Unilever: stabil növekedés és pozitív évzárás

A tegnap nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentés alapján az Unilever ismét pozitív eredményekkel és kétszámjegyű árbevétel-növekedéssel zárta a 2012-es évet. A feltörekvő piacok sikere továbbra is kiemelkedő.

A brit-holland tulajdonú élelmiszereket, tisztítószereket és kozmetikumokat forgalmazó multinacionális vállalat 10,5 százalékos növekedés mellett 51,3 milliárd euró éves forgalommal zárta a 2012-es évet. A forgalom 55 százalékát, 11,4 százalékos növekedés mellett, a feltörekvő piacok adják.

Az eredményekkel Paul Polman, az Unilever elnök-vezérigazgatója is elégedett: „Minden termékkategóriánk valamennyi piacon kiegyensúlyozottan nőtt, mind értékben, mind mennyiségben. Eredményeink jól tükrözik a nagyobb és jobb innovációk gyorsabb bevezetésébe fektetett munkánkat, valamint a megtakarítások folyamatos nyomon követését az üzletvitel minden területén. Külön öröm, hogy sikereink az Unilever Fenntarthatósági Tervének hatékonyságát is igazolják. Ugyanakkor a verseny továbbra is kiélezett, és a nyersanyagárak is napról-napra változnak, ezért ébernek kell lennünk. Az idei évben továbbra is a nyereséges növekedés és a stabil cash-flow megőrzése a cél.”

Magyarországi helyzet

„A magyarországi Unilever a növekedés tekintetében nagyon jó évet tudhat maga mögött. Ráadásul az eredmény nem csak a hazai környezetben kiemelkedő, az európai rangsorban is az elsők között végeztünk. A növekedés különösen a jelenlegi nehéz gazdasági környezetben rendkívül nagy dolog, hiszen a magyar vegyi és kozmetikai piacok volumenben 4,5%-os csökkenéssel zárták az évet, és értékben is csak minimálisan növekedtek. Piacrészek tekintetében komolyabb növekedést csak a saját márkáknak és az Unilevernek sikerült elérnie 2012-ben, amire különösen büszkék vagyunk. - mondja Gyenes András, az Unilever Magyarország ügyvezető igazgatója.

Média kapcsolat

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére