1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. A nők ötöde sosem volt elégedett tükörképével - Hosszútávon az anyák szerepe is meghatározó

A nők ötöde sosem volt elégedett tükörképével - Hosszútávon az anyák szerepe is meghatározó

A nőknek bonyolult kapcsolata van a tükörrel, nem elégedettek azzal, amit benne látnak. A Dove szeretné, ha a nők pozitívan tekintenének saját tükörképükre, meglátnák saját szépségüket, hiszen ez fontos lépése az önbecsülésük erősítésének, ami a boldogsághoz vezető út egyik első lépése. Ehhez képest mi történik, amikor a tükörbe néznek? A nők harmada sosem mosolyog, ha tükörbe néz – állítja egy friss globális Dove-kutatás.

Unilever logo

A 2014-es, közel 8000 fős kutatás tartogat még érdekes eredményeket:

  • a nők 90%-a rosszul érzi magát, ha tükörbe kell néznie
  • a nők 60%-a nemcsak azt látja, ahogyan kinéz, hanem azt is, ahogyan érzi magát
  • a nők 54%-a szerint ők saját maguk legkegyetlenebb kritikusai
  • a nők 40%-a kövérnek látja magát
  • a nők 30%-a csúnyábbnak érzi magáttükörbenézés után, mint azelőtt
  • a nők 25%-a behúzza a hasát, amikor a tükör előtt áll
  • a nők 20%-a elmondta, hogy a rossz tükörkép elrontja egész hátralévő napját

A márka egy olyan világot szeretne, ahol a nők nem szorongnak, hanem önbizalommal telve tekintenek a tükörbe. Magyarországon a nők 1%a látja magát gyönyörűnek.* A Dove célja az, hogy ezen az elkeserítő arányon változtasson, ezért elkészítették a “Tükrök” című filmet. A videó a tükörbe néző felnőtt nők és kislányok reakcióit mutatja be.

A filmből látszik, hogy a nők csakis a rossz tulajdonságaikat veszik észre, kritizálják önmagukat, míg a kislányok még boldogan nézegetik magukat a tükörben. A gyermekek azonban azt ismétlik, amit szüleiktől látnak, és ez igaz az önbizalomra és önértékelésre is. Éppen ezért fontos, hogy az anyák felfedezzék saját szépségüket, és így jó példával szolgáljanak lányaik számára. A Dove ezért arra bátorít minden nőt, hogy emlékezzenek, fiatalabb korukban milyen lelkesedéssel nézték magukat a tükörben, és ezt az érzést adják át a következő generációnak is.

Habár a nők többségének bonyolult kapcsolata van a tükörrel, mégis keresik tükörképüket minden visszatükröződő felületen. Átlagosan naponta hatszor néznek a tükörbe, beleértve az autó-visszapillantó tükrét (50 százalék), kirakatok üvegeit (48 százalék) és lifteket is (44 százalék), így akár 50 percet is ezzel töltenek egy nap folyamán. A Dove arra bátorít minden nőt, hogy a tükörben arra figyeljenek, amit szeretnek magukon, ne pedig arra, amit nem. Tekintsétek meg Ti is a Dove Tükrök című videót és csatlakozzatok beszélgetésünkhöz: #SzépekVagyunk

*Dove Masterbrand 2013 online kutatás, minta: 500 nő 18-64 év között

Unilever Magyarország Kft.

Levelezési cím
(központi iroda címe):

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére