Ugrás ide: tartalom

Mik állnak az Unilever első féléves eredményei mögött?

Közzétéve :

Pénzügyi eredményeink 2024 első felében azt mutatják, hogy tovább javult volumennövekedésünk. Az alábbiakban áttekintjük, hogy mely márkák, kategóriák és innovációk állnak a növekedés mögött.

Unilever termékek sora olyan márkákkal, mint a Vaseline, a Cornetto és a Hellmann’s.

2024 első féléves eredményei, melyeket július 25-én tettünk közzé, 4,1%-os mögöttes értékesítési növekedést és 2,6%-os volumennövekedést mutatnak. A harmadik egymást követő pozitív negyedévet zártuk le javuló volumennövekedéssel: a 2. negyedévben 2,9%-re növekedett az 1. negyedév 2,2%-ához képest, ami meghaladta 2023. 4. negyedévi 1,8%-os növekedést.

Teljesítménygeneráló márkáink, amelyek a Csoport forgalmának immár nagyjából 75%-át teszik ki, erősen teljesítettek 5,7%-os mögöttes értékesítési növekedéssel és 4,0%-os volumennövekedéssel.

Az alábbiakban láthatók a kiemelt eredmények az egyes üzleti csoportokból és az, hogy a márkainnovációk hogyan mozgatják a teljesítményt.

Nutrafol Skin flakon, ami egy orvosi formulájú napi táplálékkiegészítő nők számára az akné kiváltó okának a kezelésére.

Szépség és jóllét

  • 7,1% mögöttes értékesítési növekedés
  • 5,5%mögöttes volumennövekedés
  • 21%-aa Csoport forgalmának

Hajápolás

A Hajápolás kategória közepes egyszámjegyű növekedést ért el pozitív volumennel és árral. Legnagyobb hajápolási márkánk, a Sunsilk két számjegyű növekedést mutatott, ami a latin-amerikai fésülködési krém innovációknak és a 2023-as újbóli bevezetése folyamatos sikerének köszönhető. A Dove magas egyszámjegyű növekedést mutatott főként a fejbőr egészségét és a haj sűrűségét javító fejbőr+hajterápiás termék bevezetését követő volumennövekedésnek köszönhetően. A Clear és a TRESemmé is szépen növekedett szabadalmazott korpásodás elleni samponunk folyamatos bővülésével, valamint az új Lamellar Shine termékcsaládunkkal.

Bőrápolás

Az Alapvető bőrápolás kategóriában közepes egyszámjegyű növekedés volt tapasztalható, elsősorban legnépszerűbb márkáink erős volumennövekedésének köszönhetően. A Vaseline erős, kétszámjegyű növekedést mutatott a prémium termékcsaládoknak köszönhetően, beleértve a Radiant X és a Gluta Hya termékeket, amelyeket folyamatosan új piacokra is bevezetünk. A Pond’s továbbra is magas egyszámjegyű növekedést mutatott elsősorban a volumennek köszönhetően 2023-as újbóli bevezetését követően.

Egészség és jóllét és Presztízs szépség

Az Egészség és jóllét és a Presztízs szépség kategória együtt immár 14. negyedéve mutat folyamatos növekedést. Ezt az Egészség és jóllét erős növekedése vezeti, míg a Presztízs szépség lassabb növekedése az amerikai szépségpiac lassulását tükrözi. A Liquid I.V. erős kétszámjegyű növekedést mutatott a cukormentes változat folytatódó sikerével, továbbá a kiemelkedő közösségi média kampány mellett bevezetett új ízeknek és folyamatos nemzetközi bevezetésének köszönhetően.

Az Olly és a Nutrafol is hozzájárult a kétszámjegyű volumennövekedéshez. Az első félévben a Nutrafol belépett a bőrápolás területére is egy naponta fogyasztandó táplálékkiegészítővel, ami az akné kiváltó okát kezeli. Az Olly szép növekedést mutatott Kínában, elsősorban a női egészségügyi táplálékkiegészítőknek köszönhetően. A Tatcha és az Hourglass kétszámjegyű növekedést mutatott, míg a Paula’s Choice a piac lassulása miatt csökkent.

Fehér terméket nyomnak ki egy Dove fejbőr+haj terápiás flakonból.

Testápolás

  • 5,6%mögöttes értékesítési növekedés
  • 2,9%mögöttes volumennövekedés
  • 22%-aa Csoport forgalmának

Dezodorok

A Dezodorok kategória továbbra is kétszámjegyű növekedést mutat, magas egyszámjegyű növekedéssel Európában és Latin-Amerikában. A Dove kétszámjegyű növekedést mutatott erős volumennel, és a teljes test dezodorok piaca felé is bővült.

A Rexona és az Axe folytatta erős volumennövekedését a többéves innovációs platformjaink folytatódó lendületével és Fine Fragrance termékcsaládunkkal.

Bőrtisztítás

A Bőrtisztítás kategória alacsony egyszámjegyű növekedést mutatott pozitív volumennövekedéssel és árral. A növekedést mérsékelte a defláció Indiában és a piaci kihívások Indonéziában. A Dove magas egyszámjegyű növekedést mutatott a Dove Men+Care jó növekedésével. Európában kétszámjegyű volt a növekedés közepes egyszámjegyű volumennel a Dove tusfürdők újbóli bevezetésének köszönhetően. Az USA-ban bőrápoló szérumokat, például hialuronsavat, kollagént és C-vitamint tartalmazó prémium Dove tusfürdő termékcsaládot vezettünk be.

Szájápolás

Folytatódott a szájápolás kategória közepes egyszámjegyű növekedése pozitív volumennel és árral. A Close Up magas egyszámjegyű növekedést mutatott pozitív volumennel.

Reklámfotó, amin Usain Bolt látható Persil Wonder Wash mosószerrel, a szövegen ez áll: „Tapasztalja meg a rövid ciklus csodáját”.

Otthonápolás

  • 3,3%mögöttes értékesítési növekedés
  • 4,6%mögöttes volumennövekedés
  • 20%-aa Csoport forgalmának

Textiltisztítás

A Textiltisztítás kategória alacsony egyszámjegyű növekedést mutatott alacsony egyszámjegyű volumennel és negatív árral. A növekedést a Persil Wonder Wash bevezetése biztosította szabadalmazott Pro-S technológiánkkal; ez az első kifejezetten rövid mosási ciklusra tervezett mosószer. Ezt a jelentős innovációt eddig az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Kínában vezettük be, és az elkövetkező 18 hónapban további fő piacainkra is folyamatosan bevezetjük. Európa kétszámjegyű növekedést mutatott erős volumennel. Indiában és Brazíliában növekedett a volumen, de csökkent az ár az árudefláció miatt, főként a mosópor portfólióban.

Otthon és higiénia

Az Otthon és higiénia kategória magas egyszámjegyű növekedést mutatott közepes egyszámjegyű volumennel és kissé pozitív árral. A Cif és a Domestos növekedése kétszámjegyű volt, kétszámjegyű volumennel. Az első félévben új piacok felé bővítettük a Domestos Power Foam termékcsaládot, és új termékeket adtunk hozzá speciális oldatokkal, amelyek hosszan tartó illatot és vízkőeltávolítást biztosítanak. A Cif krém és spray portfóliója erősen teljesített Latin-Amerikában.

Textiljavító termékek

A Textiljavító termékek kategória magas egyszámjegyű növekedést mutatott a volumennek köszönhetően, melyet kissé csökkentett a negatív ár. A Comfort magas egyszámjegyű növekedését az új Botanicals és Elixir termékcsaládok bevezetése támasztotta alá szabadalmazott CrystalFresh technológiánkkal, amely tízszer több illatot biztosít.

Egy üveg Knorr csirkehúslevespor egy tál zöldséges tészta mellett.

Táplálkozás

  • 3,2%mögöttes értékesítési növekedés
  • -%mögöttes volumennövekedés
  • 22%-aa Csoport forgalmának

Ízfokozók nyers alapanyagokból történő főzéshez

A nyers alapanyagokból történő főzéshez használt ízfokozók kategóriája közepes egyszámjegyű növekedését a pozitív volumen és ár támasztotta alá. A vezető márkánk ebben a kategóriában a Knorr. A növekedést a kétszámjegyű teljesítmény is alátámasztotta Latin-Amerikában, ahol a Knorr innovációja és marketingje a legnépszerűbb helyi ételekre fókuszál, ami továbbra is hozzájárul a tejes portfólió növekedéséhez.

Öntetek

Az öntetek kategória alacsony egyszámjegyű növekedést ért el pozitív volumennel és árral. A Hellmann’s közepes egyszámjegyű növekedéséhez hozzájárult az ízesített majonéz továbbra is erős teljesítménye, amelyet további piacokra is bevezettünk, és új variánsokkal bővítettünk Észak-Amerikában és Európában. A brazíliai kétszámjegyű növekedést stratégiai partnerségek erősítették, többek között második éve szponzoráltuk a Brazíl Országos Kosárlabda Szövetséget.

Unilever élelmiszer megoldások

Az Unilever élelmiszer megoldások kategória magas egyszámjegyű növekedést mutatott közepes egyszámjegyű volumennel, amit a kínai kétszámjegyű növekedés vezérelt. A növekedéshez hozzájárult a Jövő menü trendjei c. jelentésünk, amely inspirációt adott, és értékesítéshez vezetett a professzionális konyhákban, valamint továbbra is nyereséget hozott a digitális értékesítési programunkból.

Két Magnum jégkrém, a háttérben rózsaszín hegyekkel és hőlégballonokkal.

Fagylalt

  • 0,6%mögöttes értékesítési növekedés
  • -0,5%mögöttes volumennövekedés
  • 15%-aa Csoport forgalmának

A teljesítmény továbbra sem éri el ambícióinkat, amire kihatott az európai főszezon lassú indulása és a kínai piaci dinamika kihívásai. Az Otthoni fagylalt kategória ára és volumene szinten maradt, míg az Otthonon kívüli fagylalt kategória alacsony egyszámjegyű növekedést mutatott az árnak köszönhetően.

A Wall közepes egyszámjegyű növekedést mutatott pozitív volumennel és árral, a Ben & Jerry’s kissé emelkedett, míg a Cornetto értékesítésére negatívan hatott a kínai hanyatlás. A Magnum új „Pleasure Express” termékcsaládot vezetett be három változattal: Euphoria, Wonder és Chill.

A Fagylalt Csoport továbbra is a működés javítására összpontosít a szolgáltatást és a promóciók optimalizálását is beleértve, miközben továbbra is növeli a befektetést a márkákba és az innovációkba.


Vissza az oldal tetejére