Az Unilever a kozmetikai üzletágban erősít
Az Unilever megkapta az Európai Bizottság engedélyét a Sara Lee kozmetikai és európai mosószer üzletágának felvásárlására. Az 1,2 milliárd eurós ügyletre még idén sor kerül.
Az Európai Bizottság versenyhatósága hozzájárult, hogy az Unilever a korábbi terveknek megfelelően felvásárolja a Sara Lee kozmetikai és európai mosószer üzletágát. Az 1,2 milliárd eurós ügylet többek között olyan kozmetikai márkák megvásárlását érinti, mint a Radox, a Duschdas vagy a Neutral, amelyek helyi és regionális szinten egyaránt erősítik az Unilever vezető pozícióját a kozmetikumok és dezodorok kategóriájában.
A Sara Lee kozmetikai üzletágához tartozó márkák, mint például a Gabi, jól kiegészítik az Unilever népszerű szájápolási, tisztítószer és az erős babaápolási termékeit. Az akvizíciónak köszönhetően az Unilever márkaportfoliója teljesebbé és differenciáltabbá válik, így a testápolási kategóriában a fogyasztók minden igényét kielégíti majd.
A már említett márkák mellett a megegyezés olyan kategóriájukban vezető termékek felvásárlását is magában foglalja, mint a Magyarországon jelenleg nem forgalmazott Biotex tisztítószerek és mosószerek, a Zwitsal és a Fissan babaápoló szerek vagy a Prodent és a Zendium fogápolási termékek. Az Európai Bizottság ugyanakkor azzal a feltétellel hagyta jóvá az akvizíciót, hogy az Unilever idővel értékesíti a Magyarországon is jól ismert Sanex márkát.
„A vállalat számára a felvásárlás nagy jelentőséggel bír, hiszen a kozmetikai és mosószer üzletág az egyik legdinamikusabban növekvő kategória. A vezető márkák felvásárlásával kiegészül és fejlődik a portfóliónk, ami növekvési potenciált jelent világszerte” – mondta Doug Baillie, az Unilever európai régiójának vezérigazgatója.
Média kapcsolat
Unilever Magyarország Kft.
1138 Váci út 121-127. D épület