1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. A Dove elnyerte a PETA „Cruelty-Free” minősítését

A Dove elnyerte a PETA „Cruelty-Free” minősítését

A PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) állatvédő szervezet a mai nappal hivatalosan is „Cruelty-Free” (állatokon nem tesztelt) márkává minősítette a Dove-ot. Ez azt jelenti, hogy a Dove termékek fejlesztése és minőségbiztosítása során bizonyítottan nem végeznek állatkísérleteket, és a Dove termékek csomagolásán 2019 év elejétől szerepelhet majd a PETA „Cruelty-Free” emblémája.

„Több mint 30 éve olyan módszerekkel végezzük termékeink és alapanyagaink biztonsági ellenőrzését, amelyekhez nem szükséges állatkísérleteket végezni,” – mondta Sophie Galvani, a Dove márkáért felelős globális alelnök. „A Dove külön globális szabályzatban tiltotta meg az állatkísérleteket, és nagy örömünkre szolgál, hogy termékeinken megjeleníthetjük a PETA ’Cruelty-Free’ emblémáját, ezzel is megerősítve fogyasztóink számára, hogy a Dove már ma sem végez állatkísérleteket, és a jövőben sem tervez ilyet.”

A PETA „Cruelty-Free” akkreditációja megerősíti a Dove szélesebb körű vállalását, amely szerint nem csupán a nők és férfiak bőrének és hajának ápolásáról gondoskodik, de bolygónkról és annak minden lakójáról, így az állatokról is.

Az emberek mind inkább szeretnének tisztában lenni azzal, hogyan és miből készülnek kedvenc termékeik, és meggyőződésünk, hogy ehhez joguk is van. A Dove PETA-minősítése is ezt a célt szolgálja, és különösen fontosnak tartjuk azért, hogy további lépésekre sarkalljuk a testápolási és kozmetikai iparágat az állatkísérletek beszüntetése érdekében” – tette hozzá Galvani.

A PETA nagy örömmel minősít állatkísérlet-mentesnek egy olyan világszerte ismert kozmetikai márkát, mint a Dove” – mondta a PETA szenior alelnöke, Kathy Guillermo. „Tudjuk, hogy a fogyasztók nagyra értékelik majd a Dove kiállását az állatkísérletek megszüntetése mellett. Bár sok még a tennivaló ezen a területen, reméljük, a mai bejelentés más márkákat és vállalatokat is a jó példa követésére ösztönöz.”

A bejelentéshez kapcsolódóan az Unilever, a Dove gyártója megerősítette, hogy támogatja az állatkísérletek általános, világméretű tilalmát a kozmetikai iparágban. David Blanchard, az Unilever K+F igazgatója elmondta: “Az EU-ban 2013 óta tilos a kozmetikumokat állatokon tesztelni. Reméljük, hogy egy hasonló, világméretű tilalom felgyorsítja az alternatív megoldások szabályozói elfogadását, így a világ minden táján megszűnhetnek azok a jogszabályok, amelyek még mindig kötelezően előírják a kozmetikumok állatkísérletekkel történő vizsgálatát.”

A PETA nagyra értékeli, hogy az Unilever folyamatosan fejleszti az állatkísérletek alternatíváit, és elkötelezett azok ismertetése, terjesztése mellett. Ezért a civil szervezet „szabályozási változtatásokért tevékenykedő vállalatként” tartja számon az Unilevert. Ez azt jelenti, hogy az Unilever a világon sehol nem végez állatkísérleteket, kivéve, ha a helyi törvények azt kifejezetten megkövetelik. A Dove vállalása ugyanakkor ezen is túlmutat.

Az állatkísérletek általános betiltását támogató vállalása részeként az Unilever a Humane Society International (HSI) globális állatvédelmi szervezettel is együttműködik, és támogatóként csatlakozik a civil szervezet #BeCrueltyFree kezdeményezéséhez. A program célja, hogy a legnagyobb szépségápolási piacokon átalakítsa a vonatkozó szabályozást, és törvényi szinten tiltassa be a kozmetikumokkal végzett állatkísérleteket. Az ambiciózus új együttműködés részeként az Unilever segít olyan globális termékbiztonsági vizsgálati, döntéshozási módszereket kifejleszteni, amelyeket bármely vállalat és hatóság alkalmazhat, így nem lesz szükség többé állatkísérletekre.

Bízunk benne, hogy a vállalatok, civil szervezetek és kormányzatok együttműködésével hamarosan a világ minden országában képesek leszünk állatkísérletek nélkül igazolni minden egyes kozmetikum biztonságos mivoltát” - tette hozzá Blanchard.

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére