Növekvő lendületben az Unilever

Az Unilever február 4-én közzétette globális éves eredményeit, valamint a 2009 negyedik negyedévét összegző jelentését. Bár a negyedik negyedévben a vállalat eladásai csak 1,8 %-kal növekedtek, az egész évet tekintve a forgalom 3,5%-kal nőtt.

2009-ben az Unilever forgalma 3,5 %-al nőtt, ami mennyiségben 2,3 %-os növekedést jelent. A vállalat globálisan 0,8 %-kal növelte a reklámozásra és promóciókra költött ráfordításait. Az Unilevernek az árfolyamváltozások és márkaértékesítések hatásától megtisztítottt eladásai a negyedik negyedévben 1,8 százalékkal növekedtek az elmúlt év hasonló időszakához képest. Ugyanakkor az Unilever profitja 2009 negyedik negyedévében 24 százalékkal csökkent.

“A kihívásokkal teli piaci környezet ellenére jól teljesítettünk. Javítottuk a piaci részesedésünket, a márkáink az erőteljes innovációnak és marketingtámogatásnak köszönhetően a válság alatt is erősödtek. Tovább erősítettük vezető pozíciónkat a feltörekvő és fejlődő piacokon, és a növekedést tekintve Nyugat-Európában is biztató eredmények látszanak”- fogalmazott Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója.„Jövőre is a kiegyensúlyozott gazdálkodásra és a fenntartható növekedésre törekszünk. A válság megerősített minket, így továbbra is arra fókuszálunk, hogy nap mint nap kielégíthessük több mint 2 milliárd fogyasztónk igényeit”– tette hozzá.

Nyugat-Európában az egész éves forgalom 1,9 %-kal csökkent. Ugyanakkor, köszönhetően a márkák egész éves támogatásának, a negyedik negyedévben a régió piacain növekedési tendencia volt tapasztalható. Közép-Európában azonban továbbra is kihívásokkal teli piaci környezettel számol az Unilever.

Amerikában az egész éves forgalomnövekedés 4,2 %-os volt. Latin-Amerikában az eladások 8,1 %-kal nőttek. Észak-Amerikában az Unilever forgalma 0,8 %-kal növekedett.

Az Afrikát, Ázsiát, valamint Kelet-Közép-Európát magába foglaló régió a teljes évet tekintve 7,7 %-os forgalomnövekedést ért el. Ez mennyiségben 4,1 %-os növekedést jelent. A régió legtöbb országában a növekedés az év során negyedévről negyedévre nőtt.

„Annak ellenére, hogy a közép-európai régió országait sokkal jobban megviselte a válság, és a régió elmarad a globális eredményekhez képest, az Unilever 2009-ben is képes volt fejlődni. Magyarországon az ország gazdasági helyzetéből adódóan a fogyasztók az olcsóbb termékeket részesítették előnyben és elmozdultak a saját márkás termékek felé. A kedvezőbb árfekvés iránti igényt azonban az Unilever márkái, így Baba és Flóraszept termékei remekül kielégítették. Arra törekedtünk, hogy a termékportfoliót a fogyasztók igényeihez igazítsuk 2009-ben”– fogalmazott Herman Verstraeten, az Unilever Közép-Európa vezérigazgatója.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére