Toggle Keresés

  1. Kezdőlap
  2. Sajtószoba
  3. Híreink
  4. Újabb hátrányos helyzetű általános iskolákban újulnak meg a mosdók

Újabb hátrányos helyzetű általános iskolákban újulnak meg a mosdók

Nagy sikerrel zárult a Domestos idei kampánya, így idén újabb általános iskolákban várják felújított és a fertőtlenítőtől csillogó mosdók a gyerekeket a szeptemberi tanévkezdéskor.

Újabb hátrányos helyzetű általános iskolákban újulnak meg a mosdók

Domestos Iskolai Mosdófelújítási Program 2016

Újabb hátrányos helyzetű általános iskolákban újulnak meg a mosdók

Második alkalommal indította útjára idén tavasszal iskolai mosdó felújítási programját a Domestos gyártója az Unilever. A program keretében a március eleje és május vége között a kiskereskedelemben értékesített Domestos árából 5 forintot szántak erre a célra. A felújításra szoruló mosdók szűkített listáját a fenntartó segítségével állította össze a vállalat, az iskolákra pedig bárki szavazhatott a Domestos internetes oldalán. Hogy végül hány intézményben örülhetnek a gyerekek felújított a mosdóknak, az elsősorban a vásárlókon múlt. 

Végül összesen 13 637 635 forint gyűlt össze, ebből 3 iskola mosdóinak felújítására nyílik lehetőség. Azonban ennél is több intézményben örülhetnek, mivel az idei kampány médiapartnere, az NLCafét is kiadó Centrál Médiacsoport úgy döntött, maga is vállalja egy iskola mosdóinak felújítását, és hasonlóan döntött a kampányt szintén főtámogatóként segítő Market Építő Zrt. is, ennek értelmében pedig összesen az ország öt településén születnek újjá az iskolai mosdók.

„Örülök, hogy idén újabb iskolákban teremthetünk méltó környezetet és megfelelő higiéniai körülményeket a gyerekeknek a mosdók felújításával. Ezért köszönet jár vásárlóinknak, hiszen a támogatás mértéke az ő vásárlásaiktól függött. A Domestos fontosnak tartja a fiatalok higiéniai nevelését, ezért is készítettünk idén reprezentatív felmérést az alsó- és felső tagozatosok tisztasággal kapcsolatos attitűdjéről. A fiataloknak igényük van a tisztaságra, a kórokozóktól megtisztított környezetre. Büszke vagyok rá, hogy kampányunkkal ehhez hozzájárulhattunk” – hangsúlyozta Aranyi László, a Domestos kategóriamanagere.

A kampányhoz idén médiapartnerként csatlakozó NLCafé tulajdonosa, a Centrál Médiacsoport nem csak a kampány sajtómegjelenéseihez járult hozzá. Azonosulva az üggyel úgy döntöttek, hogy maguk is anyagi támogatást nyújtanak egy intézmény mosdóinak felújításához, emellett a Nők Lapja Café szerkesztősége társadalmi munkában maga is részt vesz a megújulási folyamatban. Pácsonyi Daniella, az NLCafé.hu főszerkesztője elmondta: „Az NLCafé mindig fontos feladatának tartotta, hogy a kiálljon a nehéz sorsú gyerekek, családok mellett. Amikor elkezdtünk együtt dolgozni az Unileverrel nem volt kérdés, hogy a médiatámogatáson túl is szeretnénk részt venni a kampányban.”

Hasonlóan egy teljes iskola mosdóinak felújítását vállalta saját költségén a Market Építő Zrt., a program másik főtámogatója. „A Market megalapítása óta keresi a lehetőségét, hogy segíthessen szervezeteknek, egyéneknek, családoknak, a társadalomnak. Külön öröm, hogy a Domestos által egy komoly médiaérdeklődésre számot tartó projektnek lehetünk részesei. Ez azért fontos, mert minél több emberhez jut el ez a kampány, annál nagyobb az esély, hogy példaként szolgáljon más vállalatok számára is”- mondta Suga János, a Market Építő Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese. 

A nyertes iskolák

Az iskolák fenntartója segítette a Domestos gyártóját a legnehezebb helyzetben lévő iskolák shortlistjének összeállításában. A programot támogatásáról biztosította a kormányzat is. 

Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára elmondta: „Példaértékű kezdeményezés, amelyben megvalósul a vállalati szféra és a kormányzat együttműködése. Hiszen mindannyiunk közös célja és érdeke, hogy a gyerekek méltó körülmények között jussanak versenyképes tudáshoz. Az Unilever a Kormány stratégiai partnereként korszerű technológiát, befektetéseket hozott Magyarországra és működésében nagy számú magyar munkaerőre támaszkodik. Örülök, hogy a mosdófelújítási programnak köszönhetően az együttműködés tovább gazdagodik. Fontosnak tartom azt is, hogy a program több magyar vállalkozást is bevon”. 

A vásárlói 5 forintokból és a többi támogató felajánlásból az alábbi iskolák mosdói fogadhatják megújulva a szünidőről visszatérő gyerekeket szeptemberben.

A Domestos vásárlóinak jóvoltából az iskolai mosdók a következő általános iskolákban újulhatnak meg: 

Az NLCafé.hu tulajdonosa, a Centrál Médiacsoport jóvoltából megújulnak a mosdók a Somogy megyei Gamási Általános Iskolában

A Market Építő Zrt.-nek köszönhetően új mosdókba térhetnek vissza ősszel a gyerekek a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Encsencs-Penészlek-Nyírvasvári Általános Iskola Penészleki Tagintézményébe.

Globális célok

Az Unilever célja, hogy minél több embernek segítsen higiénés szokásaik javításában, globális szinten is kiemelt figyelmet fordít a higiénés feltételek javítására. A szegényes higiéniai körülmények, a biztonságos ivóvíz hiánya és a nem megfelelő közegészségügyi viszonyok világszerte több mint 2,5 milliárd embert érintenek.

A vállalat jól halad első nagy globális célkitűzésének teljesítésével, amely több mint egymilliárd ember egészségének és életkörülményének javítására irányul, eddig közel félmilliárd embernek nyújtott segítséget. A fenntartható fejlődésért számos más területen is ambiciózus vállalásokat tett a társaság, az elmúlt évben pedig csatlakozott az ENSZ mélyszegénység felszámolását, a klímaváltozás megállítását és a társadalmi egyenlőtlenségek visszaszorítását célzó 17 globális célkitűzésének támogatóihoz. 

Az ENSZ kezdeményezéséhez csatlakozó nagyvállalatok, köztük az Unilever vállalásai között szerepel például a klímaváltozás hatásainak enyhítése, a nők szerepének erősítése, valamint az alapvető közegészségügyi ellátás és higiéniás körülmények biztosítása.

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére