Megjelent az Unilever Food Solutions Future Menu Trends Report 2024, és mint mindig, most is sokkal többet nyújt, mint egy kis betekintést a világ professzionális konyháinak aktualitásaiba.
Amellett, hogy a jelentés egy praktikus receptkönyv, amely segít a szakácsoknak abban, hogy a trendi ételek az asztalra kerüljenek, az UFS számára kulcsfontosságú kapcsolódási pontot is biztosít az iparághoz.
Az UFS 250 saját szakácsának szakértelmére támaszkodva a jelentés 21 piac több mint 1600 vendéglátóipari szakemberének meglátásait használja fel, hogy maximalizálja a meglévő ügyfelekkel való együttműködést, új ügyfeleket érjen el, és bemutassa a Knorr Professional és a Hellmann's termékcsalád innovatív termékeit, amelyek támogathatják a szakácsokat kulináris céljaik elérésében.
„Az Unilever Food Solutions a séfek vállalkozása a séfeknek” - mondta Star Chen, az Unilever Food Solutions vezérigazgatója. „Az élelmiszeripari szakemberekkel való szoros kommunikációnk lehetővé teszi számunkra, hogy mélyrehatóan megértsük igényeiket és problémáikat, ami következésképpen lehetővé teszi számunkra, hogy kiemelkedő minőségű, kimagasló termékeket kínáljunk, amelyek segítenek kielégíteni ezeket az igényeket.”
Az étlapon: növekedés, elérés, elkötelezettség és értékesítés
Egyértelműen megvan az érdeklődés az ilyen gyakorlatias jellegű inspiráció iránt.
A Kantar nemrégiben készült jelentéséből kiderült, hogy a szakácsok számára a három legkeresettebb kategória között a trend és a recept-inspiráció szerepel.
A 2023-as megjelenése óta a jelentés online/digitális lead-generáló modellje révén a világ minden táján több mint 3 milliárd médiamegjelenést és interakciót váltott ki az élelmiszeripari szakemberek körében. Ez pedig hozzájárult az új ügyfelek számának 13%-os növekedéséhez, lehetővé téve a márka számára, hogy két évvel a tervezett határidő előtt elérje a 3 millió üzemeltetőre vonatkozó célt.
Az UFS számára azonban kulcsfontosságú, hogy ez a kapcsolat hogyan alakul át tettekké.
Az ihlettől a befolyásolásig
„A Future Menus receptjei lehetőséget nyújtanak számunkra, hogy a kulcsfontosságú termékeinket a gyakorlatban is bemutassuk” - mondja Kees van Erp, az UFS Global Executive Chef. „És hogy rávilágítsunk arra, hogy innovációink - legyen szó termékről, csomagolásról vagy alkalmazási módról - hogyan képesek kezelni a szakácsok problémáit, amelyeket az egyes piacokon azonosítottunk”.”
A Future Menus receptjeiben használt UFS-termékek például csak kis részét teszik ki az ételek összköltségének, de a nagyszerű íz és állag eléréséhez szükséges gyors megoldások révén jelentős hatást gyakorolnak mind a végső étel minőségére, mind a teljes élelmiszer- és rezsiköltségre.
Az UFS-termékek előnyeinek ilyen módon történő bemutatásával a Future Menu Trends jelentés támogatja az üzletág stratégiáját, amely következetes, versenyképes növekedést biztosít az olyan fő márkák kiváló termékeivel, mint a Knorr Professional és a Hellmann's.
Ez a stratégia minden bizonnyal eredményes. Az UFS 2023-ban kétszámjegyű növekedést ért el, pozitív volumen- és árnövekedéssel, amelyet az Európában, Észak-Amerikában és Észak-Ázsiában való erős jelenlétének köszönhet.
A konyhára jellemző aggályokat tükröző trendek
Az UFS számára kulcsfontosságú, hogy a professzionális konyhák kihívásaihoz igazodjon, ezért a menütrendek minden évben úgy alakulnak, hogy tükrözzék a jelenlegi gazdasági környezet okozta nyomást.
Következésképpen az idei Future Menu Trends az autentikus és inspiratív, divatos receptek gondos keverékét kínálja, amelyek tökéletesen alkalmazkodnak a munka- és rezsi költségek, valamint az elkészítési idő csökkentésére törekvő nagykonyhák igényeihez.
Mindemellett a vendéglátóhelyek igényeit is tükrözik. Idén például különös hangsúlyt kaptak a Z generációs étkezési preferenciák.
„A Gen Z nagyobb, jobb, vibrálóbb, felejthetetlen élményeket követel, az étkezést az eszkaláció egy formájának tekinti, és rendszeresen a közösségi médiatartalmakban található ételek mögötti sztorik alapján választ éttermet” - meséli Angela Klute, globális CMO. Unilever Food Solutions.
Íme két példa a jövő menütrendjeire a gyakorlatban.
- A trend: A Flavour Shock egy „bármi lehet” megközelítés, amely az alapanyagokból komoly és meglepő kulináris változásokat hoz létre.
- A séf előnye: A séfek olyan alacsony igénybevételű módszereket keresnek, amelyek maximális hatást érnek el. A Knorr Professional tökéletes megoldást kínál széleskörű húsleves- és fűszerkészítmény-portfóliójával. Folyékony koncentrátumai és Intense Flavours fűszerei például kiváló minőségű ízfokozást biztosítanak egyszerű adagolással és minimális idő- és munkaigénnyel, míg a Knorr Authentic Demi-Glace lehetővé teszi a szakácsok számára, hogy egy óra helyett néhány perc alatt készítsenek gazdag, ízletes szószalapot.
- A végeredmény: A Knorr professzionális húsleves és fűszerezés kategóriában a 2023-as év során 15%-os alapértékesítés-növekedés volt tapasztalható.
- A trend: A növényi alapú fehérje arra ösztönzi a szakácsokat, hogy a legtöbbet hozzák ki a növényi alapú ételekből.
- A séf előnye: Mivel a húsmentes ételek 89%-át nem vegetáriánusok fogyasztják, a séfek optimalizálhatják tevékenységüket olyan menüsorokkal, amelyek mindenkit kiszolgálnak. A Hellmann's Vegan tökéletesen illeszkedik a trendhez, lehetővé téve a séfek számára, hogy gazdag és krémes mártásokat, dipeket és köreteket készítsenek egy olyan majonézzel, amely minden diétának megfelel.
- A végeredmény: Az UFS a Hellmann's Vegan iránti kereslet növekedését tapasztalta, amely két év alatt több mint 50%-os éves növekedési ütemet ért el.