1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. A Dove bebizonyította: a szépség hozzáállás kérdése

A Dove bebizonyította: a szépség hozzáállás kérdése

Egy új társadalmi kísérlet rávilágított arra, hogy a nők folyamatosan küzdenek szépségük felismerésével.

Unilever logo

Minden nőben megvan az erő, hogy gyönyörűnek, magabiztosnak és sugárzónak érezze magát, a Dove által végzett, és a maga nemében egyedülálló társadalmi kísérlet szerint. A kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy a nők riasztóan nagy, összesen 80%-a érzi rosszul magát a kinézete miatt*, ugyanakkor a kutatás az alábbira is rávilágított: a megfelelő hozzáállás utat engedhet, hogy a nők átengedjék magukat a szépségnek, amely ott él bennük. A kísérletet egy rövid film dokumentálja a Youtube.com/Dove oldalon, tekintsd meg a Dove: Szépségtapasz filmet

A kísérlet vezetője a New York Times bestseller írója Dr. Ann Kearney-Cooke pszichológus volt, aki nem kevesebb, mint harminc éve folytat tudományos kutatásokat a női testkép és önbecsülés témakörében. A kísérlet során Dr. Kearney-Cooke felkérte a résztvevőket, hogy viseljenek két hétig egy egyedi “szépségtapaszt”, melytől szebbnek fogják érezni magukat. Ezt követően a nőketmegkérték, hogy számoljanak be a két hétben átélt személyes tapasztalatukról, mely gyökeresenmegváltoztatta az életüket. A hölgyek kivétel nélkül úgy érezték, hogy a “szépségtapasz“ javított az önbecsülésükön, ezért a magánéletükben is olyan mértékű változás következett be, amekkorát korábban remélni sem mertek.

kísérlet végén elárulták a nőknek, hogy a “szépségtapasz” valójában nem tartalmazott semmit, és azt, hogy szépnek érezték magukat, csakis önmaguknak, a bennük rejlő szépségnek köszönhetik. “Ha egy nő szépnek érzi magát, akkor boldogságot, magabiztosságot sugároz, és ez jelentős hatással van az életére” – mondta Dr. Kearney-Cooke. “A kísérlet alanyai – sok más nőhöz hasonlóan – küzdenek azért, hogy felismerjék saját szépségüket, és ez súlyosan érinti a mindennapjaikat. Ezzel az úttörő jelentőségű kísérlettel be akartuk bizonyítani, hogy a szépség hozzáállás kérdése, az erő, amitől a nők szépnek érezhetik magukat, belülről fakad.”

A szépség hozzáállás kérdése

A Dove: Szépségtapasz című filmből világossá válik, hogy az alacsony önbecsülés milyen sok területen van hatással a nők életére. Amint egy nő elégedettebbé válik a külsejével, a személyes kapcsolatai is kivirulnak és sokkal optimistább lesz a napi rutin során is. 

Az egyik kísérletben részt vevő hölgy elárulta, hogy mindig is szégyellte a karját és kerülte a vásárlást. Már néhány napja tartott a kísérlet, amikor egyre szebbnek kezdte érezni magát, és életében először elhívta a lányát vásárolni. Felejthetetlen napot töltöttek együtt, és olyan ruhákat próbáltak fel, melyekről álmodni sem mert korábban. A Dove reméli, hogy a Szépségtapasz film főszereplőinek inspiráló történetei olyan példát mutatnak, amely erőt és bátorságot ad a nőknek, és segít nekik felismerni a saját szépségüket.

“Nők ezrei mesélik nap mint nap, hogy milyen problémás kapcsolatot ápolnak szépségükkel, és ez mennyire rányomja bélyegét a magabiztosságukra és a boldogságukra” – mondta Zelenák Katalin, a Dove magyarországi márkamenedzsere.

“A Dove: Szépségtapasz film tökéletesen bemutatja, hogy a pozitív hozzáállásnak, nyitottságnak köszönhetően a nők szebbnek érezhetik magukat. Reméljük, hogy sikerült minden nőt inspirálnunk, és segítünk nekik abban, hogy ezentúl máshogy tekintsenek önmagukra.”

A Dove minden nőre számít, hogy egy olyan világot teremthessünk, melyben a szépség a magabiztosság forrása, nem pedig a szorongásé. Amikor a nők kirobbanó formában érzik magukat, egyúttal boldogabbak is. A Dove hisz annak fontosságában, hogy a nők felismerjék magukban a szépséget, ezáltal inspirálni tudják a következő generációt.

*Globális Dove Kutatás: The Real Truth About Beauty: Revisited (2011)

Unilever Magyarország Kft.

Levelezési cím
(központi iroda címe):

Beata Vince

Unilever Magyarország Kft.
1138 Budapest Váci út 182


beata.vince@unilever.com

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére