A veszprémi gyár mintegy 25 millió eurós beruházással újul meg. Ezzel nagy mértékben támogatja a Magnum márka folyamatos előretörését az európai piacon. A beruházás részeként már elkészült a gyártócsarnok 3400 négyzetméteres bővítése, 2022 novemberében pedig elindul az új Magnum-gyártósor, amely akár 720 darab jégkrémet is legyárthat percenként.
„Egyre nagyobb az igény a vegán termékek iránt, a vegán Magnum és Carte d’Or, valamint az egyéb tejmentes termékeink forgalma dinamikusan nő, új fogyasztókat megnyerve a kategóriának, ezért erre a trendre a jövőben is építeni fogunk. Az idei év egyik legnagyobb meglepetése a hozzáadott cukrot nem tartalmazó Magnum multipack sikere volt. Tudjuk, hogy a jégkrém továbbra is az ízről és a mindennapi kényeztetésről szól, de az egészségtudatos fogyasztókról sem szabad megfeledkeznünk” – mondta Brodár Szilvia, az Unilever Magyarország, Adria, Csehország és Szlovákia jégkrémüzletág-vezetője.
Az első fél évet 20 százalék feletti növekedéssel zárta az Unilever Magyarország irányítása alá tartozó Magyar–Adria országcsoport a jégkrémpiacon, ez európai szinten is kimagasló ütem. A magyarországi jégkrémforgalom már tavaly kompenzálni tudta a 2020-as járvány miatti veszteséget.
Az idei első fél év nagy növekedésének fő okai között szerepel a jégkrémpiac szempontjából kedvezőnek számító időjárás, és kulcsszerepet játszik a veszprémi jégkrémüzemünk, ahol idén mintegy 9 százalékkal több jégkrémet gyártunk a tavalyinál, hatékonyabb termelés és versenyképesebb költségszerkezet mellett.
A Magnum új gyártósora egész Kelet-Európát és Nyugat-Európa egy részét is el fogja látni. Veszprém mindig is nagyon fontos innovációs központ volt az Unilever számára, több globálisan bevezetett termékújdonságot is itt tesztel.