Lendületesen nőtt az Unilever forgalma a harmadik negyedévben

A feltörekvő piacok teljesítményének, a technológia-vezérelt innovációs tevékenységnek, valamint az elmúlt időszak cégfelvásárlásainak köszönhetően a piaci átlagot meghaladó forgalom-növekedésről számolt be az idei harmadik negyedév után az Unilever csoport.

Az Unilever - akvizíciós hatásoktól és árfolyam-változástól megtisztított - csoportszintű értékesítési bevételei a piaci átlagot meghaladó mértékben, 7,8 százalékkal nőttek az idei harmadik negyedévben - jelentette be a brit-holland tulajdonú FMCG vállalat.

A növekedésben kiemelt szerepe volt a feltörekvő piacoknak, ezekben a régiókban az Unilever 11,2 százalékkal növelte forgalmát az év első háromnegyedében. Ezzel immár a feltörekvő piacokról származik a vállalat forgalmának 53 százaléka. Regionális összehasonlításban továbbra is az ázsiai, afrikai, valamint a közép-kelet-európai régiókban érte el a legnagyobb forgalmat a társaság, ezeken a piacokon összesen 4,883 milliárd euró forgalmat bonyolított az Unilever az év harmadik negyedében,. 

Ezeken a piacokon az Unilever-csoport akvizíciós hatásoktól és árfolyam-változástól megtisztított értékesítési bevételei összesen 12,4 százalékkal emelkedtek 2011 harmadik negyedében. Az amerikai kontinensen 4,016 milliárd, a nyugat-európai piacokon pedig 3,216 milliárd euró forgalmat realizált az Unilever az elmúlt negyedévben.

Az év eddigi eredményeit értékelve Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója elmondta: a piaci átlagot meghaladó, erőteljes növekedés főként a testápolási cikkek bővülő értékesítésének, és a feltörekvő piacok teljesítményének köszönhető. A vállalat valamennyi termékkategóriában növelni tudta eladásait. Ez a lendület Polman szerint nem kis részben a technológia-vezérelt innovációs tevékenységből származik.

Az Unilever eredményei ellensúlyozni tudták a bizonytalan fogyasztói kereslet, a commodity-piac magas volatilitását, a természeti katasztrófák és a világ több táján is érzékelhető geopolitikai bizonytalanság negatív hatásait.

Paul Polman vezérigazgató kiemelte: az Unilever minden korábbinál fontosabbnak tekinti az egyes márkákba, termékekbe, valamint a kiszolgáló hálózatba és infrastruktúrába való befektetéseket.

Az Unilever hosszú távú prioritásai változatlanok: a csoport az értékesítési volumen piaci átlagot meghaladó, kiegyensúlyozott és fenntartható növekedésére fókuszál, erőteljes cash flow termelés mellett.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére