismeri az internacionális vállalat által kidolgozott valaha volt legambiciózusabb fenntarthatósági tervnek – a terv továbbra is fejlődik, segíti üzletünk növekedését, valamint befolyásunkat és szakértelmünket felhasználva változást hoz világba.

2014-re „fenntartható életmód márkáink” – fenntartható céllal rendelkező márkáink, amelyek hozzájárulnak Fenntarthatósági Tervünk egy vagy több céljának eléréséhez – kétszer olyan gyorsan növekednek, mint üzletünk többi része, így jelentősen hozzájárulnak az egész üzlet fejlődéséhez.

Üzletünkön túl

Az a szerep, amelyet a vállalatok egy biztonságosabb, igazságosabb jövő kiépítésében játszhatnak, továbbra is a globális menetrend élén szerepel, és olyan események hangsúlyozzák, mint a 2015-ös párizsi klímakonferencia vagy az ENSZ globális céljainak megfogalmazása.

Az Unilever három olyan területet határoz meg, ahol valódi rendszerszintű változást tud eredményezni más vállalatokkal, a civil társadalommal, kormányzatokkal és nem kormányzati szervezetekkel együttműködve: klímaváltozás és erdőírtás; víz, közegészségügyi ellátás és higiénia, valamint fenntartható mezőgazdaság és élelmiszerbiztonság.

Fontosabb állomások

2010

Az Unilever sorozatban a 12. éve kapja meg a fenntarthatósági vezető címet a Dow Jones Fenntarthatósági Index élelmiszer és ital „superior kategóriájában”.

Az Alberto Culver részvényesei a vállalat Univer általi felvásárlása mellett szavaznak, amelynek eredményeként olyan márkák válnak portfóliónk részévé, mint a TRESemmé, az Alberto VO5, a Nexxus, a St Ives vagy a Simple.

2011

Davosban, a Világgazdasági Fórumon vezérigazgatónk, Paul Polman ígéretet tesz az Unilever támogatására az ipar egészére kiterjedő, fenntartható mezőgazdaság irányában történő változtatásban.

2012

Minden régió és kategória hozzájárul fejlődésünkhöz, és az Unilever forgalma meghaladja az 50 milliárd eurót. Mostanra 14 márkánk mindegyikének éves eladása meghaladja az 1 milliárd eurót.

Továbbra is lendületesen haladunk az Unilever Fenntarthatósági Terv céljai felé. A mezőgazdasági nyersanyagok több mint egyharmadát fenntartható módon szerezzük be, és a gyárak több mint 50%-a teljesíti célunkat, és nem küld hulladékot hulladéklerakókba. 224 millió emberhez jutunk el különböző programjainkon keresztül, amelyek a hasmenéses megbetegedések szappanos kézmosás segítségével történő visszaszorítását, a biztonságos ivóvíz nyújtását, a szájhigiénia elősegítését és a fiatalok önbizalmának növelését célozzák.

2013

Az Unilever elnyeri a rangos 2013-as Katalizátor-díjat kezdeményezéseiért a lehetőségek bővítésére a nők és az üzlet számára . A vállalat újra belép a mianmari piacra teljes üzleti tevékenységgel, többek között gyártólétesítménnyel és egy új központtal Yangonban.

Az Unilever 44 díjat söpör be a 60. Cannes-i Nemzetközi Kreativitás Fesztiválon.

2014

Elindítjuk az Unilever Fiatal Vállalkozóknak Odaítélt Fenntarthatósági Díját, egy nemzetközi díjazási programot, amelyet azért hoztunk létre, hogy ösztönözzük a fiatalok a világ környezeti, társadalmi és egészségügyi problémáinak megoldására.

A nehéz gazdasági körülmények ellenére az Unilever bruttó és nettó bevétele már ötödik éve növekedést mutat. Folytatjuk portfóliónk átformálását, és az év folyamán számos stratégiai felvásárlásra kerül sor, többek között a Talenti szuper-prémium jégkrémgyártó cég megszerzésére Észak-Amerikában és a Qinyuan víztisztító üzlet megszerzésére Kínában.

2014-ben a Dow Jones Fenntarthatósági Index (Dow Jones Sustainability Index – DJSI) az élelmiszer- és dohányipar kategória élére helyezi az Unilevert.

2015

Az Unilever továbbra is folyamatos jövedelmező növekedést mutat volatilis piacokon, és tovább erősíti portfóliója fenntarthatóságát.

Az Unilevert 16 év alatt 15. alkalommal nevezik ki vezetőnek az élelmiszer, ital, és dohány iparág csoportban; 100-ból 92 pontot ér el. A RobecoSAM 2015-ös Vállalati Fenntarthatósági Minősítésén való részvételünket követően a Dow Jones Fenntarthatósági Index (DJSI) kiválaszt bennünket indexük részévé.

Januárban bejelentjük, hogy teljesítettük célunkat, és gyáraink teljes hálózata egyáltalán nem termel hulladéklerakóba küldendő nem veszélyes hulladékot, míg júniusban elérjük az 1 millió tonnányi megtakarítást a széndioxid-kibocsátás terén 2008 óta.

A fenntartható életmód márkák mostanra növekedésünk felét teszik ki, és kétszer olyan gyorsan fejlődnek, mint a többi márka. Egyre több vezető márkánk járul hozzá a világhoz a fenntarthatóság révén is, valamint teszi fenntarthatóbbá termékei összetevőit és életciklusát.

Hozzájárulunk az ENSZ fenntartható fejlesztési céljaihoz, és a 2015-ös párizsi klímakonferencián (COP21) részesei vagyunk a globális fellépésre irányuló felhívásnak. Bejelentjük, hogy az Unilever 2030-ra karbon-pozitív lesz.

A Közös Cselekvés Mozgósításában: az Unilever Fenntarthatósági Terv (USLP) 2015. évi előrehaladási összefoglalójában jelentjük, hogy jó úton haladunk a terv célkitűzéseinek megvalósítása felé, és példa nélkülifelhívást intézünk a közös cselekvésre világot fenyegető kihívásokkal szemben.

Vissza az oldal tetejére