Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Híreink
  4. 4 millió forintos Unilever-adomány az Élelmezési Világnapon

4 millió forintos Unilever-adomány az Élelmezési Világnapon

Az Unilever 4 millió forint értékű élelmiszeradománnyal járul hozzá a Magyar Élelmiszerbank Egyesület Adománykonvoj akciójához október 14-én, az Élelmezési Világnap alkalmából. Az Élelmiszerbank által összegyűjtött termékek karitatív szervezetek és önkormányzati intézmények révén rászoruló családok ezreihez jutnak el.

4 millió forintos Unilever-adomány az Élelmezési Világnapon

Az Unilever az ENSZ éhezést megszüntető globális célkitűzésének elkötelezett támogatója, és fontos szerepet vállalt a túltápláltság és alultápláltság problémájának kezelésében is. A vállalat számára fontos, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás mindenki számára elérhető legyen, ezért nemzetközi szervezetekkel együttműködve és saját társadalmi programok keretében aktívan tesz is azért, hogy a rászorulókat segítsék. Ennek kiváló magyarországi példája az immár hagyományos Adománykonvoj-akció is. Ebben a vállalat saját kamionjával vesz részt és ezúttal 4 millió forint értékben 637 karton, azaz 17 662 csésze margarint szállít a Magyar Élelmiszerbank Egyesület raktárába. 

Az Unilever 2015-ben összesen 440 ezer terméket – melynek túlnyomó többsége, 428 ezer darab élelmiszer volt – adományozott a rászorulókat segítő szervezeteknek. Ennek a mennyiségnek a kétharmada az Élelmiszerbankhoz került a tavalyi évben.

„Változik a klíma – változnia kell az élelmezésnek és a mezőgazdaságnak is”. Ezt az üzenetet választotta az ENSZ idei Élelmezési Világnap mottójának, hiszen a világszervezet szerint klímaváltozással járó egyik legnagyobb kihívásnak az élelmiszerbiztonság, az élelmiszer-ellátás biztonsága számít. Az ENSZ ennek kapcsán arra szólítja fel az egyes országokat, hogy fektessenek többet a vidékfejlesztésbe, és klímavédelmi tervükben szenteljenek külön figyelmet a mezőgazdaságnak és az élelmezésnek.

A világ népessége 2050-re várhatóan eléri a 9,6 milliárd főt. Az ezzel járó erőteljes kereslet kielégítéséhez a mezőgazdaságnak és a világ élelmezésének alkalmazkodnia kell az éghajlatváltozás kedvezőtlen hatásaihoz. Ez az ENSZ szerint többek között azt is jelenti, hogy csökkenteni kell a termelési és elosztási láncban keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét jogi és intézményi eszközökkel éppúgy, mint jobb betakarítási, tárolási, csomagolási, szállítási és infrastrukturális megoldásokkal, piaci mechanizmusokkal. Pontosan ezeket az elveket vallja az Unilever is. 

„Az emberiség a végsőkig kihasználja Földünk erőforrásait, így a fenntartható növekedés az egyetlen elfogadható növekedési modell számunkra. Hisszük, hogy a fenntarthatóság és a növekedés nem egymásnak ellentmondó fogalmak” – mondta Vince Beáta, az Unilever Magyarország kommunikációs vezetője. Az Unilever a klímaváltozás kihívásával és az emberiség szükségszerű fejlődésével szembesülve olyan világ megvalósulásához szeretne hozzájárulni, amelyben mindenki jól élhet bolygónk természeti adottságait szem előtt tartva. 

A 2010-ben megfogalmazott Unilever Fenntarthatósági Terv lényege, hogy segítségével a vállalat forgalmának megkétszerezése mellett csökkentheti környezetterhelését, és növelheti pozitív társadalmi hozzájárulását. 

A terv átfogó célkitűzéseket határoz meg, többek között a nyersanyagok beszerzésével és vállalat márkáinak fogyasztói felhasználásával kapcsolatban. A hulladékkibocsátás mérséklésével, valamint a felhasznált energia, nyersanyagok és természeti erőforrások mennyiségének csökkentésével a környezetvédelmi célok mellett jelentős hatékonyságjavulás és költségmegtakarítás érhető el.

Ezt az idehaza bevezetett intézkedések eredményei is alátámasztják: Magyarországon 2013-ra az Unilever mindhárom gyárában megszűnt a nem veszélyes hulladékok lerakása, vagyis minden lehetséges hulladékot újrahasznosítanak. 

A gyárakban az energiafelhasználásából származó széndioxid-kibocsátás 77,71%-kal, míg a vízfelhasználás 3%-kal csökkent 2015-re 2008-hoz képest. Mi több, az Unilever a fenntartható üzletmenettel a működése minden területén jobban tudja mérsékelni a kockázatokat. 

„A fenntartható működés segítségével jövőbiztossá tehetjük ellátási láncunkat, vagyis felkészülhetünk a klímaváltozással és a hosszú távú nyersanyag-ellátással kapcsolatos kockázatokra, valamint csökkenthetjük a nyersanyagárak ingadozásával szembeni kitettségünket” – fogalmazott Vince Beáta.

Az Élelmezési Világnapról

Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete, a FAO 1979-ben magyar határozati javaslatra nyilvánította október 16-át élelmezési világnappá. A világnap célja, hogy mozgósítsa a kormányokat és a közvéleményt az emberiség nagy részét sújtó élelmezési gondok orvoslására.

Az Unilever Fenntarthatósági Tervről

A Fenntarthatósági Terv három nagy célt fogalmaz meg:

  • Egészség és jólét javítása: több mint egymilliárd embernek segítünk egészségük és életkörülményeik javításában 2020-ig.
  • Környezetterhelés csökkentése: célunk, hogy vállalatunk növekedése mellett 2030-ra megfelezzük termékeink előállításából és használatából eredő ökológiai lábnyomunkat.
  • Az emberek megélhetésének segítése: 2020-ig több millió ember megélhetését kívánjuk segíteni vállalatunk növekedése során.

Az Unilever Fenntarthatósági Terv segítségével forgalmunk megkétszerezése mellett csökkenthetjük környezetünk terhelését, és növelhetjük pozitív társadalmi hozzájárulásunkat. 

A Terv átfogó célkitűzéseket határoz meg, többek között a nyersanyagok beszerzésével és márkáink fogyasztói felhasználásával kapcsolatban. Ambiciózus elképzeléseink megvalósítása érdekében új utakat keresünk a vállalatokkal, kormányokkal és a társadalommal való partneri együttműködés terén. A klímaváltozás kihívásával és az emberiség szükségszerű fejlődésével szembesülve olyan világ megvalósulásához szeretnénk hozzájárulni, amelyben mindenki jól élhet bolygónk természeti adottságait szem előtt tartva. 

Ennek érdekében szeretnénk elérni, hogy a fenntarthatóságot mindennapi életünk részévé tegyük. Ez a megközelítés az üzleti sikereinkhez is hozzájárul. 2015-ben még az előző évinél is gyorsabban nőtt azon márkáink forgalma amelyek társadalmi céllal bírnak, az Unilever növekedésének mintegy felét ezek a márkák adták. Növekedési ütemük jelentősen, 30 százalékkal magasabb volt a többi üzletághoz viszonyítva.

A Fenntarthatósági Terv elindítása óta eltelt időben az Unilever világszerte mintegy 482 millió embernek segített az egészségük és személyes higiéniai körülményeik javításában – többek közt a kézmosás promótálásával és a szájhigiéné javításával –, valamint az önbizalom növelését célzó programokkal.

A vállalat élelmiszer- és italportfóliójának többsége megfelel vagy túl is teljesíti a nemzetközi táplálkozási ajánlásokon alapuló benchmarkokat, 34 százaléka pedig teljesíti a legmagasabb táplálkozási normákat. Az Unilever mindemellett mintegy 600 000 kistermelő és 1,8 millió kisvállalkozó számára nyitotta meg képzési és támogatási programját.

A vállalat saját működésében is kiváló eredményeket ért el: 2008 óta az energiafelhasználásból eredő, egy tonna késztermékre jutó szén-dioxid-kibocsátását 39, a vízfelhasználást 37, a lerakásra kerülő hulladék kibocsátását pedig 97 százalékkal mérsékelte.

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére