Élelmiszeripar a fogyasztók egészségéért - tegyünk együtt érte!

Unilever logo

Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének (ÉFOSZ) kezdeményezésére 2014. októberében az Unilever mellett számos hazai élelmiszer-feldolgozó vállalat olyan vállalásokhoz csatlakozott, amelyek a fogyasztók egészséges életmódjának, kiegyensúlyozott táplálkozásának előmozdítását szolgálják.

Számos élelmiszer-feldolgozó vállalat mellett az Unilever is csatlakozott az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének (ÉFOSZ) közös vállalásához, amellyel a fogyasztók egészséges életmódjának előmozdítását szolgálják. A hat önkéntes vállalással az Unilever a magyar fogyasztók sokszínű és kiegyensúlyozott táplálkozásához járul hozzá.

Az Unilever 2010-től egy új személetre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett, amelyben vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, felére csökkenti környezetterhelését, és növeli pozitív társadalmi hozzájárulását. A Fenntarthatósági Tervben központi szerepet foglal el a táplálkozás kérdése, a konkrét célkitűzésekkel és a társadalmi programokkal pedig a fogyasztói szokások megváltoztatásán dolgoznak.

Az ÉFOSZ által most megfogalmazott vállalások rengeteg ponton összecsengenek az Unilever saját célkitűzéseivel, ezért is volt egyértelmű, hogy a vállalat az elsők között csatlakozik a kezdeményezéshez.

Az Unilever vállalásai a következők:

Támogatjuk és ösztönözzük az aktív életmód népszerűsítését szolgáló programokat és kezdeményezéseket

  • Az Unilever 2012-ben munkavállalói számára elindította Lamplighter elnevezésű egészség-megőrzési programját, amelynek célja, hogy csökkentse az elhízást, a 2-es típusú cukorbetegség és a szív- és érrendszeri megbetegedések előfordulását. Vállaljuk, hogy a programot 2020-ig fenntartjuk, annak eredményeit folyamatosan monitorozzuk, ennek alapján újabb fókuszterületeket tűzünk ki, és eredményeinkről beszámolunk.
  • Az Unilever 2010 óta partnere Magyarország Átfogó Egészségügyi Szűrőprogramjának. A Program szűrőkamionjával az országot járva eddig több mint 130 000 látogatót fogadott, több mint 200 000 embernek adott életmód tanácsot, és több mint 1 600 000 vizsgálatot végzett el. Vállaljuk, hogy az eddigi évek gyakorlatát követve továbbra is támogatjuk a Magyarország Átfogó Egészségvédelmi Szűrőprogramjában közreműködő szűrőkamion népegészségügyileg igen jelentős munkáját.
  • A Flora márka továbbra is ösztönzi a fogyasztókat az egészséges életmódra, ezért az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően 2014-ben és 2015-ben is támogatja Spar Maraton futóversenyt.
  • Az Unilever az Egészségügyi kormányzat kérésére kész anyagilag és szaktudásával is támogatni a magas koleszterinszint elleni küzdelmet, és partner lesz egy átfogó koleszterinszűrő program kidolgozásában.

Termékeinket felelős módon, az EU Pledge rendelkezései szerint reklámozzuk

Az EU Pledge aláírásával elköteleztük magunkat, hogy termékeinket felelős módon reklámozzuk a gyermekeknek szóló médiában. (A „gyermekeknek szóló médián” olyan médiafelületeket értünk, amelyek közönsége 35%-nál nagyobb mértékben áll 12 évesnél fiatalabb gyermekekből.)

  • Vállaljuk, hogy a jövőben is az EU Pledge elveit szigorúan követve reklámozzuk termékeinket.
  • Vállaljuk, hogy egyáltalán nem hirdetünk, vagy kizárólag a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékeinket hirdetjük a gyermekeknek szóló médiában.
  • Vállaljuk, hogy nem népszerűsítjük termékeinket általános iskolákban, kivéve kifejezetten oktatási célból, ha erre felkérést kapunk, illetve ha megállapodunk az iskola vezetőjével.

Hozzásegítjük fogyasztóinkat az életkoruknak és fizikai aktivitásuknak megfelelő, optimális mennyiségű kalóriabevitelhez

2020-ra megduplázzuk portfóliónkban azon termékek arányát, melyek a legmagasabb táplálkozási irányelveknek (WHO) megfelelnek, és ezáltal hozzásegítjük fogyasztóinkat az egészségesebb táplálkozáshoz.

  • Vállaljuk, hogy 2015-re valamennyi, gyermekeknek szánt jégkrémünk maximum 110 kcal energiát tartalmaz adagonként, illetve 20g hozzáadott cukrot 100g-ban.
  • Előrecsomagolt termékeink 75%-án (a kötelező Tápértékjelölési előírásokon túlmenően) 2017. december 31-ig feltüntetjük a referenciabeviteli értéket. Az Unilever szilárdan hisz abban, hogy fogyasztóinak minden tápérték-információt meg kell adnia ahhoz, hogy megalapozott vásárlási döntést hozhassanak.
  • Vállaljuk, hogy 2015 év végére a kiskereskedelmi forgalomban kapható termékeink 90%-án – a jogszabályban előírt tápérték-adatokon felül - feltüntetjük az egy adagra vonatkozó tápérték-információkat, továbbá a referencia beviteli értékhez viszonyított %-os értékeket azért, hogy hozzásegítsük fogyasztóinkat a kiegyensúlyozott, változatos étrend összeállításához.
  • 2016-ra a közétkeztetésben résztvevő partnereink számára készített recept, illetve menüajánlatainkhoz a honlapunkon közzétesszük a tápértékadatokat.

Hozzásegítjük fogyasztóinkat a nemzetközi táplálkozási ajánlások szerinti sóbevitel fokozatos eléréséhez

  • 2010-ben az Unilever első magyar élelmiszeripari vállalatként csatlakozott az OÉTI Stop Só programjához és vállalta, hogy folytatva 2008-ban kezdett programját 2012-ig összesen lényegesen csökkenti sótartalmú termékeinek sótartalmát. Az Unilever a vállalást teljesítette és a teljesítésről folyamatosan tájékoztatta az OÉTI-t. Ma a vállalat termékei összességükben 10%-kal kevesebb sómennyiséget tartalmaznak, mint a vállalás évében. Az Unilever folytatni kívánja ezt a munkát, és vállalja, hogy - alacsony nátrium-tartalmú sóhelyettesítők és zöldfűszerek alkalmazásával – fokozatosan tovább csökkenti termékei sótartalmát.
  • A közétkeztetési rendeletben foglalt előírások, valamint a népegészségügyi célok elérése érdekében az Unilever Food Solutions üzletága a piacon egyedülálló módon új termékek kifejlesztésével segíti közétkeztetési partnereit. A közétkeztetés számára 2015-re kifejlesztünk egy sószegény és egy hozzáadott sót nem tartalmazó termékkört.
  • Programot indítunk, amelyben Chef-eink folyamatosan tanácsadással segítik a közétkeztetésben és a vendéglátásban dolgozó kollégáikat, hogyan lehet a Közétkeztetési rendeletnek megfelelő alacsonyabb sótartalmú menüsort összeállítani.

Hozzásegítjük fogyasztóinkat a nemzetközi táplálkozási ajánlások szerinti telített zsírbeviteli mérték eléréséhez

2020-ra megduplázzuk portfóliónkban azon termékek arányát, melyek a legmagasabb táplálkozási irányelveknek (WHO) megfelelnek, és ezáltal hozzásegítjük fogyasztóinkat az egészségesebb táplálkozáshoz.

  • A nemzetközileg elfogadott táplálkozási irányelveknek (WHO) megfelelően, 2017-re margarinjaink 90%-ában a telített zsírsavak mennyisége maximum 33%-a, a telítetlen zsírsav mennyisége pedig minimum 67%-a lesz a teljes zsírtartalomnak. Ezáltal egészségesebb választási alternatívát biztosítunk fogyasztóinknak az állati eredetű zsiradékokkal szemben, hogy csökkenthessék a telített zsírsavak bevitelét.
  • Margarin márkáink kommunikációjában folyamatosan felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy ajánlott a telített zsírsavak bevitelét csökkenteni (míg a telítetlenekét növelni).
Vissza az oldal tetejére