Ugrás ide: tartalom

Unilever Magyarország Más lokáció


The Vegeterian Butcher márka logója

Megérkezett Magyarországra a The Vegetarian Butcher

Immár a hazai húsimádóknak sem kell lemondaniuk a klasszikus húsételek ízéről, állagáról és hagyományairól, amikor vegetáriánus vagy vegán helyettesítő termékeket választanak, hiszen mostantól a magyarországi üzletekben is elérhetőek a The Vegetarian Butcher termékei.

Országos, reprezentatív kutatást végeztünk a Toluna online platformja segítségével, mely szerint a magyar fogyasztók 84%-a gyakran, illetve rendszeresen fogyaszt húst vagy húskészítményt, holott sokan vannak tisztában azzal – a megkérdezettek több mint fele –, hogy a hús előállítása jelentős környezeti terheléssel jár. A vizsgálat eredményeiből az is kiderül, hogy a környezetre gyakorolt kedvezőtlen hatásnál fontosabb érv a magyar fogyasztók számára az a meggyőződés, hogy a megfelelő fehérjebevitel, illetve az emberi szervezet számára optimális táplálkozás nem képzelhető el hús nélkül és szintén fontosabb a zöld gondolkodásnál a húsfogyasztás élvezeti faktora.

Épp ezekre a kihívásokra válaszul hoztuk el a hazai üzletekbe a világ egyik legismertebb, növényi alapú húshelyettesítő márkáját, a The Vegetarian Butchert.

A díjnyertes márkát Jaap Korteweg, egy 9. generációs holland farmer alkotta meg azzal a céllal, hogy olyan ízletes, növényi alapú termékeket készítsen, melyek éppolyan finomak, mint a húsos változataik. A márkánk küldetése, hogy új, fenntartható technológiákkal, hüvelyesek és gabonák felhasználásával olyan, húst helyettesítő termékeket alkosson meg, amelyekkel a húsimádóknak sem kell lemondaniuk a klasszikus húsételek ízéről, állagáról és hagyományairól, amikor a vegetáriánus vagy a vegán helyettesítő termékeket választják.

A márka Magyarországon a kiskereskedelmi forgalomban egy négy termékből álló, gyorsfagyasztott portfólióval debütál, pontosabban az Unbelievabull Burger vegetáriánus marhahúspogácsa-helyettesítővel, a Lucky Nuggets vegán panírozott falatkával, a Chickened Out chunks vegán darabolt csirkehús-helyettesítővel és a Magic Mince vegán darálthús-helyettesítővel.

Sajtóeseményen 4 nő beszél, egyikőjük mikrofont tart a kezében. A hallgatóság asztaloknál ül és őket figyelik.

Az idén márciusban megrendezett Sirha Budapest szakkiállításon a szakmabeliek – séfek, élelmezésvezetők, étteremüzemeltetők – is megkóstolhatták a termékeket.

„A húshelyettesítők hazai piaca tavaly 50%-kal bővült, ezen belül pedig a félkész és késztermékek forgalma 70%-kal ugrott meg, vagyis a lehető legjobb időzítéssel lép be a magyarországi piacra a The Vegetarian Butcher. Szintén kedvező fejlemény, hogy a kutatásunk adatai szerint most van igazán felfutóban a növényi alapú étrendet választók tábora: a húshelyettesítőket fogyasztók kétharmada az utóbbi legfeljebb 1-2 évben tért át, felük pedig csak néhány hónapja” – mondta Homor Judit, az Unilever Food üzletág vezetője. Hozzátette: „a hazai szakmai közönség előtt sikerrel mutatkozott a The Vegetarian Butcher, hiszen több étterem már felvette az alapanyagai közé, az idei Sirha Budapest gasztronómiai szakkiállítás kóstolóján pedig a szakmabeliek – séfek, élelmezésvezetők, étteremüzemeltetők – 95%-ának ízlettek a termékek, 90%-uk pedig úgy érezte, hogy a tesztelt termék íze megegyezik a hússal készült változatéval”.

A szakmabeliek után pedig a sajtó egy különleges kóstoltatással egybekötött eseményen találkozhatott a kiskereskedelmi forgalomba szánt termékekkel.

Egy vágódeszkán egy tányér kész étellel, mellette a doboz, amiben az alapanyag volt korábban