1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. 2011-ben, az Unilever jóvoltából minden mentőautóban lesz defibrillátor

2011-ben, az Unilever jóvoltából minden mentőautóban lesz defibrillátor

Egyedülálló kezdeményezés, egyedülálló siker, minden magyar ember érdeke: „Legyen minden mentőautóban defibrillátor!”. A fenti céllal indította el „Segíts okosan!” programját 2009-ben az Unilever. Az OMSZ az adományból 2009 óta 140 defibrillátor készüléket vásárolt idén pedig újabb 35 darabot tud beszerezni.

Példanélküli sikerrel zárult a Segíts okosan! 2011-es kampánya. Az idei program február 10-én indult és az internetes közösségi média „facebook” csoportjának létszáma mára elérte a 45 700 főt. A kampány és a téma népszerűségét jelzi, hogy az összesen 8 mentőállomást külön is támogató „Mentőállomások versenye” – ahol szavazással döntötték el mely állomások kapják a 250-250 ezer forintot - is óriási érdeklődés mellet, 264 132 beérkezett szavazattal zárult.

Az Országos Mentőszolgálat támogatására létrejött kezdeményezés mellé az idei évben olyan sztárok álltak, mint Bebe a Back to Black együttes énekese, Farkasházy Réka színésznő, Jaksity Kata televíziós műsorvezető, Katus Attila fitnesz tanácsadó, Kozmann György olimpiai bajnok kenus és Kovács Koko István bokszoló. A program népszerűsítése mellett sajtómegjelenéseikkel a lakosság életmentési ismereteinek bővítését segítették.

"Nincs fájdalmasabb a tehetetlen várakozásnál, és annál, amikor a rossz dolgok megelőzhetőek lehettek volna egy kis odafigyeléssel. Büszke vagyok arra, hogy tagja lehettem egy nagy csapatnak, akik most odafigyeltek és megvalósították, hogy minden mentőautóban legyen defibrillátor " -fűzte hozzá Kozmann György a programhoz.

„Nagyon örülök annak, hogy ezzel a kampánnyal elértük a kitűzött célt és végre minden mentőautóban lesz az életmentéshez nélkülözhetetlen defibrillátor készülék. Személyesen nekem az is nagy élmény volt, hogy ilyen közelről betekinthettem a mentők életébe, láttam azt az emberfeletti munkát, melyet nap mint nap azért végeznek azért, hogy mi mindannyian biztonságban legyünk” –mondta el véleményét a programról Farkasházy Réka.

Az Unilever által 2009-ben életre hívott „Segíts okosan!” programnak három fő célkitűzése van, amelyből az első és legfontosabb, hogy az összegyűjtött támogatásnak köszönhetően minél több hazai mentőautóban –az összesben- legyen defibrillátor készülék. Ugyancsak cél, hogy a kampányhoz kapcsolódó országos verseny révén javuljanak a mentőszolgálat dolgozóinak munkakörülményei, ezért idén is 8 nyertes mentőállomás jutott egyenként 250 ezer Ft-os támogatáshoz, a mentőállomások versenyének keretén belül. Harmadikként, pedig a facebook csoport, valamint az országos roadshow által a lakossághoz eljuttatott oktató jellegű anyagok által bővítette a lakosság életmentési ismereteit.

„Hirtelen szívmegállás esetén a legnagyobb esélyt az azonnal megkezdett újraélesztés és a lehető leghamarabb – legalább a mentőautóval – kiérkező defibrillátor készülék biztosítja. A „Segíts okosan!” kampány során idén összegyűlt 21 millió forint révén a közeljövőben végre minden mentőautónkat elláthatjuk defibrillátor készülékkel. Ez évente több száz ember túlélési esélyét jelentheti. A program sikeresen befejeződött, a kitűzött célt elértük, ám tekintettel arra, hogy műszerparkunkban vannak öreg, elhasználódott készülékek, természetesen a továbbiakban is szükségünk lesz hasonló készülékek beszerzésére”– értékelte a kampány sikerét Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és pr igazgatója.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére