Fontos fejezetéhez érkezett a veszprémi jégkrémgyárunk bővítése. A több mint 10 milliárd forintos beruházás révén egy 3400 négyzetméteres gyártócsarnok épült fel, amelyben egy új, pálcikás Magnum jégkrémeket előállító gyártósor kapott helyet. A veszprémi üzemünk új csarnokát és gyártósorát Navracsics Tibor területfejlesztésért és az uniós források felhasználásáért felelős tárca nélküli miniszter adta át.
A brit-holland anyavállalat egyik legkorszerűbb, stratégiai fontosságú európai gyártóközpontjában – ahol olyan, itthon és világszerte is jól ismert jégkrémmárkák gyártunk, mint a Magnum, a Cornetto vagy a Carte d'Or – a befektetésnek köszönhetően az eddigi 80 millió literes éves gyártókapacitás 15 millió literrel bővül.
A gyárcsarnokavató egyben születésnapi ünnepségnek is beillett, hiszen a veszprémi egység volt az Unilever első magyarországi gyára, amely kereken 30 évvel ezelőtt kezdte meg működését, akkor még csupán évi 5 millió literes kapacitással.
„Az Unilever vállalatcsoport Magyarországot kiemelt beruházási célpontnak és egyben európai gyártóbázisának tekinti. Ezt bizonyítja, hogy az Unilever 2020-ig 200 millió euró értékű beruházást valósított meg Magyarországon, a 2020 és 2025 közötti időszakban pedig további 100 millió invesztícióra került, illetve kerül sor, amelyek a veszprémi gyár mellett a nyírbátori háztartásvegyipari üzemünk fejlesztését is szolgálják. A veszprémi gyártókapacitás bővitése azért is vált különösen fontossá és aktuálissá, mert a piac Európában, a régióban és Magyarországon is évről-évre jelentősen nő. Hazánkban idén a jégkrémpiac értékben csaknem 30%-kal bővült, amihez mennyiségi növekedés is társult” – mondta Brodár Szilvia, az Unilever közép-európai jégkrémüzletágának igazgatója.
„Ez a beruházás a dolgozóink elmúlt 30 évben végzett munkájának elismerése is, mert a veszprémi egység ez idő alatt stratégiai jelentőségű gyárrá nőtte ki magát a költséghatékony, korszerű technológiát alkalmazó termelésnek és a kiváló csapatmunkának köszönhetően. Gyárunk mára nem csak az Unilever európai térképére írta fel magát, hiszen az Egyesült Államokba és Ausztráliába is exportálunk jégkrémet” – fogalmazott Tárkány-Szűcs Zoltán, az Unilever veszprémi gyárigazgatója.
A saját erőből megvalósított veszprémi beruházást a Magnum jégkrémek iránt egyre növekvő európai fogyasztói igények tették szükségessé. A márka fontosságát jól mutatja, hogy a Magnum termékek adják az Unilever európai jégkrém-árbevételeinek közel egyharmadát. A fejlesztés révén világviszonylatban is egyedülálló technika érkezett Magyarországra. A gyártósoron percenként 720 pálcikás Magnum jégkrém készülhet, ezzel e termékcsalád gyártókapacitása a duplájára nő, ami tovább fokozza a veszprémi gyártóbázis hosszútávú versenyképességét.