A piaci átlag felett teljesített tavaly az Unilever

Dinamikusan növelte forgalmát 2010-ben az Unilever. A brit-holland fmcg-óriás valamennyi üzleti célkitűzését teljesítette tavaly és a kedvezőtlen piaci környezetben is erőteljesen javította pénzügyi eredményeit.

Az Unilever 11 százalékos forgalom-növekedéssel zárta az elmúlt esztendőt, a társaság részvényenkénti nyeresége 25 százalékkal 1,46 euróra emelkedett 2010-ben – derül ki a brit-holland tulajdonú fmcg-vállalat pénzügyi jelentéséből. A társaság 44,262 milliárd eurós forgalmat ért el tavaly, az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétel (usg) 4,1 százalékkal emelkedett a megelőző évhez képest.

Az Unilever a negyedik negyedévet is dinamikus teljesítménnyel zárta: a társaság 12 százalékkal 10,819 milliárd euróra növelte forgalmát, miközben értékesítési bevételét (usg) 5,1 százalékkal tudta növelni. Az 1,461 milliárd eurós negyedik negyedéves üzemi nyereség 50 százalékos növekedést jelent, a csoport nettó nyeresége pedig 15 százalékkal 1,042 milliárd euróra nőtt a tavalyi utolsó negyedévben.

Tavaly az Unilever 2009-hez képest 26 százalékkal, 6,339 milliárd euróra növelte üzemi nyereségét, nettó nyeresége pedig ugyanilyen mértékben 4,598 milliárd euróra emelkedett.

Az Unilever az ázsiai, afrikai, valamint a közép-kelet-európai piacokon éves viszonylatban és az tavalyi utolsó negyedévben egyaránt a csoportátlagot meghaladó mértékben növelte értékesítését: ezekben a régiókban az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétel (usg) 2010-ben 7,7 százalékkal, a negyedik negyedévben pedig 8,5 százalékkal emelkedett. Az fmcg-vállalat teljes forgalmán belül is tekintélyes részesedéssel bír az ázsiai, afrikai, illetve a közép-kelet-európai régió: ezeken a piacokon az Unilever az elmúlt évben 17,685 milliárd eurós forgalmat produkált. 

Mindezen pénzügyi eredmények azért is különösen biztatók, mert az Unilever a piaci átlagot is meghaladó növekedést tudott elérni. Ázsiában az erős negyedik negyedéves teljesítménynek köszönhetően az értékesítés volumene kétszámjegyű növekedést mutatott 2010-ben. A közép- és kelet-európai piacok gyengélkedése ellenére az Unilever ebben a régióban is megnyugtató, pozitív eredményt ért el.

Az Unilever a negyedik negyedévben zárta le a Sara Lee testápolási üzletágának akvizícióját, de ugyanebben az időszakban zárult le a csoport olaszországi, fagyasztott élelmiszerekre szakosodott üzletág eladása is. A háztartási és testápolási cikkeket gyártó Alberto Culver felvásárlásához az Unilever a tavalyi utolsó negyedévben megkapta a részvényesek jóváhagyását.

A társaság 2010-es pénzügyi eredményei alapján valamennyi célkitűzését teljesítette, a társaság átalakítása pedig a terveknek megfelelően halad – jelentette ki az Unilever vezérigazgatója. Paul Polman hozzátette: az értékesítési volumen erőteljes növekedése elsősorban a fejlődő piacokon elért eredményeknek köszönhető, amely továbbra is az Unilever növekedésének egyik fő hajtóereje. A commodity-árak második negyedéves növekedése és egyes piacok gyengélkedése ellenére az Unilever valamennyi régióban a piaci átlagot meghaladó mértékben tudta növelni értékesítési volumenét.

Az Unilever ma egy sokkal agilisabb, magabiztosabb csoport, mint korábban bármikor, így versenyképessége is maximálisan alkalmas az eredmények további növelésére. Az erős piaci verseny és a commodity-költségek volatilitása ellenére az Unilever céljai változatlanok: a csoport továbbra is a piaci átlagot meghaladó növekedést kíván produkálni, a cash flow dinamikus emelkedése mellett pedig üzemi nyereségességét stabil és fenntartható módon kívánja növelni – fogalmazott Paul Polman vezérigazgató.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére