1. Kezdőlap
  2. ...
  3. Press releases
  4. Fogyasztói összefogással újulnak meg a nyertes vidéki iskolák mosdói

Fogyasztói összefogással újulnak meg a nyertes vidéki iskolák mosdói

Monorierdő, 2019. május 13. - Idén ötödik alkalommal, a Klebelsberg Központ közreműködésével indította útjára Iskolamosdó Felújítási Programját a Domestos. A közönségszavazáson 8 jelentkező közül kiválasztott nyertes iskolákat hétfőn hirdette ki Nagy Ervin, a Program nagykövete a Monorierdei Fekete István Általános Iskolában.

domestos monorierdo

Az Unilever Magyarország Kft. és a Klebelsberg Központ együttműködésében életre hívott Iskolamosdó Felújítási Program során hátrányos helyzetű vidéki iskolák pályázhatnak anyagi és fizikai támogatásra a közös használatú mosdóhelyiségeik felújításához. A program kiegészíti az állami iskolaépítési és felújítási programot, azokon a településeken, ahol ebben az évben nem valósul meg hasonló jellegű fejlesztés. Szente Béla Polgármester is kiemelte beszédében, hogy „Az oktatás elősegítésének szempontjából kiemelten fontos, hogy az iskolában is megtapasztalják a gyermekek a helyes higiéniai körülményeket, és ilyen környezetben tanuljanak a gyermekek. A felújítás pedig hatalmas terhet vesz le az önkormányzatról és az intézményről.”

A Domestos márka segítségével, 2015 tavaszán elindult kezdeményezés aminek célja, hogy megtalálja azokat az iskolákat, ahol legjobban hasznosulhat a támogatás. A Domestos helyszíni akcióval hívja fel a pedagógusok és a szülők figyelmét az iskolai illemhelyek higiéniájának fontosságára, emellett ösztönzi a gyerekeket a helyes tisztálkodási szokások elsajátítására. A Programot az Unilever és több hazai, valamit nemzetközi vállalat együttműködése alapozta meg. Eddig 19 iskolát és 380 négyzetméternyi mosdót sikerült megújítani, amelyekkel több, mint 3000 gyermek higiéniás körülményei javultak.

Aranyi László az Unilever Magyarország Kft. háztartási vegyi áru kategória menedzsere hangsúlyozta, hogy „A Program célja, hogy felhívja a figyelmet a higiénia fontosságára, ezért külön öröm, hogy tartós és kézzelfogható eredményeket valósít meg megalakulása óta. Minden iskola sokat dolgozott a szavazatok gyűjtésén, és nagyszerű volt látni a közösségek megmozdulását és összefogását is.”

Az Unilever Magyarország Kft. minden eladott Domestos termék után 5 forinttal támogatta az iskolai mosdók felújítását. Így a befolyt összegből és a támogató partnerek segítségével kerülnek teljeskörű felújításra a nyertes iskolák mosdói a nyári szünet ideje alatt, hogy szeptemberben már szép, új és higiénikus mosdóval kezdhessék meg a tanévet.

Az idei évben nevező iskolák közül nyílt szavazáson választhatta ki a közönség, hogy mely iskolák mosdóhelyiségei újuljanak meg a következő hónapokban. Idén mozgásukban korlátozott tanulók iskolai mosdóhelyisége is felújításra kerül.

2019-ben a nyertes iskolák listája:

  • Monorierdei Fekete István Általános Iskola
  • Pécsi Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény,Óvoda,Általános Is-kola,Fejlesztő Nevelés–Oktatást Végző Iskola,Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
  • Rémi Általános Iskola

A nyertes iskolák névsorát a program idei nagykövete Nagy Ervin, Jászai Mari-díjas színművész, az egyik legsikeresebb hazai sorozat, a Tanár főszereplője hirdette ki a Monorierdei Fekete István Általános Iskolában. Többek között Nagy Ervin osztotta meg általános iskolai emlékeit a mosdóhelyiségekkel kapcsolatban, külön hangsúlyozva a kellemetlen higiéniai körülményeket, és azok negatív hatását a gyermekek egészségére. Számára, mint szülő is nagyon fontos, hogy minden kisiskolában megfelelő higiéniai feltételek valósuljanak meg és a gyermekek egészségesen távozzanak az intézményből, így személyes vonatkozása miatt is fontosnak tartja a Domestos Iskolamosdó Felújítási Programot, és közreműködésével segíti megvalósulását.

Az Unilever Magyarországon (hiv)

Az Unilever világszerte több mint 190 országban van jelen, és naponta 2,5 milliárd fogyasztót ér el, így globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplőnek számít. A vállalat forgalma 53,7 milliárd eurót tett ki 2017-ben és világszerte 161 ezer embert foglalkoztat. Az Unilever árbevételének több mint fele (57 százalék) a fejlődő és a feltörekvő piacokról származik. A vállalathoz globálisan több mint 400 márka tartozik, köztük a Dove, a Knorr, a Domestos, a Hellmann’s, a Lipton, az Algida, a Magnum, a Ben & Jerry’s és az Axe.

Az Unilever 2010-től egy új szemléletre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett. A stratégiánkat alátámasztó Fenntarthatósági Tervben (Unilever Sustainable Living Plan – USLP) vállaltuk, hogy

  • 2020-ig több mint egymilliárd embernek segítünk, hogy tegyenek saját egészségi állapotuk és életkörülményeik javításáért;
  • 2030-ig a felére csökkentjük termékeinek környezeti hatását; és
  • 2020-ig több millió ember megélhetését segítjük.

A Fenntarthatósági Terv a növekedés és a bizalom elősegítésén keresztül teremt értéket, a költségek és a kockázatok csökkentése mellett. Az Unilever fenntartható márkái 50 százalékkal gyorsabb növekedést mutatnak, mint a többi terület, továbbá 2016-ban ezek generálták növekedésünk több mint 60 százalékát.

Az Unilever 2017-ben is iparágának első helyén végzett a Dow Jones Fenntarthatósági Indexben (DJSI). A vállalat az FTSE4Good Indexben az elérhető legmagasabb, 5-ös pontszámot ért el a környezetvédelem terén. 2017-ben a GlobeScan/SustainAbility éves felmérésén immár 7.egymást követő alkalommal vezette a világ leginkább fenntartható vállalatainak (Global Corporate Sustainability Leaders) listáját. A vállalat a CDP 2018-as globális ellátási lánc jelentésében (Global Supply Chain Report) négy A-s minősítést szerzett a klímaváltozás, a víz, az erdők és a beszállítói elkötelezettség területén. Az Unilever elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ra karbonpozitívvá alakítja át tevékenységeit, továbbá 2025-ig 100 százalékban újrafelhasználhatóvá vagy komposztálhatóvá teszi műanyag csomagoló anyagait.

Az Unilever Magyarországon is arra törekszik, hogy minél jobban segítse a társadalmat és csökkentse környezetterhelését. Az IIP és a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara „Az elismerés kultúrája” kategóriában 2016-ban az Unilevernek ítélte oda a Magyarország Legkiválóbb Vállalata díjat. 2018-ban Szerethető Munkahely elismerést kapott a Dreamjo.bs állásportál közönségszavazásán.

A 120 éve működő Unilever hazai leányvállalata 1991-ben jött létre. Az Unilever Magyarország Kft. a szlovéniai, a horvátországi és a bosznia-hercegovinai vállalatokkal együtt a Magyarország és Adria Régió cégcsoport része budapesti központtal. Az Unilever Magyarországon három gyárral rendelkezik: a Nyírbátori Háztartás-vegyipari Gyárral, a Veszprémi Jégkrémgyárral és a Röszkei Élelmiszergyárral.

Nyírbátorban, Európa egyik legmodernebb háztartás-vegyipari üzemében mosogatószereket, fertőtlenítőket, felülettisztítókat, WC-tisztítókat, folyékony súrolószereket, általános tisztítószereket és öblítőszereket gyártanak, a röszkei élelmiszergyárában levesek, alapok, ételízesítők, leveskockák és sütőzacskós termékek készülnek, a veszprémi Algida jégkrémgyár pedig az Unilever egyik legmodernebb, stratégiai fontosságú jégkrémgyárának számít a közép-kelet-európai régióban. Az Unilever Magyarország Kft. a budapesti irodában és a három gyárban több mint 1600 munkavállalót foglalkoztat.

Az Unilever főbb tevékenységei Magyarországon

  • jégkrémek gyártása és forgalmazása
  • mustár, ketchup, majonéz forgalmazása
  • levesporok és ételízesítők gyártása és forgalmazása
  • tisztítószerek gyártása és forgalmazása
  • kozmetikumok forgalmazása

Az Unilever Magyarországon forgalmazott márkái Élelmiszer üzletágban:

Delikát, Globus, Knorr, Lipton, Saga, Hellmanns

Háztartásvegyipari- és kozmetikai üzletágban:

Surf, Cif, Domestos, Flóraszept, Coccolino, Szavo, Amodent, Axe, Baba, Dove, Gabi, Rexona, Signal, Sunlight, Zendium, Love Beauty and Planet, 7th Generation

Jégkrém üzletágban:

Algida, BigMilk, Carte D’Or, Cornetto, Magnum, Breyers

További információért kérjük, keresse fel a www.unilever.hu vagy a www.unilever.com oldalakat. A Fenntarthatósági Tervről további részleteket a www.unilever.hu/sustainable-living/ és a www.unilever.com/sustainable-living/ oldalakon olvashat.

Bővebben ezekről a témakörökről
Vissza az oldal tetejére

KÖVESSEN MINKET

Mindig keressük a kapcsolatot azokkal, akiknek hasonlóan fontos a fenntartható jövő.

LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA

Lépjen kapcsolatba az Unileverrel és a szakértői csapatokkal, illetve tekintse meg az Unilever elérhetőségeit szerte a világban.

Kapcsolat