1. Kezdőlap
  2. ...
  3. News & features
  4. Öt dolog, amit a fenntartható növekedésünkről tudni érdemes

Öt dolog, amit a fenntartható növekedésünkről tudni érdemes

A legutóbbi beszámolónk alapján olyan növekedést érünk el, amire büszkék lehetünk, miközben számos kihívással teli, fenntarthatósággal kapcsolatos problémával vettük fel a küzdelmet. Álljon itt egy rövid összefoglaló arról, hogy milyen előrelépéseket értünk el 2016-ban.

Customer at a Unilever recycling station in Sao Paolo, Brazil

A vállalatunk egyre növekszik – és a legfrissebb eredményeink továbbra is azt mutatják, hogy a növekedésünk nem csak jövedelmező, hanem fenntartható is.

Minden egyes évben beszámolunk arról, hogy milyen előrelépéseket értünk el az Unilever Fenntarthatósági Tervében (USLP) saját magunk számára kitűzött célok elérésében. Ez a 2010-ben elindított terv képezi az útitervet ahhoz, hogy úgy gyorsítsuk fel a növekedésünket, hogy közben csökkentjük a környezetre gyakorolt hatásunkat, és növeljük a társadalmi szerepvállalásunkat.

Íme öt dolog, amit tudnia érdemes a 2016-os évben elért előrehaladásunkról, beleértve a sikereket, amiket elértünk, és a még mindig előttünk álló nagy kihívásokat.

Azt látjuk, hogy a fenntarthatóság nagyobb arányú növekedést jelent...

...ami azt mutatja, hogy a növekedésünk nem csak tartós és versenyképes, hanem egyúttal jövedelmező is és fenntartható. A „fenntarthatóság márkáink” – melyek mind hozzájárulnak egy vagy több, az Unilever Fenntarthatósági Tervben szereplő célkitűzéseinkhez, és melyeknek mindnek világos fenntarthatósági célja van – a 2016. évi növekedésünk több mint 60%-át tették ki. Mi több, ezek több mint 50%-kal gyorsabban növekedtek, mint az üzleti tevékenységünk többi része. Jelenleg 18 fenntarthatósági márkánk van – és ezek magukban foglalják a hat legnagyobb forgalmú márkánkat is.

Milliók életére vagyunk pozitív társadalmi hatással...

...és az értékláncunk minden szegletét felhasználjuk ennek megvalósítására. Például körülbelül 920 000 nőnek segítettük a hozzáférést olyan kezdeményezésekhez, amelyek növelték a biztonságukat, fejlesztették a készségeiket, és bővítették a lehetőségeiket. Ezt az ellátási láncunkat felhasználva, és olyan kezdeményezéseken keresztül értük el, amelyek a termékeink értékesítésére és forgalmazására összpontosítottak. 2016 végére 538 millió embernek segítettünk az egészségügyi és higiéniai körülményeik javításában, és közel 650 000 kistermelő fér hozzá a mezőgazdasági eljárásaik vagy a bevételeik javítását célul kitűző kezdeményezésekhez.

Óriási előrelépést tettük abban, hogy csökkentsük a gyáraink és a műveleteink környezetre gyakorolt hatását, bár még mindig van mit tennünk...

...mert annak befolyásolása, hogy az ügyfeleink hogyan használják a termékeinket, időbe telik. 2008 óta a gyártási műveleteinkben a tonnánkénti termelési mennyiségben az energiahasználat során keletkező szén-dioxid mennyiségét 43%-kal, a vízfelhasználást 37%-kal, a keletkező hulladék mennyiségét pedig 96%-kal csökkentettük. 2010 óta a termékeink vízre gyakorolt hatása körülbelül 7%-kal, miközben a termékeink felhasználói leselejtezése során keletkező hulladék mértéke 28%-kal csökkent. De a termékeinknek az életciklusuk, többek között a felhasználók általi használata során kibocsátott üvegházhatást okozó gázok mennyisége 2010 óta mintegy 8%-kal növekedett. A kihívások ellenére továbbra is teljesen elkötelezettek vagyunk az értéklánc-megközelítésünk iránt, és hogy mérsékeljük a szén-dioxid kibocsátását a műveleteink során.

Ahol szükséges, még jobban kiterjesztjük a vállalásainkat...

...ahogy ezt 2017 januárjában is tettk, amikor bejelentettük, hogy elkötelezettek vagyunk annak biztosítására, hogy 2025-re minden műanyag csomagolásunk teljes mértékben újrahasznosítható, újrafeldolgozható vagy komposztálható legyen. Tovább folytattuk az emberi jogok előmozdításának beépítését az üzleti tevékenységünkbe, és 2016-ban az emberi jogokkal kapcsolatos szakértelmünket beépítettük abba, ahogy az ellátási láncunkat megszervezzük.

Noha még sok a tennivaló, biztosak vagyunk benne, hogy a helyes úton járunk...

...mert az üzleti modellünk, és annak szívében az USLP tervünk továbbra is értéket teremt a számunkra, a részvényeseink számára, és több millió ember számára szerte a világon. A növekedésben folyamatosan élen járunk a minket érintő piacokon, szilárdan növeltük a jövedelmezőséget és a pénzforgalmunkat, és a részvényesek számára jelentős hozamokat biztosítottunk az USLP elindítása óta.

Szeretne még többet megtudni? További tájékoztatásért látogassa meg a fenntarthatósági tervünkkel kapcsolatos részt.

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére