Ugrás ide: tartalom

Sikersztorivá vált a budapesti Unishop

Közzétéve :

Mesterséges intelligencia segítségével, hangvezérléssel mozgatják a megrendeléseinket a Waberer’s raktárában

Üvegajtós bolt, nyitott bejárattal. Az ajtó fölött Unilever logó

Az elmúlt években jelentős átalakulásokon esett át az Unilever hazai B2C üzlete, az Unishop. A közelmúltban világossá vált számunkra, hogy számos változtatásra van szükség ahhoz, hogy a korábbi működési struktúrát egy pénzügyileg is sikeresebb és ezáltal hosszútávon fenntartható modellé alakítsuk át.

A változások egyik sarokpontja volt, hogy miután hat évvel ezelőtt az irodánk költözésével párhuzamosan az üzlet is a Váci Greens irodaházban nyitott újra, egy külsős partnert, az Elevenshopot bíztuk meg az üzemeltetéssel, továbbá bevezettük az online rendelés lehetőségét is. Ez utóbbival mára már külsős partnercégeknél dolgozó kollégák is élhetnek.

A fenti lépések eredményességét jól jelzi, hogy az üzlet forgalma közel 40 százalékos volumen növekedést mutatott az elmúlt évben.

A hatékonyságot szolgáló intézkedések nem álltak meg itt. Az egy éven át tartó előkészítést követő zökkenőmentes átállás után immár négy hónapja az Unilever Magyarország logisztikai partnere, a WSZL bonyolítja le a webshop raktárlogisztikai és fulfillment tevékenységét, sőt mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzik a komissiózási feladatokat: a Voice Picking rendszer lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy hangutasítások segítségével végezzék el a rendelések összekészítését, így növelve a termelékenységet és csökkentve a hibalehetőségeket.

Szépen megvilágított bolt belseje, a polcok tele Unilever termékekkel.

„Az együttműködés célja egy olyan komplex operáció kialakítása volt, amely a meglévő termékportfóliót kezelve, a rendelésfeldolgozási idő csökkenése mellett biztosítja az Unishop számára a további növekedés lehetőségét is – mondta Ács Tamás, az Unilever Magyarország ügyvezetője. Hozzátette: "Az Unishop átszervezése, fejlesztése, vevőkörének kiszélesítése olyan sikeres üzletimodell-váltást jelent számunkra, ami lehetővé teszi ezen kedvezményes értékesítési lehetőség hosszú távú fenntartását".

A WSZL mára több ezer megrendelést teljesít havonta sikeresen, fenntarthatósági előnyöket is biztosítva, hiszen kisebb lett a logisztikai folyamat karbonlábnyoma, azáltal, hogy az árukat közvetlenül juttatják el a raktárból a megrendelőkhöz, a fizikai bolt közbeiktatása nélkül. Az Unishop üzemeltetője is törekszik a zöldítésre; Budapesten elektromos járművekkel végzik a házhoz szállítást.

Szépen megvilágított bolt belseje, a polcok tele Unilever termékekkel.
Vissza az oldal tetejére