Öt hónappal ezelőttig a legtöbb ember nem hallott a Covid-19 vírusról. Azonban gyakorlatilag egyik napról a másikra az emberiség minden figyelme erre a láthatatlan, de halálos ellenségre irányult. Teljesen érthető módon. Életek forogtak, forognak kockán.

A figyelem ezzel egy időben elterelődött az ennél sokkal nagyobb és kiterjedtebb veszélyről, amely az embereket és a bolygót fenyegeti: az éghajlati és természeti válságról.

Úgy éreztük, meg kell dupláznunk erőfeszítéseinket. Bár az idő nem a mi oldalunkon áll, most van lehetőségünk cselekedni.

Ezért ma olyan lépések és kötelezettségvállalások új sorozatát jelentjük be, amelyek a környezetünk védelmét és az erőforrások megőrzését célozzák.

  • Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy 2039-re teljes ellátási láncunk nettó nulla károsanyag-kibocsátással rendelkezzen - a felhasznált anyagok beszerzésétől egészen a termékek értékesítési pontjáig.
  • Azt a célt tűzzük ki magunk elé, hogy a jelenleginél is jobban védjük a magas széntartalmú ökoszisztémákat, például az erdőket, tőzeglápokat és trópusi esőerdőket. 2023-ra teljes mértékben erdőirtás-mentes ellátási láncot alakítunk ki.
  • A mezőgazdasági kisvállalkozók és farmerek új generációját segítjük abban, hogy még nagyobb szerepet vállalhassanak a talaj és a biodiverzitás védelmében.
  • Beszállítóink számára megalkotjuk a Regeneratív Mezőgazdasági Kódexet, ami a már meglévő és az iparág legjobbjai között számon tartott Fenntartható Mezőgazdasági Kódexre épül.
  • 2030-ra vízvédelmi programot vezetünk be 100 vízszűkében lévő területen és csatlakozunk a 2030 Water Resources Grouphoz az ellenállóbb vízgazdálkodás biztosítása érdekében.
  • Az Unilever márkái egyesült erővel 1 milliárd eurót fektetnek egy új, a célok elérése érdekében létrehozott alapba.
Ice capped mountains sit behind a lake. The reflection of the mountains is mirrored in the lake

Photo by Unilever employee, Ina Blatt

Még elkötelezettebbek vagyunk, még nagyobb lépéseket teszünk, mint valaha

Mindig büszkék voltunk arra, hogy a lehető legambiciózusabb célokat tűztük ki magunk elé. A múlt hónapban ünnepeltük az Unilever Fenntarthatósági Terv (USLP) tizedik évfordulóját. Az elmúlt idő alatt sokat tanultunk, sokat fejlődtünk.

A tavalyi év során merész célokat jelentettünk be a körforgásos gazdaság iránti elkötelezettségünkre vonatkozóan. Ezáltal biztosítjuk a műanyag újrafelhasználását, újrahasznosítását vagy komposztálását, megakadályozva, hogy a környezetbe kerüljön.

A következő lépést az új kötelezettségvállalásaink jelentik, amelyek minden eddiginél messzebbre mutatnak.

„Miközben a világ a Covid-19 járvány pusztító hatásaival küzd, illetve olyan kihívásokkal néz szembe, mint az egyenlőtlenségből fakadó komoly problémák, nem feledkezhetünk meg arról, hogy a klímaválság továbbra is fenyegetést jelent mindannyiunk számára. A klímaváltozás, a természeti környezet pusztulása, a biodiverzitás csökkenése, a vízhiány – ezek az ügyek mind kapcsolatban vannak egymással, ezért párhuzamosan kell kezelnünk őket” – mondta Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója.

„Fel kell ismernünk, hogy a klímaválság nem csupán egy környezetet érintő vészhelyzet, hanem rettenetes hatással van az életkörülményekre és az emberek megélhetésére is. Ennek következtében felelősséggel tartozunk a probléma kezeléséért: vállalatként és a márkáinkon keresztül közvetlenül is.”

Felelősségvállalás a Klíma- és Természetvédelmi Alap (Climate & Nature Fund) révén

A tevékenységek felgyorsításáért márkáink egyesült erővel 1 milliárd eurót fektetnek az új Klíma- és Természetvédelmi Alapba, amelynek forrásait a következő évtizedben olyan kezdeményezésekre fordítjuk, mint a tájrehabilitáció, az újraerdősítés, a széndioxid-megkötés, a vadon élő állatok védelme és a vizek megóvása.

Az új kezdeményezések olyan, már most is folyamatban lévő tevékenységekre épülnek, mint például a Ben & Jerry’s jégkrémmárka programja, amely a tejgazdaságok üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentését célozza, vagy a Seventh Generation tisztítószer-márka tiszta energiahasználatára ösztönző tanácsai, illetve az a Knorrnál futó program, amely a mezőgazdasági vállalkozásokat segíti, hogy fenntarthatóbban termeljenek.

“Kollektív felelősségünk, hogy ne csupán a kompenzálásra összpontosítsunk, hanem az üvegházhatású gázok abszolút mennyiségét is csökkentsük. Az Unilevernél rendelkezünk az ehhez szükséges kiterjedtséggel és szándékkal” – mondta Marc Engel, az Unilever ellátási láncának vezetője. “Azonban mindez nem elegendő. Ha a bolygónk állapotát hosszútávon szeretnénk megőrizni, oda kell figyelnünk a minket körülvevő természetre: az erdőkre, a talaj állapotára, a biodiverzitásra és a vizes ökoszisztémákra is.

A világ legtöbb részén az erdőirtások megállításának, az erdők helyreállításának és a természet regenerálásának legfontosabb tényezője a mezőgazdasági kisvállalkozók és farmerek fenntartható mezőgazdasági termelésbe való bevonása. Ők a földterületek gondviselői. Ezért erősítenünk kell a szerepvállalásukat, és együtt kell dolgoznunk velük azon, hogy előmozdítsuk a természet regenerálását.”

Rise for Climate march in San Francisco

Egy fenntarthatóbb jövő biztosítása

A koronavírusra adott globális válasz megmutatta, hogy milyen drámai változást tudunk elérni, ha megértjük, mi forog kockán. Milyen az, amikor az emberek olyan célok elérése érdekében működnek együtt, amelyek mindannyiuk számára fontosak.

Miközben továbbra is küzdünk a világjárvány ellen, erősítenünk és gyorsítanunk kell azon két veszély kezelésére irányuló erőfeszítéseinket is, amelyek napjaink legnagyobb kihívását jelentik: ezek a klímaválság és a társadalmi egyenlőtlenség. Olyan válságok ezek, amiket csak együtt tudunk kezelni. Nem csupán a kormányokra, vállalatokra és civil szervezetekre kell támaszkodnunk, hanem a világ minden állampolgárára.

Ha fontos önnek az emberi fejlődés és a Föld erőforrásainak védelme, fontosnak kell tartania a klímaválságra adott komoly választ is.

Kötelezettségvállalásainkon keresztül az eddigieknél is többet kívánunk tenni annak érdekében, hogy hatékonyan kezeljük a klímaválságot. Ha bárki úgy gondolná, hogy ez a törekvés nem éri meg az erőfeszítést, csak ennyit kérdezünk tőle:

Ön melyik bolygón él?

Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat