Ugrás ide: tartalom

90 éves az Unilever

Közzétéve :

Ezért állják ki az idők próbáját a küldetés vezérelt vállalatok

Egy üzleti vállalkozás valóban képes arra, hogy jobbá tegye a világot? Képesek a márkák pozitív változást elérni az emberek életében? Mi az Unilevernél meg vagyunk győződve arról, hogy a válasz mindkét kérdésre “igen”. Most, hogy az Unilever 90. születésnapját ünnepeljük, arról is meg vagyunk győződve, hogy a múltunk olyan szilárd alapot képez, amely segít jobbá tenni a világot.

Most, 2020-ban az a célkitűzés vezérli az Unilevert, hogy a világ leginkább fenntartható vállalatává váljon. A világ 190 országában működve a márkáink és a működésünk mind az Unilever Fenntarthatósági Tervének (Unilever Sustainable Living Plan, USLP) ambiciózus céljainak elérését támogatja, vagyis azt, hogy több mint egymilliárd embernek segítsünk jobbá tenni egészségi állapotukat és életkörülményeiket, a felére csökkentsük a termékeinek környezeti hatását, valamint ellátási láncunk révén több millió ember megélhetését segítsük. Mindezt nem könnyű elérni, ezért e vállalások megvalósításához küldetéstudatosságra van szükség.

A küldetés tudat ugyanakkor nem újdonság a számunkra, már az Unilever 1930-as megalapításakor is jelen volt éppúgy, mint a társadalmi küldetés. Amikor a brit Lever Brothers szappangyártó cég és a holland Margarine Unie egyesülésével létrejött az Unilever, mindkét vállalat a társadalmi küldetés iránti erős elkötelezettséget hozta az új vállalkozásba.

A Lever Brothers, amely abban az időben arról is ismert volt, hogy a megszokottnál jobb lakhatási, oktatási és munkakörülményeket biztosított dolgozóinak, kifejezett céllal, küldetéssel alkotta meg Sunlight szappanmárkáját: azért, hogy a tisztaságot a mindennapok részévé tegye. A Margarine Unie, amely elérhető egészségügyi ellátást is nyújtott a dolgozóinak, olyan márkákat és termékeket alkotott meg, amelyek változatosabbá tették a munkások akkoriban jobbára száraz kenyérből álló étrendjét.

Hiszünk abban, hogy ez a cél- és küldetéstudatosság eredményezte az elmúlt 90 évben elért sikereinket és ez fog minket inspirálni a következő 90 évben is. Az idők változnak, az ambíciónk ugyanaz: minőségi termékeket gyártani, amelyek elérhetőek a dolgozó emberek számára; javítani az emberek egészségi, higiéniás és táplálkozási körülményein; jobb feltételeket nyújtani a munkavállalóinknak. Az alapító vállalataink által motivált ambíciók továbbra is tetten érhetőek abban, ahogy a márkáink hozzájárulnak a pozitív változásokhoz.

Természetesen változtak az idők 1930 óta, és továbbra is sok a tennivalónk, hiszen olyan üzleti vállalkozásnak tartjuk magunkat, amelynek célja, hogy a mindennapok részévé tegye a fenntarthatóságot. Hisszük, hogy alapítóink felismernék és elismernék a fenntarthatósági törekvéseink mögött álló szellemiséget. Abban is biztosak vagyunk, hogy ők is velünk együtt ünnepelnék vállalatunk és márkáink sikereit. Ők ugyanis – hozzánk hasonlóan – tudták azt, hogy a küldetéssel rendelkező vállalkozások kiállják az idők próbáját.

Vissza az oldal tetejére