1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. Ismét nyereséges negyedévet zárt az Unilever

Ismét nyereséges negyedévet zárt az Unilever

Az értékesítési bevételek további növekedéséről számolt be első negyedéves pénzügyi jelentésében az Unilever.

Sorban az ötödik negyedévet zárta növekedéssel a brit-holland tulajdonú fmcg-óriás, az Unilever. A cég legfrissebb pénzügyi jelentése szerint csoportszintű forgalma az idei első negyedévben elérte a 10,857 milliárd eurót, amely hét százalékos növekedést jelez a megelőző év azonos időszakához képest.

Növekedés a fejlődő piacokon

Az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétel (usg) növekedési dinamikája továbbra is töretlen: az első negyedéves 4,3 százalékos usg-növekedés meghaladja az Unilever 2010-es bevételbővülését (4,1 százalék). A csoport jelentése szerint az értékesítési bevételek növekedésében a fejlődő piacok meghatározó szerepet játszottak, ezekben az országokban 9,9 százalékkal nőttek a bevételek 2011 első negyedében.

Regionális összehasonlításban továbbra is az ázsiai, afrikai és közép-kelet-európai régiók eredményei jelentik a növekedés motorját az Unilevernél: a három régió együttesen a csoportátlagot messze meghaladó, 13,6 százalékos forgalom-növekedést produkált. Az Unilever-csoport 10,857 milliárd eurós globális forgalmából mintegy 4,5 milliárd euró a fejlődő piacokról származott az idei első negyedévben. Mindazonáltal a közép-kelet-európai piacok gyengélkedése miatt a régió országainak teljesítménye elmaradt a többi fejlődő piac negyedéves eredményétől. A nyugat-európai piacokon az értékesítési volumen csökkenése miatt visszaesett az értékesítési bevétel (usg) is, ez pedig főként a brit és francia piacokat jellemző nehézségekkel magyarázható, de gyenge teljesítményt nyújtott németországi, illetve a dél-európai piac is.

Az Unilever valamennyi termékcsoportban növelni tudta értékesítési bevételeit az év első három hónapjában, a teljes termékportfolión belül a testápolási szerek forgalma bővült a legnagyobb mértékben (12,6 százalék).

Az fmcg-csoport vezérigazgatója, Paul Polman szerint az Unilever 2011 első negyedéves jelentése ismét igazolta, hogy jó úton halad a cégcsoport átalakítása, még annak ellenére is, hogy az Unilevernek továbbra is meg kell küzdenie az emelkedő commodity-költségekkel, a gyenge fogyasztói bizalommal, valamint az erős piaci versenyhelyzettel. Bár az értékesítési bevétel valamennyi termékkategóriában nőtt, az értékesítési volument az elmúlt negyedévek növekedési üteménél lassabb bővülés jellemzi. Mindez elsősorban a fejlett piacok „lomhaságának” tudható be – mondta az első negyedéves adatokat kommentálva Paul Polman.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére