Az Unilever bejelentette, hogy tisztító- és mosószereiben a fosszilis anyagokból származó szén 100%-át megújuló vagy újrahasznosított szénnel fogja helyettesíteni.
Ez az új törekvés az Unilever Tiszta Jövő Programjának egyik legfontosabb eleme. A háztartás-vegyipari üzletág azért hívta életre ezt az úttörő innovációs programot, hogy alapjaiban változtassák meg a kedvelt tisztító- és mosószermárkák előállítási, gyártási és csomagolási módját.
A legtöbb ma kapható tisztító- és mosószer fosszilis alapanyagokból, azaz nem megújuló szénforrásból készült vegyi anyagokat tartalmaz. Az Unilever tudatosan távolodik a fosszilis anyagokra alapozott gazdaságtól azzal a lépéssel, hogy ezeket a vegyi anyagokat megújuló vagy újrahasznosított szénforrásból származókra cseréli. Ennek során a Tiszta Jövő kezdeményezés az egyik első kritikus lépés az Unilever azon vállalása felé, amely szerint termékeik esetében 2039-re elérik a nettó nulla kibocsátást.
Az Unilever tisztító- és mosószereiben használt vegyi anyagok életciklusuk során a termékek szénlábnyomának a legnagyobb részét (46%) adják. Ez azt jelenti, hogy a termékösszetevőkben található, fosszilis anyagokból származó vegyi anyagok lecserélése új lehetőségeket nyit meg takarító- és mosószerek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséhez. Az Unilever arra számít, hogy ez a kezdeményezés önmagában akár 20%-kal csökkentheti a termékek szén-dioxid-lábnyomát.
Peter ter Kulve, az Unilever háztartás-vegyipari üzletágának elnöke elmondta: “A Tiszta Jövő program olyan vízió, amely az üzleti működésünk radikális átalakítását jelenti. Iparágunknak meg kell szüntetnie a fosszilis anyagoktól való függőségét, beleértve termékeink alapanyagát is. Meg kell állítanunk a szén föld alóli kitermelését, hiszen bőségesen találhatunk szénforrásokat a felszínen és a felszín felett is, amiket megtanulunk ipari métekben hasznosítani.
A Tiszta Jövő beruházási program - az Unilever egymilliárd eurós “Éghajlat és Természet” alapjával együtt - arra összpontosít, hogy olyan megfizethető tisztító- és mosószereket hozzon létre, amelyek jelentősen kisebb környezeti hatás mellett továbbra is kiváló tisztítási eredményeket mutatnak fel.
A Carbon Rainbow
A Tiszta Jövő kezdeményezés szempontjából központi szerepet játszik az Unilever „Carbon Rainbow” (Karbon Szivárvány) nevű újszerű megközelítése a termékreceptúrákban használt szén diverzifikálására. A nem megújuló, fosszilis szénforrásokat (ezt a szivárványban fekete szénként jelölik) leválasztott, begyűjtött szén-dioxiddal (lila szén), növényi és biológiai forrásokból származókkal (zöld szén), tengeri forrásokból származókkal, például algák (kék szén) és a hulladékból visszanyert szénnel (szürke szén) fogják kiváltani.
