Díj az év társadalmi szerepvállalásáért

Az Unilever magyarországi jótékonysági programja keretében hátrányos helyzetű gyermekek számára 2007-ben immár másodszor biztosított egyhetes ingyenes nyaralást. A Burattino iskolával való együttműködést a szakma 2007-ben a Progresszív díjak Díj az év társadalmi szerepvállalásáért kitüntetéssel ismerte el.

Díj az év társadalmi szerepvállalásáért, 2007

Az Unilever magyarországi jótékonysági programja keretében hátrányos helyzetű gyermekek számára 2007-ben immár másodszor biztosított egyhetes ingyenes nyaralást. A Burattino iskolával való együttműködést a szakma 2007-ben a Progresszív díjak COOP DíJ AZ ÉV TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁSÁÉRT kitüntetéssel ismerte el.

Háttér

2006-ban a Delma márka Varázstábor-pályázatának nyertesei egy egyhetes nyaraláson vehettek részt. Az Unilever vezetősége akkor úgy döntött, hogy a Burattino alapítvány Általános és Szakképző Iskola diákjait is megjutalmazza ugyanezzel a lehetőséggel.

2007-ben folytatták ezt a hagyományt: újra meghívtak 75 gyermeket, hogy vegyenek részt a táborozásban. A gyermekek az élményeken túl mintákat is kaphatnak, olyan alapot, amely a későbbiekben segíti őket a boldogulásban. „A cél az, hogy tanulják meg elfogadni a környezetet amelyben élnek, és ebben tudjanak emberek maradni.” – mondta Orosz László, az iskola egyik vezető tanára. A gyermekek találkozhatnak olyan emberekkel, akik hasonlóan nehéz életkörülmények között nőttek fel, de elértek valamit. Láthatják, hogy van kiút, és nem kilátástalan a helyzetük.

A támogatottak

A gyermekek a Burattino Iskolaalapítvány kisdiákjai. Az alapítvány létrehozását 1990-ben az tette szükségessé, hogy Csepel, mint hagyományos munkáskerület minden vonatkozásban fájdalmasan élte meg a rendszerváltás éveit: sokan egzisztenciálisan lecsúsztak, lelkileg megtörtek. Az iskolába való felvétel fő szempontja azóta is a rászorultság. Olyan családok támogatása a cél, ahol a szülő több gyermeket egyedül nevel; rossz anyagi körülmények között élnek; megoldatlan lakáshelyzetűek; etnikailak hátrányos helyzetűek és gyerekek, akiket nem a szüleik nevelnek.

A program célja

A program célja, hogy azoknak a gyerekeknek, akik nem egyenlő eséllyel indulnak kortársaikkal az életben, a cég biztosítson arra lehetőséget, hogy olyan emberekkel találkozzanak, akik majd mintaként szolgálnak számukra a későbbiekben. Ezeknek a gyerekeknek az életéből hiányzik a rendszeresség: általában hónap elején jól élnek, majd pár nap múlva arról panaszkodnak, hogy nem ettek semmit. Ha a nevelés során nem biztosítanak számukra mintákat, amelyek egy-egy életutat mutatnak, a börtönben lévő bátyjuk vagy rendszeresen alkoholt fogyasztó szüleik válnak mintákká, és a társadalmi réteg újratermeli magát.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére