1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. Stabil növekedési pályán az Unilever

Stabil növekedési pályán az Unilever

A nehéz gazdasági és változékony piaci környezet ellenére 2012 első félévében is jól teljesített a brit-holland tulajdonú FMCG óriás. A vállalat árbevétele a keresztárfolyamok kedvező alakulása és a feltörekvő piacok erőteljes kereslete eredményeként 11,5 százalékkal 25,4 milliárd euróra nőtt.

2012 első félévében összességében 11,5 százalékkal 25,4 milliárd euróra növelte forgalmát az élelmiszereket, háztartási vegyiárukat és kozmetikai cikkeket forgalmazó multinacionális vállalat. Az eredményhez az árfolyamváltozások 1,9 százalékkal, a felvásárlások 2,2 százalékkal járultak hozzá. A nettó nyereség 1 százalékos növekedés után 2,4 milliárd euró lett. A vizsgált időszak értékesítési eredményei 7 százalékos bővülést mutatnak, 2,8 százalékos mennyiségi és 4,1 százalékos értékbeli növekedés mellett.

A feltörekvő piacok sikeréhez jelentősen hozzájárult az Unilever portfoliójába tartozó márkák új piacokra történő bevezetése, valamint az egyes pozíciók támogatása és erősítése.

Az Unilever vezérigazgatója szerint az eredmények továbbra is bíztatóak, és a stabil növekedési pálya egyértelmű jele annak, hogy a vállalat a legjobb úton halad a Fenntarthatósági Tervben vállalt célok megvalósítása felé. „A nehéz gazdasági és változékony piaci környezet ellenére árbevételünket és piaci részesedésünket is növeltük. A fegyelmezett működés, valamint az innovációra, a márkaépítésre, és a munkatársak támogatására tett erőfeszítéseink megtérülnek a pozitív eredményekben. A változásokra, az emelkedő nyersanyagárak és a nehéz gazdasági körülmények miatt, a jövőben is készülnünk kell. Ugyanakkor stratégiánk változatlan, továbbra is a növekedésre és a nyereséges működésre fókuszálunk” – mondta Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója.

Az Unilever a Fenntarthatósági Terv értelmében vállalta, hogy miközben megkétszerezi forgalmát, jelentősen csökkenti ökológiai lábnyomát. A hosszú távú stratégia szellemében tett erőfeszítések és az innovatív megoldások a költségcsökkentés mellett hozzásegítik a vállalatot, hogy szorosabb kapcsolatot építsen ki vásárlóival és a helyi közösségekkel is.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére