Ismét nyereséges negyedévet zárt az Unilever

Az értékesítési bevételek további növekedéséről számolt be első negyedéves pénzügyi jelentésében az Unilever.

Sorban az ötödik negyedévet zárta növekedéssel a brit-holland tulajdonú fmcg-óriás, az Unilever. A cég legfrissebb pénzügyi jelentése szerint csoportszintű forgalma az idei első negyedévben elérte a 10,857 milliárd eurót, amely hét százalékos növekedést jelez a megelőző év azonos időszakához képest.

Növekedés a fejlődő piacokon

Az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétel (usg) növekedési dinamikája továbbra is töretlen: az első negyedéves 4,3 százalékos usg-növekedés meghaladja az Unilever 2010-es bevételbővülését (4,1 százalék). A csoport jelentése szerint az értékesítési bevételek növekedésében a fejlődő piacok meghatározó szerepet játszottak, ezekben az országokban 9,9 százalékkal nőttek a bevételek 2011 első negyedében.

Regionális összehasonlításban továbbra is az ázsiai, afrikai és közép-kelet-európai régiók eredményei jelentik a növekedés motorját az Unilevernél: a három régió együttesen a csoportátlagot messze meghaladó, 13,6 százalékos forgalom-növekedést produkált. Az Unilever-csoport 10,857 milliárd eurós globális forgalmából mintegy 4,5 milliárd euró a fejlődő piacokról származott az idei első negyedévben. Mindazonáltal a közép-kelet-európai piacok gyengélkedése miatt a régió országainak teljesítménye elmaradt a többi fejlődő piac negyedéves eredményétől. A nyugat-európai piacokon az értékesítési volumen csökkenése miatt visszaesett az értékesítési bevétel (usg) is, ez pedig főként a brit és francia piacokat jellemző nehézségekkel magyarázható, de gyenge teljesítményt nyújtott németországi, illetve a dél-európai piac is.

Az Unilever valamennyi termékcsoportban növelni tudta értékesítési bevételeit az év első három hónapjában, a teljes termékportfolión belül a testápolási szerek forgalma bővült a legnagyobb mértékben (12,6 százalék).

Az fmcg-csoport vezérigazgatója, Paul Polman szerint az Unilever 2011 első negyedéves jelentése ismét igazolta, hogy jó úton halad a cégcsoport átalakítása, még annak ellenére is, hogy az Unilevernek továbbra is meg kell küzdenie az emelkedő commodity-költségekkel, a gyenge fogyasztói bizalommal, valamint az erős piaci versenyhelyzettel. Bár az értékesítési bevétel valamennyi termékkategóriában nőtt, az értékesítési volument az elmúlt negyedévek növekedési üteménél lassabb bővülés jellemzi. Mindez elsősorban a fejlett piacok „lomhaságának” tudható be – mondta az első negyedéves adatokat kommentálva Paul Polman.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére