
Az Unilever fenntartható márkái mára az egymást követő negyedik évben mutatnak folyamatos növekedést, ráadásul 46%-kal gyorsabban, mint a vállalat többi része. A teljes forgalom növekedésnek 70%-át teszik ki a fentartható márkák. Az Unilever összes márkája a környezeti lábnyom csökkentésén és a pozitív társadalmi hatás növelésén dolgozik, a fenntartható márkák azonban igazán élen járnak a cég fenntartható céljai felé vezető úton.
A feltárt adatok szerint:
- Az Unilevernek mára világszerte 26 fenntartható márkája van (2016-ban még csak 18 volt). Új belépők között vannak olyan háztartási márkanevek, mint például Vaseline, Sunlight, Sunsilk és Wall’s.
- A lista szintén tartalmazza az Unilever top hat márkáját - Dove, Lipton, Dirt is Good, Rexona, Hellmann’s, Knorr – és a B-Corp elismerésű márkákat úgy, mint a Ben and Jerry’s, Seventh Generation és Pukka Herbs.
- Az elmúlt négy évben a fenntartható márkák felülmúlták az átlagos növekedést az Unilevernél. 2017-ben a fenntartható márkák 46%-kal gyorsabban nőttek, mint a vállalat többi része, és ezzel a forgalom növekedésének 70%-át tették ki.
Az adatok szerint az Unilever Fenntarthatósági Terve (USLP) mára jelentős társadalmi és környezeti előnyt jelent több helyen is világszerte. A USLP 2010-ben indult, lefektetve néhány igen ambiciózus célt; hogy függetlenítse az Unilever fejlődését a környezeti hatásától, miközben a vállalat pozitív társadalmi hatása pedig növekszik. Mára az Unilever a fent említett vállalások 80%-ának teljesítésén dolgozik. Ez magában foglalja 1 milliárd ember egészségének és jólétének fejlesztését, a cég környezeti hatásának felére csökkenését és azt, hogy biztosítani tudja milliónyi munkavállalójának, beszállítójának és kereskedőjének a megélhetését.
A vállalat nemrégiben a USLP céljain túlmutatóan elvégezte a valaha volt legnagyobb dolgozói felmérését amely a fenntartható gazdaság jövőjét vizsgálta. Több mint 40,000 munkavállaló vett részt a „Have Your Say” nevű kampányban és mondta el, hogy mire szeretné, ha az Unilever több figyelmet fordítana. A felmérés eredményeit a jövőbeni fenntarthatósági tervekbe beépítve fogják felhasználni.
őszintén nyilatkozunk a folyamatról. Nagy lépéseket tettünk a terveink elérése érdekében és mivel a fenntartható márkáink folyamatosan növekednek, úgy látjuk, hogy ez az üzleti modell igazán működőképes.
Szeretnénk őszinték lenni, arról is hogy milyen feladatok állnak még előttünk. Ez azért lényeges, mert az átláthatóságnak köszönhetjük a legfontosabb értékünket, a bizalmat.”
Az Unilever Fenntarthatósági Tervének alakulásáról szóló részletes beszámolók megtalálhatók online. A legfontosabbak között vannak az alábbiak:
- 2017 végéig, 601 millió embert ért el az Unilever különböző kézmosási, test- és száj higiéniai, valamint önbecsülésre és biztonságos vízfogyasztásra tanító programjai által. A Lifebouy szappan önmagában 426 millió embert ért el a kézmosási programjával.
- 2017 végéig, világszerte 109 gyártási helyszínen, 368 országban használtak 100%-ban megújuló villamos energiát, mely 65%-a a teljes villamosenergia felhasználásunknak.
- 2017 végéig, az Unilever mezőgazdasági nyersanyagának 56%-a fenntartható forrásból származott. Idén februárban az Unilever elsőként, nyilvánosan felfedte beszállítóit, köztük azokat is, akiktől közvetve vagy közvetlenül pálma olajat szerez be.
- 2017-ben az Unilever 716.000 kistulajdonos farmer mezőgazdasági gyakorlatainak fejlesztését segítette, hogy hozzáférjenek a cég kezdeményezéseihez és ezáltal növeljék jövedelmüket.