1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. Több mint harmadával növelte nyereségét az Unilever

Több mint harmadával növelte nyereségét az Unilever

A dinamikus innovációnak és új piacok meghódításának köszönhetően lendületes első negyedévről számolt be az Unilever. Az FMCG-szektor globális szereplője valamennyi piacon növelte forgalmát, miközben nyereségességét is javítani tudta.

A brit-holland tulajdonú óriásvállalat 2010 első három hónapjában 6,7 százalékkal 10,143 milliárd euróra növelte forgalmát az elmúlt esztendő azonos időszakához képest. Az Unilever akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétele (usg) 4,1 százalékkal emelkedett az első negyedévben. A cégcsoport működési eredménye 17 százalékkal 1,438 milliárd euróra nőtt, a nettó nyereség pedig elérte az 1,055 milliárd eurót, ami 31 százalékkal haladja meg a tavalyi első negyedéves profitot.

Az Unilever stratégiájának mindhárom központi célkitűzését teljesítette – kommentálta az első negyedéves számokat Paul Polman vezérigazgató. A nyereségesség javulása és a cash flow dinamikus bővülése mellett a működési profitrés fenntartható növelésében is jelentős eredményeket ért el a társaság. Polman sikeresnek nevezte az Unilever átfogó költségcsökkentési programjait, de kitért arra is, hogy az alacsonyabb commodity-árak ugyancsak kedvező hatást gyakoroltak az eredményekre.

Paul Polman szerint a forgalom globális növekedése elsősorban az innovációs tevékenység dinamizmusának, valamint az új piacokra bevezetett húzómárkáknak (Cif, Domestos, Lifebuoy, Lipton) köszönhető. A legerőteljesebb növekedést - az egyre élesebb piaci versenyhelyzet ellenére is - a feltörekvő piacokon érzékelte a társaság. Az Unilever 2010 első negyedévében tovább növelte a reklámozásra és termékpromócióra fordított kiadásait.

Az Unilever piacai közül az ázsiai, afrikai és közép-kelet-európai régiók a csoportátlagot meghaladó növekedést produkáltak. Miközben a cégcsoport megtisztított értékesítési bevétele 4,1 százalékkal bővült, ezek a régiók 7,6 százalékos növekedést produkáltak, a cégcsoport első negyedéves forgalmából pedig 3,995 milliárd euróval részesedtek. Az értékesítés bővülése ettől a dinamikától az amerikai kontinensen (3,7 százalék) és a nyugat-európai országokban (0,2 százalék) is elmaradt.

Az év további részében nehezedő piaci környezetre számítunk, ezért továbbra is kiemelt jelentősége van a fogyasztó-központú stratégiának – fogalmazott Paul Polman. A vezérigazgató szerint az év második felében a nyersanyagárak emelkedése várható, a gazdasági növekedés továbbra is lassú marad, a piaci verseny viszont egyre intenzívebb lesz. Az Unilever ezért továbbra is a legnyereségesebb termékek értékesítési volumenének növelésére koncentrál, annak érdekében, hogy biztosítsa a működési profit, valamint a cash flow stabil és fenntartható növekedését.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére