Egyszerűen szép – az Unilever Magyarország Kft. példamutatása környezetvédelemből
„Egyszerűen szép.” Az Unilever Magyarország Kft. – a cégcsoporton belül is – világelsőként úgy döntött, hogy 2010 őszén az eladáshelyi állványait újrahasznált papírból készült állványokra cseréli.

Az Unilever Magyarország Kft. 2010 őszétől fokozatosan lecseréli eladáshelyi állványait (pos anyagait) újrahasznált papírból készült állványokra.
A piacon egyedülálló új display-ek elkészítésénél, már a nyomdai munkák is környezetbarát technológia alkalmazásával zajlanak, és az eddigi harsány megjelenést a natúr színek váltják majd fel. A program szlogenje „Egyszerűen szép” egyszerre tükrözi az Unilever felelős törekvéseit és a természetességhez, (a gyökerekhez) való visszatérést.
A magyarországi kezdeményezés kivívta a vállalat nemzetközi elismerését, hiszen tökéletesen tükrözi azt a felelősségteljes cégpolitikát, amivel a BITC (Business to the Community) 2010-ben az Unilevert választotta az év vállalatának. A BITC a megtisztelő cím odaítélésekor figyelembe vette azokat a lépéseket, amiket az Unilever annak a célnak az eléréséért tesz, hogy a cég méretének növelésével párhuzamosan csökkentse a káros környezeti hatásait.
Az Unilever Magyarország Kft. lépése tökéletes példája annak, hogy érdemes kreatív ötletekkel úttörőnek lenni a „zöld úton” és egy 160 országban jelen lévő cég esetében is számítanak és megvalósulnak a fenntarthatóság érdekében tett helyi kezdeményezések.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy Magyarországról indul – reméljük világkörüli útjára – ez a példamutató kezdeményezés. Mi az Unilevernél hiszünk abban, hogy már egy kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a környezetünk védelméért, valamint nagyon fontosnak tartjuk, hogy a cégünk a méretéhez és erejéhez méltóan ezen a téren is követendő példával járjon az élen.” – mondta Molnár Kálmán, a cég kommunikációs igazgatója.
A cég fenntarthatóság iránti elkötelezettségét jelzi, hogy az Unilever élelmiszer kategóriában 12 éve megszakítás nélkül első helyen áll a Dow Jones fenntarthatósági indexén. Idén pedig a multinacionális FMCG cégek közül elsőként, konkrét időpontokat kitűzve vállalta, hogy a vállalat méretének növelése mellett csökkenti a környezetre rótt terhelését. Az új csomagólóanyag-beszerzési politikája szerint 2015-re a papír csomagolóanyagok esetében a beszerzési források 75 százaléka újrahasznosított papírt, illetve fenntarthatóan működő erdőgazdaságokból (származó papírt) szállít be. Az ambiciózus cél szerint 2020-ra ez az arány eléri a 100 százalékot.
Média kapcsolat
Unilever Magyarország Kft.
1138 Váci út 121-127. D épület