1. Kezdőlap
  2. ...
  3. News & features
  4. Utunk a fenntarthatóság birodalmában: meddig jutottunk?

Utunk a fenntarthatóság birodalmában: meddig jutottunk?

Éves fenntarthatósági jelentésünk üzleti növekedésről és általános előrehaladásról számol be, de a még sikeresebb jövő érdekében erőteljesebb közös fellépésre szólít fel.

Fekete szójababot termesztő kistermelő

Legutóbbi fenntarthatósági jelentésünk bemutatja, hogy az Unilever Fenntarthatósági Tervében foglalt ambiciózus célkitűzések döntő többségét teljesítettük. A dokumentum a vállalat és a világ előtt álló legnagyobb kihívások megoldása érdekében erőteljesebb közös cselekvésre szólít fel.

A fenntarthatóság terén elért kiemelkedő eredmények a növekedéshez kapcsolódnak

„Mobilising Collective Action”, vagyis az Unilever Fenntarthatósági Terv 2015. évi jelentése(angol nyelvű dokumentum) olyan ambiciózus szempontok szerint végezte el az értékelést, amelyeket a terv üzleti modellünkbe történő 2010. évi átültetésekor saját magunk tűztünk ki.

A dokumentum kiemeli, hogy véleményünk szerint miként teremt a terv értéket vállalatunk, a társadalom és a környezet számára a növekedés serkentésével, a bizalom építésével, illetve a kockázatok és költségek csökkentésével. A Knorr, Dove, Dirt is Good, Lipton, Hellmann’s és más Fenntartható Márkák mind olyan, a fenntarthatósági célokhoz közvetlenül kapcsolódó termékekkel vannak jelen a piacon, amelyek hozzájárulnak az Unilever Fenntarthatósági Tervben megfogalmazott célok teljesüléséhez. Az Unilever forgalomnövekedésének közel felét ezek a márkák adták 2015-ben, ráadásul gyorsabb növekedést produkáltak, mint a vállalat többi szegmense.

Megvalósított ütemterv és további kihívások

Jó eredményekről számolt be a jelentés a fenntarthatósági célok teljesülése kapcsán azokon a területeken, amelyekre a vállalatnak közvetlen ráhatása van. Több mint 480 millió embernek segítettünk abban, hogy tegyen egészsége és jóléte érdekében. Foglalkoztatással, képzéssel és az emberi jogok ügyének előmozdításával sokak megélhetését javítottuk.

Az Unilever csökkentette működése környezetterhelését, üzemeiből 2015-ben 97 százalékkal kevesebb hulladék került hulladéktelepre, mint 2008-ban, energiafelhasználásához kötődő széndioxid-kibocsátása 39 százalékkal volt kisebb, míg egy tonna legyártott termékre 37 százalékkal alacsonyabb vízkivétel jutott ugyanezen időszakban.

Termékeink fogyasztói felhasználásának környezetterhelését ugyanakkor nehéz csökkenteni, hiszen erre azután kerül sor, hogy a termék elhagyja az üzemet. A termékeink felhasználása után keletkező hulladék mennyisége 2010 óta ugyan 29 százalékkal csökkent, az ezzel összefüggésben fogyasztott víz mennyisége azonban csupán 1 százalék körüli mértékben mérséklődött, míg a felhasználáshoz kapcsolódó üvegházgáz-terhelés mintegy 6 százalékkal emelkedett ugyanebben az időszakban.

Innovatív megközelítések – közös cselekvésre van szükség

A problémák kezelése érdekében innovatív stratégiákat vezetünk be. A fogyasztói szokások megváltoztatása, a klímaváltozás és az egyre fokozódó egyenlőtlenség szélesebb körű kihívásainak kezelése azonban sürgős, globális szintű közös cselekvést tesz szükségessé. A világközösséggel együtt azon dolgozunk, hogy a klímaváltozás terén az ENSZ fenntartható fejlődési céljaira, illetve a Párizsi Megállapodás által, 2015-ben elért előrehaladásra építhessüj további lépéseinket.

„Hatalmas lehetőségeket rejt a cselekvés”

A 2015. év „nagyon jelentős volt mind az emberiség, mind a Föld számára” – mondja Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója, aki szerint a fenntartható üzleti modellek nemcsak időszerűek, hanem immár alapvető fontosságúak.

A vezérigazgató úgy látja, „a hatodik évébe lépő Unilever Fenntarthatósági Terv a bizonyíték arra, hogy a fenntarthatóság és a nyereséges növekedés nem zárja ki egymást. A fenntartható működés csökkenti a költségejet és fokozza az innovációt, lehetőséget ad a legtehetségesebb dolgozók felvételére és megtartására is. 

Tény, hogy hatalmas lehetőségek várnak azokra, akik elkötelezettek a cselekvés iránt. Nincs olyan kidolgozott üzleti modell, amivel lehetne kezelni a tartós mélyszegénységet és az elszabaduló klímaváltozást .”

Mindannyiunknak szerepe van a fenntartható jövő építésében. A Tiéd mi? Oszd meg gondolataid #collectiveaction hashtaggel!

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére