Unilever: etikus magatartásból példás

Etikus üzletviteli gyakorlatáért és eddigi CSR-tevékenységéért a 2010 World Forum for Ethics in Business (WFEB) díjat vehette át az Unilever.

Társadalmi felelősségvállalás iránti elkötelezettségéért, valamint etikus üzletviteli gyakorlatáért a 2010 World Forum for Ethics in Business (WFEB) díjat vehette át az Unilever Kiváló Vállalat kategóriában az Európai Parlamentben. A vállalat erejével és súlyával arányos felelősségvállalásával, valamint a fenntartható működés terén eddig elért eredményeivel érdemelte ki az elismerést, amelyet Miguel Pestana, az Unilever globális külkapcsolatokért felelős alelnöke vett át az éves Nemzetközi Etikai és Üzleti Vezetői Szimpózium (International Leadership Symposium on Ethics in Business) utolsó napján.

„Nagyon örülünk, hogy a fenntarthatóságért tett erőfeszítéseinket mások is elismerik, annak pedig különösen, hogy vezetőként tekintenek ránk e téren. Természetesen van még mit tanulnunk és tennünk, ezért a következő években még szorosabban működünk majd együtt partnereinkkel és fogyasztóinkkal is, hogy együtt érjük el a fenntartható növekedést, hiszen ez közös érdekünk” – fogalmazott Miguel Pestana.

A generációkon átívelő felelősségvállalás lépésről-lépésre

Az Unilever az etikus üzleti magatartásért járó díj átadásával egy időben jelentette be a fenntartható növekedéshez kapcsolt vállalásait: az Unilever Fenntartható Életmód Terv kapcsán Paul Polman, a vállalatcsoport vezérigazgatója elmondta: „nagyratörő elképzeléseket fogalmaztunk meg a vállalat növekedésére nézve, de az nem elfogadható, hogy bármi áron érjük el azokat. Olyan üzletviteli gyakorlatokat kell kifejlesztenünk és meghonosítanunk, amelyek nyomán növekedésünkkel nem terheljük a Föld csökkenő természeti erőforrásait.”

Míg a legtöbb vállalat fenntarthatósági terve csupán a saját vállalati működésből származó káros hatások csökkentésére vonatkozik, az Unilever egyedülálló módon céljai megfogalmazásakor a termékei teljes életciklusát figyelembe vette. A tervek között szerepel az üvegházhatású gázkibocsátás, a vízfelhasználás és a hulladéktermelés felére csökkentése, ami a vállalat működéséből származó hatásokon felül a beszállítók és a fogyasztók által generált környezetterhelésre is vonatkozik. 

Az üvegházhatású gázkibocsátás több mint kétharmada, valamint az Unilever termékek teljes életciklusa alatt elhasznált víz fele ugyanis a fogyasztói felhasználásból adódik. A vállalat természetesen továbbra is elkötelezetten folytatja a gyártásból származó környezetterhelése csökkentését, amelyben már eddig is jelentős eredményeket ért el. 1995 óta 40 százalékkal csökkentette szén-dioxid kibocsátását, 65 százalékkal a vízfelhasználást és 75 százalékkal a hulladék teljes mennyiségét.

„A szén- és vízfelhasználás, valamint a hulladék csökkentését elsősorban innovációkkal érhetjük el, a beszerzés, a gyártás és a csomagolás gyakorlatainak javításával. Az újratervezett, fejjel lefelé álló golyós dezodorokhoz, így például a Rexona és a Dove újragondolt csomagolásához 18 százalékkal kevesebb műanyagra van szükség, mint „talpon álló” társaik esetében. Termékeinket világszerte naponta kétmilliárd fogyasztó használja, ami azt is jelenti, hogy vásárlóink apró egyéni tettei, választásai összeadódva hatalmas változásokat hozhatnak.”

A környezetterhelés csökkentése mellett az Unilever 2020-ig kitűzött céljai között szerepel az is, hogy felveszi a küzdelmet a két legjelentősebb egészségügyi veszélyforrással, a szív- és érrendszeri, valamint a hasmenéses megbetegedésekkel szemben. A Flora például segít az egészséges koleszterinszint megtartásában, ezzel szerepet játszhat a szív és az érrendszer egészségének megőrzésében.

További cél, hogy az Unilever a felhasznált mezőgazdasági nyersanyagok 100%-át fenntartható forrásból szerzi be, ezen belül 2015-ig 100%-ban átáll a fenntartható pálmaolajforrásokra. A vállalat több mint 10 évvel ezelőtt, 1997-ben indította el fenntartható mezőgazdaság programját, és az egy évtizede tartó munka összefoglalásaként 2010-ben megjelentette a Fenntartható Mezőgazdaság Kódexet.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére