1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. A magyar nők 27%-a elégedett szépségével

A magyar nők 27%-a elégedett szépségével

A Dove 2013-ban Magyarországon is megvizsgálta, hogy mit gondolnak a nők a szépségről és van-e kapcsolat a szépség, a szépségápolás és a boldogság között.

Unilever logo Unilever logo

Míg a megkérdezett magyar nők 74%-a egyetért abban, hogy minden nőben van valami szép, a legtöbben mégsem látják magukat szépnek. Magyarországon a nőknek csupán 3%-a írja le magát a vonzó szóval (globálisan 10%), míg gyönyörűnek 1% (világszerte 5%). Jó hír, hogy míg átlagosan a nők 9%-a használná magára a világon azt a szót, hogy nőies, addig ez az arány Magyarországon 13%.

Szépségével a megkérdezett magyar nők 27%-a elégedett, míg 38%-uk sem elégedettnek, sem elégedetlennek nem érzi magát. A személyével kapcsolatban általában a magyar nők 47%-a, míg a szépségével kapcsolatban csupán 29%-uk érzi magát magabiztosnak.

Magyarországon a nők 77%-a elismeri, hogy valamilyen nyomás hatására dolgozik azon, hogy szép legyen (a globális arány 59%). A helyzet iróniája, hogy a válaszadók 58%-a vallja: ez a nyomás önmaguk irányából érkezik, míg a társadalom (11%), barátok és család (7%), valamint a média (2%) által rájuk helyezett nyomás ennél sokkal kisebb. Ezek alapján többségük (60%) abban is egyetért, hogy ha a kinézetéről van szó, akkor a nők saját maguk legnagyobb kritikusai, így ezek a nők sokkal nehezebben tudják kiaknázni a bennük rejlő szépségpotenciált.

A magyar nők 49%-ának a másoktól kapott bókok, 68%-ának egy erős kapcsolat vagy házasság fontos ahhoz, hogy szépen érezze magát, míg 78% bevallása szerint akkor érez így, ha tudja, hogy valaki szereti.

Hogyan lehet kiaknázni a bennünk rejlő szépségpotenciált?

A magyar női válaszadók 45%-a a hasát szereti a legkevésbé (globálisan is ez a legkevésbé kedvelt testrész - 36%), amit hazánkban a mell, a fenék és a láb (mindhárom 20%) követ. Átlagosan 2 testrészüket nem szeretik a nők, míg a válaszadók 3%-a minden testrészével elégedetlen.

Jó hír, hogy a válaszadók 9%-a viszont teljesen elégedett a külsejével és nem tudott megnevezni egy testrészt sem magán, amit ne szeretne. A magyar nők 3 legkedveltebb testrésze a szem (53%), a haj (32%) és a száj/mosoly (27%), átlagosan 2 testrészüket kedvelik.

Magyarországon a nők 45%-a érzi úgy, hogy megvan benne a potenciál, hogy jobban nézzen ki, de gyakran ezért semmit sem tesz. Eközben azok közül, akik mégis dolgoznak a szépségükön, 53% azzal teszi magát kívánatosabbá, hogy kihangsúlyozza azokat a tulajdonságait, amit szeret magán, míg 30%-uk azt mondja, hogy akkor tudja kihozni magából a legtöbbet, ha a megfelelő termékeket használja. Ennek elérése érdekében a megkérdezett magyar nők átlagosan 6 féle termékcsoportot - az alapvető cikknek számító tusfürdő (77%), parfüm (73%) és dezodor mellett (69%) kéz- (65%) és testápoló (61%), valamint hajápoló termékeket (59%) – használnak annak érdekében, hogy szebbnek érezzék magukat.

A magyar nők a szépségápolási rutinjukkal kapcsolatban eredmény orientáltak (56%), de élvezik azt a folyamatot, amikor foglalkoznak magukkal, ugyanakkor jobban kedvelik a gyors és egyszerű megoldásokat, így átlagosan 5-20 percet töltenek (62%) a napi szépségápolási rutinjukkal. A magyar nők 72%-a boldogabbnak érzi magát akkor, ha jól és szépnek érzi magát, míg 64%-uk a boldogság szempontjából azt is fontosnak tartja, hogy magabiztos legyen a külsejével kapcsolatban. A kutatás így arra is rávilágított, hogy az elégedettség, a magabiztosság és a boldogság között van összefüggés.

A Dove elkötelezett abban, hogy segítse a nőket a saját szépségpotenciáljuk kiaknázásában úgy, hogy termékeivel nap mint nap inspirálja őket, hogy tehessenek valamit a bőrük és hajuk szépségéért. A márka hiszi, hogy ha a nők jól érzik magukat a bőrükben, akkor sokkal magabiztosabbak és könnyebben kiaknázzák a bennük rejlő szépséget.

Globális kutatás: The Real Truth About Beauty; Revisited, 2010

Magyar kutatás: Dove Masterbrand 2013 online kutatás, minta: 500 nő 18-64 év között

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére