Működik az Unilever stratégiája: a szolid növekedés a pénzügyi eredményekben is fenntartható

A brit-holland tulajdonú vállalat a második negyedévben is javította eredményeit, árbevételét az elmúlt három hónapban 5 százalékkal növelte. Az első félév összesített eredményei a kedvezőtlen piaci környezet ellenére is pozitívak, az akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétele 5 százalékkal nőtt.

Az Unilever világszerte minden kategóriában tovább erősítette pozícióját. Az elmúlt félév adatai alapján különösen erős növekedést a tisztítószerek és a kozmetikumok piacán ért el.A bruttó árrés120 bázispontos emelkedést követően 41 százalék lett, ami főleg a magasabb árrésű termékek értékesítésének és a hatékony megtakarítási programoknak köszönhető.

Az eredményeket kommentálva Paul Polman, az Unilever elnöke hozzátette: „Az eredmény világosan alátámasztja, hogy az Unilever átalakítása egy fenntarthatóan növekvő vállalattá jó úton halad. Innovációs vonalunk továbbra is erős, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy a piac lassulására megfelelően reagáljunk. Stratégiánk, hogy a bruttó megtérülésre fókuszálunk, eredményesnek bizonyul, innovációink egyre jövedelmezőbbek, és továbbra is nagyon odafigyelünk a kiadásainkra. A jövőben is arra összpontosítunk, hogy nyereséges, mennyiségi növekedést érjünk el piacainkon az év hátralévő részében is.”

Magyarországi helyzetkép

„Az Unilever Magyarországon erős második negyedévet tudhat maga mögött, forgalmunkat és piacrészesedésünket a csökkenő piac ellenére is növelni tudtuk. Az eredmények igazolják stratégiánkat, mely szerint növekedni csak piacfejlesztéssel lehetséges. Hazai pozíciójavításunk egyértelműen ennek a megközelítésnek köszönhető.” – mondta Gyenes András, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója.

Unilever Magyarország Kft.

Levelezési cím

(központi iroda címe):

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére