Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Híreink
  4. Pozitív évkezdés az Unilevernél

Pozitív évkezdés az Unilevernél

A bizonytalan piaci és makrogazdasági környezet ellenére 2012 első negyedévében 11,9 százalékkal 12,1 milliárd euróra növelte forgalmát a brit-holland tulajdonú fmcg-óriás.

2012 első negyedévben összességében 11,9 százalékkal 12,1 milliárd euróra növelte forgalmát az élelmiszereket, háztartási vegyiárukat és kozmetikai cikkeket forgalmazó multinacionális vállalat. Az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétel jócskán meghaladja a tavalyi év hasonló időszakában mért eredményeket: 2012 első három hónapja 8,4 százalékos bővülést mutat az előző év ezen időszakában mért 4,3 százalékos eredményével szemben.

Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója szerintaz elért eredmények bíztatóak, ésa pozitív évkezdést a vállalat új, fenntartható fejlődést biztosító stratégiájával magyarázza. A csoport a gazdasági nehézségek ellenére továbbra is követi hosszú távra tervezett, sikeres üzletvitelre és fenntarthatóságra építő stratégiáját, amelynek fókuszában az Unilever Fenntarthatósági Terve áll, és az a gondolat, hogy a kereskedelem egyetlen elfogadható és járható útja a fenntartható növekedés. Ennek szellemében az üzleti prioritások változatlanok, és ez az amitől kézzel fogható előnyöket és kiszámítható növekedést várnak.

A feltörekvő piacok fogyasztóinak vásárlási hajlandósága a számok tanúbizonysága szerint továbbra is megállíthatatlan: a 8,4 százalékos átlagos növekedési ütemnél 3,5 százalékponttal magasabb forgalmat, 11,9 százalékos emelkedést jegyeztek, vagyis az üzleti tevékenység 56 százaléka ezeken a piacokon realizálódik. A volumenben mért bővülés is 3,5 százalékos növekedést mutat.

A fejlett országokban a nehéz gazdasági körülmények ellenére 4,2 százalékos forgalom növekedést jegyeztek, és különösen bíztató az európai árbevétel 5,1 százalékos emelkedése is.

A gyorsjelentéssel együtt az Unilever tájékoztatást adott ki arról is, hogy a Fenntarthatósági Tervében 2010 novemberében meghatározott célkitűzéseiből egy év alatt mennyit ért el. A vállalat bejelentette, hogy becslések szerint 135 millió embernek segített a táplálkozási és higiéniai szokások javításában. Afenntarthatóforrásból származóalapanyagok arányát a 2010-es 14 százalékos eredményről 24 százalékra növelte a tavalyi évben, miközben az ökológiai lábnyom - a 2010-es eredményhez viszonyítva - szinte változatlanul maradt*.

*Az Unilever aFenntarthatósági Tervében megfogalmazott környezetvédelmi célok alapjául egy olyan mérőszámot választott, amely megmutatja, hogy a 2008-as bázisadatokhoz képest egy termék egy adagjának felhasználása vagy elfogyasztása milyen mértékben hat a környezetre.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére