1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. A Dove az FBI fantomkép-rajzolójának segítsévégel bizonyítja, hogy a nők önképe hibás

A Dove az FBI fantomkép-rajzolójának segítsévégel bizonyítja, hogy a nők önképe hibás

Az, hogy a nők hogyan tekintenek külsejükre, drámaian különbözik attól, hogy mások milyennek látják őket. A világon élő nők több mint fele (54%) egyetért azzal, hogy amikor a kinézetük kerül szóba, mindig önmaguk a szépségük legnagyobb kritikusai – és ezzel megdöbbentő módon 672 millió nő van így szerte a világon.

Unilever logo

A Dove® elkötelezett egy olyan világ létrehozásában, amelyben a szorongás helyett a szépség a magabiztosság forrása, és ennek érdekében egy olyan kísérletet végzett, amely jól érzékelteti ezt a problémát. A The Real Beauty Sketches (A Valódi Szépség Vázlatai) című rövidfilmjében a Dove bemutatja, hogy a nők hogyan tekintenek saját szépségükre, ellentétben másokkal.

A Valódi Szépség Vázlatai című filmben közreműködött Gil Zamora FBI-os törvényszéki grafikus, aki a saját bejegyzésű Compositure™ módszertanát alkalmazva több mint 3000 vázlatot készített 28 éves karriere során. A film dokumentálta, amint Zamora vázlatokat készített hét függönnyel eltakart nőről, kizárólag a saját jellemzésük alapján rajzolva meg vonásaikat. 

Ezt megelőzően a hölgyeket váratlanul megkérték, hogy töltsenek el rövid időd egy számukra idegen emberrel, de a találkozás célját nem közölték velük. Zamora ezt követően vázlatokat készített az idegen leírásai alapján is. Az idegen szemszögéből készített rajzok többsége a hölgyek sokkal szebb, boldogabb és gyakran pontosabb portréját jelenítette meg, megerősítve a tényt, hogy a nők saját magukat helyezik nyomás alá, amikor a külsejükről, a szépségükről kérdezik őket.

“Amikor felkérést kaptam, hogy szerepet vállaljak a Dove kísérletében, nem számítottam rá, hogy a két különböző vázlat-portré ennyire különbözik majd egymástól” – mondta Gil Zamora törvényszéki grafikus. “Ami igazán nyomott hagyott bennem, azok a hölgyek érzelmi reakciói voltak, amikor megtekintették a két különböző leírás alapján készített rajzot egymás mellé függesztve. Ezen bátor nők közül szerintem sokan ráébredtek arra, hogy a külsejüket illetően mindeddig egy torz önképpel rendelkeztek, amely jelentős hatást gyakorolt az életükre is.”

A Dove filmje hűen dokumentálja a hölgyek önképükre adott reakcióit, és felismerésüket, hogy az alacsony önbecsülés az életük számos részében jelen van. A Dove ezzel a filmmel és termékeivel minden nőt arra szeretne ösztönözni, hogy nap mint nap tegyen azért, hogy szépnek érezze magát, így javulhat az önképük és felfedezhetik a bennük rejlő szépséget.

„ A kísérlettel és a film elkészítésével az volt a célunk, hogy tovább erősítsük elkötelezettségünket a női önbecsülés támogatásáért végzett munkánkban” – mondta Hajdics Katalin a Dove termékmenedzsere – „Reméljük, hogy ennek hatására felülvizsgálják a nők a szépségükről alkotott véleményüket, és megértik, hogy mások hogyan látják őket.”

Sokkal szebb vagy, mint gondolod

A nők önmaguk legnagyobb kritikusai – a hölgyek mindössze 4%-a tartja magát vonzónak (2004-ben ez a szám 2% volt). A Dove szerint, ha egy nő jól érzi magát a bőrében, akkor boldogabb lehet. A Dove idei kampánya arra ösztönzi a nőket, hogy vizsgálják felül önmagukról alkotott véleményüket.

A kampányfilm itt tekinthető meg

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére