Ugrás ide: tartalom

Unilever Magyarország Más lokáció


Greengage díjak

Kategóriagyőztesként végeztünk a Greengage fenntarthatósági versenyen

Április 27-én kiosztották a Greengage – a zöld elkötelezettség díja - elismeréseit. A Greengage célja, hogy bemutassa azokat a vállalatokat, melyek kiemelten fontosnak tartják a fenntarthatóságot, ökotudatosságot és hozzájárulnak a gazdaság zöldítéséhez. A szakmai zsűri elismerésének köszönhetően kategóriagyőztesként végeztünk a nyírbátori körforgásos gyárbővítésünkkel.

A tavalyi évben kezdtük meg a nyírbátori háztartásvegyipari gyárunk 15 milliárd forintos bővítését, melynél a technológiai korszerűsítés mellett a környezetvédelmi innovációk előtérbe helyezése is rendkívüli hangsúlyt kapott.

A nyírbátori egységünk a vállalatcsoport második legnagyobb hatékonysággal működő háztartásvegyipari gyára világszinten, amely ráadásul a kelet-európai régió piacainak 2/3-át fedi le olyan jól ismert termékekkel, mint a Domestos, a Cif, a Coccolino, a Flóraszept, a Surf vagy az Omo. A körforgásos gyárbővítési projektünk azért különleges, mert a szóban forgó termékeink környezeti lábnyoma számottevő, így a gazdasági növekedés mellett kiemelt figyelmet kell arra is fordítanunk, hogy számos környezetvédelmi innovációt vezessünk be a gyártás során, mellyel ezt a lábnyomot mérsékelhetjük, vagy akár semlegesíthetjük.

A gyárban már ma is számos környezetbarát megoldás működik: az itt előállított csomagolóanyagok 70%-a újrahasznosított műanyagból készül, az itt keletkező szennyvíz mintegy 40%-át újra felhasználjuk házon belül, a maradékot pedig teljes mértékben a gyárban szűrjük és tisztítjuk, mielőtt visszaengednénk a környezetbe, illetve a hálózati villamos energiát 2021-től 100%-ban megújuló energia forrásból nyerjük.

A jelenleg zajló beruházás során azonban még egy szinttel magasabbra emeltük a körforgásos gazdaság gyakorlatba való átültetését azáltal, hogy semmilyen hulladék nem került lerakóba a bontások vagy az építkezések során, hiszen azt vagy teljes egészében a helyszínen újrahasznosítottuk, vagy szakértő partnereink révén újrahasznosíttattuk.

Az Unilever úgynevezett ”zero waste to landfill” stratégiája nagyon sok innovatív hulladék kezelési megoldásra sarkallott már minket a múltban, azonban a nyírbátori példánkra vagyunk jelenleg a legbüszkébbek, különösen most, hogy a szakmai zsűri szerint is megérdemeljük az elismerést és kategóriagyőztesként végezhettünk a projekttel.

Két nő áll a képen, a díjat átadó zsűritag és a díjat átvevő Unilever munkatárs

Fotó: Gyurkovics Anna / PPH MEDIA

A Professional Publishing Hungary kiadó első alkalommal hirdette meg a Greengage – a zöld elkötelezettség díja versenyt. A professzionális zsűri 4 fő kategóriában, szakmai értékelési szempontok értékelte azokat a projekteket, amelyek 2019 – 2021 között hozzájárultak a gazdaság zöldítéséhez. 41 vállalat adta be fenntarthatósági projektjét, melyből 20 került a döntőbe.

A Greengage online kiadványában olvasható minden beadott pályázat: Online kiadvány (pphmedia.hu).

Csoportkép a Greengage díjazottairól

Fotó: Gyurkovics Anna / PPH MEDIA