Nyolc éve dolgozunk a Fenntarthatósági Terv alapján és jelentős előrehaladást értünk el számos célunk területén.

Nézd meg az alábbi videót, vagy látogass el a Kiemelt események oldalunkra, ahol további információkat találsz.

Ez idő alatt sok mindent tanultunk. Többek között azt, hogy az új technológiák, üzleti modellek és az új gondolkodásmód alapvetően fontos szerepet játszanak a világ szükségleteinek gyors és nagymértékű megváltoztatásában.

Bár még most is sok kihívás áll előttünk, és nem tudjuk mindre a választ, az azonban bizonyos, hogy növekedésünk legfontosabb mozgatórugói továbbra is az új módszerek lesznek.

"Továbbra is az lesz a küldetésünk, hogy a fenntartható életmódot mindennapjaink szerves részévé tegyük." - mondja Alan Jope vezérigazgató. Egyre több márka igyekszik kiterjeszteni a társadalomra és a környezetre gyakorolt pozitív hatását. Ez teljes mértékben összhangban áll kollégáink és a fogyasztóink elvárásaival. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a profit elé helyezzük a küldetéstudatunkat, hanem, hogy a küldetéstudat lesz a gazdasági növekedésünk motorja..

Itt olvashat néhány innovatív módszerünkről..

Átütő lépések körforgásos gazdaság felé

Loop delivery

Gyártó vállalataként teljes mértékben tisztában vagyunk a műanyagok környezetre gyakorolt negatív hatásával. Olyan úttörő technológiákat és üzleti modelleket szorgalmazunk, amelyek kevesebb, jobb műanyagot használnak vagy ,a műanyagok használatát teljesen kiküszöbölik . Ahol pedig mégis műanyagot használunk, ott elkötelezettek vagyunk a körforgásos gazdaságra történő átállás mellett.

Indonéziában egy úttörő technológiával kísérletezünk a többrétegű műanyagok területén. Ennek célja, hogy a használt zacskókat új polimerekké alakítsa. Ha sikeresnek bizonyul, akkor ez lehet az előfutára annak a megoldásnak, amely révén a zacskók újrahasznosítását körkörösebbé tudjuk tenni a fogyasztók és az ipar egésze számára is.

Az üzleti modelleket is megújítjuk. Januárban bejelentettünk egy újszerű partnerséget, mely a Loop nevet kapta. Ez egy hulladékmentes vásárlási próbaprojekt, ahol a termékeket közvetlenül a fogyasztónak szállítják házhoz, majd visszagyűjtik tőlük és újratöltik. Egyes márkáink új formátumokat is fejlesztettek ki a platformhoz, például az újratölthető dezodorrudakat és fogkrémpasztillákat.

Válasz a vízkészleteink okozta kihívásokra

Love beauty and Planet products

Legnagyobb hatással akkor vagyunk a vízre, amikor a fogyasztók a mi termékeinket használják zuhanyzáshoz, fürdéshez vagy ruháik tisztításához. Ez valóban kihívás, mert bár volt némi sikerünk a fogyasztói szokásokat befolyásoló programjainkkal, amelyeket úgy alakítottunk ki, hogy csökkentsék a vízhasználatot, ám a változás nem volt elég gyors. Ezért új termékeket és formulákat alakítunk ki, amelyek kevesebb vízzel, rossz

Például kifejlesztettük az innovatív, öblítés nélküli Domestos permetet, amely öblítés nélkül fertőtlenít és szünteti meg a kellemetlen szagokat. Mivel minden egyes öblítés körülbelül 9 liter vizet igényel, ez az új és mégis egyszerű megoldás magában hordozza annak lehetőségét, hogy nagy pozitív hatást érjen el a vízben szegény régiókban.

Elindítottuk többek között a Love Beauty és Planet termékskálánkat is, ahol a hajkondicionálók olyan innovatív technológiát alkalmaznak, amely segít abban, hogy kisebb molekulákra bomoljanak le, a gyorsabb öblítést lehetővé téve. Ez lehetőséget nyújt a fogyasztóknak, hogy csökkentsék a zuhanyzás idejét így kevesebb vizet használjanak.

Jövedelmek és életkörülmények javítása, különösen a nők számára

Sustainable Living Highlights 2019

Értékláncunk révén lehetőségünk van, hogy milliók életére gyakoroljunk pozitív hatást. Az egyik fontos érintetti csoportot a feltörekvő piacok kiskereskedői jelentik, akik gyakran nők. Itt - a Shakti modellünkre építve - a digitális és e-kereskedelem innovációi valóban feloldják a korlátokat, javítják a jövedelmeket és fokozzák az üzleti növekedést.

Kenyában, a Jaza Duka kezdeményezésünk - amely a Mastercarddal folytatott partnerségünk keretében jött létre - digitalizálja a készletvásárlást és az áruk értékesítését, lehetővé téve a kiskereskedők számára, hogy megteremtsék azokat az előfeltételeket, amelyek a banki kölcsönökhöz való hozzáféréshez szükségesek. Ez egyszerűsíti az ellenőrzési feltételeket készletük felett, így fel tudják azt tölteni a fogyasztói igények kielégítésére.

Kasha – a TRANSFORM-partnerségünkkel közösen kialakított kezdeményezés – egy másik példa. Ez az e-kereskedelmi platform Ruandában bizalmasan értékesíti és szállítja a női egészség- és szépségápolási termékeket egy újszerű elosztói rendszeren keresztül, amely elősegíti a nők helyzetének megerősítését.

A növények erejének felhasználása egy egészségesebb étrendért

Nagy előrehaladást értünk el termékeink összetételének átalakításában a só, cukor és zsír mennyiségének csökkentésében. A globálisan elismert táplálkozási irányelvek alapján a portfóliónk 48%-a megfelel a legmagasabb szintű tápérték-előírásainknak.

Napjainkban egyre többen szeretnék növelni a természetes alapanyagokból készült növényi alapú étrendjük arányát. Ennek a fogyasztói igénynek a kielégítése tökéletesen illeszkedik a fenntartható üzleti növekedésről alkotott elképzelésünkhöz, majd portfóliónk 2018-ban tovább nőtt.

Például tovább növeljük a vegán/nem-tejtermék eredetű termékkínálatunk arányát. A Ben & Jerry’s, Cornetto, Magnum és a Breyers mind rendelkeznek nem-tejtermék eredetű változatokkal. 2018-ban felvásároltuk a Vegetarian Butcher-t, amely a legnagyobb hentessé kíván válni a világon a növényalapú portfóliójával.

Nagy az előrelépés, de még sok a tennivaló

Jól haladunk a célkitűzéseink felé, de tudatában vagyunk annak, hogy nehéz lesz elérni azokat 2020 végéig. Ám ez nem azt jelenti, hogy feladnánk.

A hulladék elsőrangú példa erre. Az egy felhasználóra eső hulladék-lábnyomunk 31%-kal csökkent 2010 óta. Nagy előrelépést értünk el azokon a területeken, amelyek fölött közvetlen ellenőrzési lehetőséggel rendelkezünk, például a hulladék csökkentése a műveleteinkben és az alternatív csomagolások révén. A közvetlen ellenőrzési lehetőségünk határán túl az előrehaladás lassúbb volt, dacára a begyűjtési és újrahasznosítási infrastruktúrára irányuló aktív lobbitevékenységünknek. Fokozni fogjuk erőfeszítéseinket a csomagolás területén és erősítjük az igényt az újrahasznosított tartalmak iránt.

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat